Hoge kosten vervangen lambdasondes?

Vanwege een foutmelding in het motermanagementsysteem m'n VW Polo naar de plaatselijke garage gebracht. Auto uitgelezen en de garage geeft aan dat beide lambdasondes vervangen moeten worden (voor en achter). Kostenplaatje: EUR 490. Lijkt me erg hoog.. Of is dit een normale prijs voor vervanging hiervan? Overigens merkte ik in het gebruik van de auto niets; geen olieverbruik of hoger benzineverbruik.
 
Volkswagen  Polo Comfortline  1.2 TSI 90PK 
Thanks voor jullie reactie. Via een snelle search op Google zag ik dat lambsonodes niet zo duur zijn, maar zie nu dat je al snel 250 euro kwijt bent inderdaad. Is inleren nodig? Ik check nog even of dat ook gaat gebeuren.

Ik check morgen nog even of ze echt getest/gemeten hebben of ze stuk zijn. Thanks voor de tip.
 
Volkswagen  Polo Comfortline  1.2 TSI 90PK 
Thanks voor jullie reactie. Via een snelle search op Google zag ik dat lambsonodes niet zo duur zijn, maar zie nu dat je al snel 250 euro kwijt bent inderdaad. Is inleren nodig? Ik check nog even of dat ook gaat gebeuren.

Ik check morgen nog even of ze echt getest/gemeten hebben of ze stuk zijn. Thanks voor de tip.
Hey Jerry,

Wat is de diagnose van de dealer geweest? m.a.w. geeft de computer aan dat 1 of beide sensoren stuk zijn of is er een andere storing die uitlaatgassen gerelateerd is?

Ik kreeg namelijk ook de diagnose dat dat 1 van de sensoren stuk zou zijn, maar achteraf was het gewoon de katalysator die van binnen gescheurd was. Toen koste mij het ook 450 euro om de sensoren te vervangen. 300 euro voor de sensoren (A-Merk) en 150 voor het vervangen.

Het is wel aan te raden om de sensoren altijd als paar te vervangen omdat de computer het verschil vergelijkt. Een oude sensor of een sensor van een ander merk kan anders reageren waardoor er storingscodes verschijnen terwijl het probleem in de sensoren zit.

Ben benieuwd, groetjes Esther.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion CUSA 
Laatst een lambda sonde nodig 280 euro en dat was er maar 1, in dit geval wel een originele die dingen ben ik niet zo van om niet origineel te halen.

Dus die prijs is niet gek hoor ze zijn gewoon duur
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Tip hier, stop de juiste lambda sondes in je winkelwagentje in de autodoc app en hou die in de gaten. Er komen daar nog weleens flinke acties voorbij. Ik heb de sensoren van 280 p/s uiteindelijk kunnen kopen voor 155 p/s
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion CUSA 
  • Leuk
Waarderingen: Poloco en Sal
Diagnose stellen 50 euro
2 sensoren 250 euro
Montage 1 uur a 100 euro
Inleren 50 euro

Ik kom wel aan 450 als het echt moet...
250 voor 2 sensoren vind ik aardig netjes! Laatste keer dat ik de prijs van 2 lambda's opvroeg was ik 150 per sensor kwijt. Maar dit betrof dan ook een Fiat.... Uiteindelijk de auto verkocht aan een kroaat omdat ik de stationairloop van de motor als zeeeer hinderlijk ervaarde. Enige aanwijzing dat de sensoren kapot waren was het feit dat de LTFT een afwijking had van ongeveer 25% (of dit nu plus of min was weet ik niet meer, tis langer dan 2 weken geleden gebeurd).
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
En wat is het probleem met aftermarket sensoren? Of zit daar wel een significant verschil in?

Je kan de sensoren ook (laten) uitschrijven, ik weet alleen niet of dat mag ivm apk
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!