Hoeveel KM rijdt jouw Volkswagen POLO op een volle tank?

Zonder cruise control kan je zuiniger rijden

Bij die bewering heb ik mijn twijfels. Je hebt gelijk als je zegt dat bij de CC ingeschakeld de auto meer gas geeft bij een bultje om de snelheid te behouden.
Maar als je het bultje af gaat geeft die juist minder gas en gooit die de kleppen dicht als de helling stijl genoeg is om de snelheid te behouden.

Ik wil niet zeggen dat het zuiniger is om met cruise control aan te rijden, maar veel verschil zal het niet maken denk ik :)
Zelf kan ik niet meer zonder mijn cruise control! Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Met cruisecontrol:test-01.gif

Tel in tripmeter de gereden kilometers erbij.(dit is theoretisch)
Heb in totaal op een volle tank 840 km gereden met cruiscontrol(afentoe met het inhalen vrachtverkeer iets harder).

Tankinhoud
45 l
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het sterke vermoeden dat de actieradius alleen berekend wordt over de normale brandstof en dat het reserve gedeelte niet wordt meegerekend.
De actieradius gaf al een tijdje 0 aan maar kreeg er met pijn en moeite slechts 41.34 liter in. Volgens mij heb ik een inhoud van 45 liter.
Had die drie dure liters hier in Nederland dus niet hoeven te tanken maar dat gele lampje en de 0 bij de actieradius geven je toch geen lekker gevoel. :(
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Ik heb een 1.4 16V (CGGB), de afstand varieert van een 700KM tot bijna 1100KM, afhankelijk wat ik rij, als ik een paar dagen cursus heb thv Amsterdam dan rij ik bijna continu 95 op de cruisecontrole :). Dan is ie lekker zuinig Big Grin
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Ik verbaas me een beetje over mijn laatste tankbeurt. 735 kilometer en 50 liter getanked (1:14,7 vorige tankbeurt was 1:18,4). klopt gewoon niet met andere tankbeurten, of ik heb hem 'voller' gegooid dan anders.....

zie ook

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!