Hoeveel KM rijdt jouw Volkswagen POLO op een volle tank?

zuinig1.jpg
Gisteren getankt , en gemiddeld 1:23,5 gereden. Na 1113 km gereden te hebben gaf de boordcomputer aan nog 210 km te kunnen rijden.
Ook gisteren middag voor het eerst op de boordcomputer gezien 3,3 km/ liter gemiddeld verbruik na 66 km gereden te hebben ( grote weg)
Lang leve de hogere buitentemperaturen , en de zomerbanden die er voor het eerst weer onder zitten....
gr Marcel
 
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
Gelijk maar even mijn bandenspanning gecontroleerd.
Dat is in België tenminste ook nog gratis. :)

Owww, moest trouwens geen € 1.436 maar € 1.446 betalen. :(
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Laatste tank heb ik zo tot aan de helft volgehouden om niet de turbo aan te spreken. Resulteerde in een 1:14,5 en een actieradius die zo'n 600km was.
De andere helft kon ik het niet laten, overall kwam ik uit op 1:13,9 en rond de 500km.

Rij nu op 95 van de Tango maar hier hebben ze ook 98. Moet eigenlijk eens proberen of die dan zuiniger is.
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Laatste tank heb ik zo tot aan de helft volgehouden om niet de turbo aan te spreken. Resulteerde in een 1:14,5 en een actieradius die zo'n 600km was.
De andere helft kon ik het niet laten, overall kwam ik uit op 1:13,9 en rond de 500km.

Rij nu op 95 van de Tango maar hier hebben ze ook 98. Moet eigenlijk eens proberen of die dan zuiniger is.

Wanneer je de gti gechipt hebt is het verstandiger om op een hoger octaan te gaan rijden van minimaal 98 octaan of hoger ;)

Oja en het is verstandiger om "merk" brandstof te gaan gebruiken de pompen zoals de Tango en Tinq bv hebben kwalitatief slechte brandstof dan een "merk" brandstof.
 
Wordt dan BP Ultimate, volgens mij is dat nog een legitieme 98 en hier in de buurt :)

Enkele zondag even naar Duitsland rijden en octaan 102 tanken :) Kost ~1.57 bij Aral. Wel voor 20:00 komen dan is het prima!
Woon zelf 10 minuten rijden van de Aral af dus wanneer mijn Polo weg is rijden we wel even daar heen.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Oef, heb echt onzuinig gereden. Mijn slechtste resultaat ooit. :(

Na 20x tanken zijn dit de gemiddelden:

Ø KM/L: 1:13.67
Ø L/100KM: 5.92
Ø L/100KM (volgens BC): 6.61
Ø Aantal getankte liters: 30.75
Ø Prijs per liter Euro95: € 1.573

Beste:
Ø KM/L: 1:17.63
Ø L/100KM: 5.67
Ø L/100KM (volgens BC): 5.70

Slechtste:
Ø KM/L : 1:11.85
Ø L/100KM: 8.44
Ø L/100KM (volgens BC): 8.20
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Ik tank altijd 98, zou dit zowieso altijd met een GTI doen (gechipt of niet). De WRC krijgt enkel 98 van esso en shell te eten. Dichtbijzijnde aral met 102 is voor mij enkele trip van 100km :cry: beetje ver.

Shell heeft geen 98.. Is octaan 97 met additieven.

Ik tank van reeth 98, is iets lokaal met 15 tankstations, maar wel kwaliteitsbrandstof

Doe ongeveer 500km met 38L met de GTI
 
Shell heeft geen 98.. Is octaan 97 met additieven.

Ik tank van reeth 98, is iets lokaal met 15 tankstations, maar wel kwaliteitsbrandstof

Doe ongeveer 500km met 38L met de GTI

Niet waar, in Nederland is dat zo ja. Daar word ie verkocht als 95ron terwijl het effectief een 97 is. Als het effectief een 97 is mogen ze die nooit verkopen als super 98 (bepaald door normen).
 
Hmmm, volgens mij heb ik een te zware rechtervoet;

Volle tank (na een paar klikken vulslang eruit) ~42 liter, rij ik 630 km totdat het gele lampje aangaat. Ik heb er een hekel aan om te rijden met een bijna lege tank, dus erg vaak check ik het verbruik niet. Als je een beetje doortrekt (wat eigenlijk opvallend rap gaat voor zo'n klein blokje) dan is het verbruik echt een stuk hoger; maximaal 500 km uit een volle tank.

Het betreft een 1.2 TSI BM 90PK, bouwjaar 2014, nog helemaal origineel en rij voornamelijk snelweg kilometers.
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!