Hoeveel KM rijdt jouw Volkswagen POLO op een volle tank?

Nog even een aanvulling op de paar pagina's terug:

Cruisecontrol is geen systeem om de auto zuiniger te laten rijden, het is puur toegevoegd voor het comfort van de bestuurder! Zoals meerdere al aangeven ook is de auto zelfs minder zuinig als je deze gebruikt, dit omdat de cruisecontrol pas (hevig) gas gaat geven als hij merkt dat de snelheid inzakt.. Als bestuurder kun je anticiperen op een heuvel en van te voren iets meer gas geven wat resulteert in een lager verbruik..
 
Mooi testje kunnen doen 2 weken geleden. Toen namelijk op vakantie geweest in Italië. De cijfertjes vielen me niks tegen. Een gemiddeld verbruik van 1 op 15,6 over de hele reis. Hier zaten aardig wat files maar ook lege stukken autobahn tussen. Ook 2 tanks gehad waarmee ik de 800 per tank passeerde.

Dit alles met een 1.4 16v uit 2008.
 
Volkswagen  9n3  1.4 
verbruik1.jpg


Niet slecht, al denk ik dat het nog wel beter kan.

(niet letten op gemiddeldes per uur en totale tijd; hij heeft ook een tijdje in de werkplaats gestaan n.a.v een storing)

1.2 TSI @ 90 BHP
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Afgelopen weekend 850 ish km op 1 tank. Heb hem wel met de ontluchting truc gevuld dus er zat 7 liter meer in dan normaal Stick Out Tongue Gemiddelde was 1 op 17.5, vooornamelijk in de bergen in Oostenrijk/Slovenie gereden op deze tank, en flink doorgetrapt Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!