Garlicbread
Nieuw lid
Hoi!
Ik heb nog niet zo lang mijn Polo geimporteerd uit duitsland. Het enigste 'Probleem' wat ik nu tegen aan loop is dat hij echt zuipt. Het is er een zonder boordcomputer die de consumptie meet maar met een paar berekeningen kom ik snel op een getal van 10L per 100KM. Aangezien dit een tandje aan de hoge kant is heb ik al gekeken via OBD2 of ik iets snel kon zien maar dat bracht mij niet echt verder.
O2 sensoren zijn zover ik zie prima. Niet de ohms gemeten of de geschiedenis van deze bekeken maar terwijl kwa voltage eentje radicaal omhoog en laag gaat bij gas geven geeft de ander toch iets minder verandering aan. Hoe kan ik dit goed meten?
De long fuel trim is ook goed. Meestal tussen de -11% tot 3%, stabiel op -4% met uitschieters als je remt tot -40%.
Wat zou nog meer een probleem kunnen vormen? Zou een vacuum lek op de fuel trim te zien moeten zijn? Want ik heb wel een slang die vanaf de luchtfilter doos naar buiten 'hangt', weet niet of dit goed is.
Ik heb nog niet zo lang mijn Polo geimporteerd uit duitsland. Het enigste 'Probleem' wat ik nu tegen aan loop is dat hij echt zuipt. Het is er een zonder boordcomputer die de consumptie meet maar met een paar berekeningen kom ik snel op een getal van 10L per 100KM. Aangezien dit een tandje aan de hoge kant is heb ik al gekeken via OBD2 of ik iets snel kon zien maar dat bracht mij niet echt verder.
O2 sensoren zijn zover ik zie prima. Niet de ohms gemeten of de geschiedenis van deze bekeken maar terwijl kwa voltage eentje radicaal omhoog en laag gaat bij gas geven geeft de ander toch iets minder verandering aan. Hoe kan ik dit goed meten?
De long fuel trim is ook goed. Meestal tussen de -11% tot 3%, stabiel op -4% met uitschieters als je remt tot -40%.
Wat zou nog meer een probleem kunnen vormen? Zou een vacuum lek op de fuel trim te zien moeten zijn? Want ik heb wel een slang die vanaf de luchtfilter doos naar buiten 'hangt', weet niet of dit goed is.
Volkswagen
Polo 6R