Hoeveel KM rijdt jouw Volkswagen POLO op een volle tank?

Dat scheelt inderdaad veel en het klopt dat er ~10 liter bij kan door enkel de nippel in te drukken.

Zelf heb ik de 2,6 bar in de banden maar dan 215/40/17, dat maakt natuurlijk ook een groot verschil bij zo\\\'n kleine 3 pitter. Ik ga juichen als ik ooit de 900km aantik..

Ik heb mijn banden (zelfde maten) op andere druk ;)
voor 3,1 bar en achter 2,9 bar, scheelt redelijk in het verbruik tov jouw banden druk moet ik eerlijk zeggen, plus mijn polo lijkt nu beter grip te hebben :)
Ohja, ik rijd met deze druk omdat de GTI (ong zelfde gewichtsklasse qua aslast als de bluemo) deze drukken in het tankklepje heeft staan bij 215/40/17.
Daarbij kun je achter kiezen tussen 2,7 of 2,9 bar. 2,9 is dan uiteraard bij zware belading en 2,7 bij lichte belading.

Edit, even vergeten te vermelden! Ik rijd zo tussen de 850 en 900 km nu met een tank van zo\'n 40 tot max 42 liter. Daarbij rijd ik grotendeels 120/100 en een klein deeltje 80 wegen, stadskilometers zijn bij mijn verbruik te verwaarlozen ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Je weet dat dit heel erg slecht is?
Nee ik weet niet dat dit slecht is , ik doe dit altijd al , en met mijn golf IV hiervoor en mijn passat 3BG die ik daar weer na had deed ik dat ook ( totaal 10 jaar ) en heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik denk dat het pas een probleem is als je niet direct na het tanken gaat rijden , want dan kan de boel uitzetten en loopt de tank over ( via de beademing via de dop) . Dus bij mij heeft het in 10 jaar nooit tot problemen geleid . Ik heb alleen een hekel aan tanken ... gr marcel
 
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
Ik kom tegen de 800 km ver met een tank. gemiddeld rond 1:20. Valt me toch een beetje tegen als ik eerlijk ben.
Rijd nl als een ouwe muts, schakel als de pijltjes beginnen te branden en toch nog 1:20. 70% snelweg.

Doe ik iets verkeerd
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Ik heb mijn banden (zelfde maten) op andere druk
voor 3,1 bar en achter 2,9 bar, scheelt redelijk in het verbruik tov jouw banden druk moet ik eerlijk zeggen, plus mijn polo lijkt nu beter grip te hebben
Ohja, ik rijd met deze druk omdat de GTI (ong zelfde gewichtsklasse qua aslast als de bluemo) deze drukken in het tankklepje heeft staan bij 215/40/17.
Daarbij kun je achter kiezen tussen 2,7 of 2,9 bar. 2,9 is dan uiteraard bij zware belading en 2,7 bij lichte belading.

Edit, even vergeten te vermelden! Ik rijd zo tussen de 850 en 900 km nu met een tank van zo\\\\\\\'n 40 tot max 42 liter. Daarbij rijd ik grotendeels 120/100 en een klein deeltje 80 wegen, stadskilometers zijn bij mijn verbruik te verwaarlozen

Ik wist wel dat een wat hogere druk zorgde voor een iets wat zuinigere auto, maar ik heb nog nooit gehoord of gemerkt dat een hogere druk meer grip geeft. Minder altijd juist..
Het scheelt natuurlijk ook dat ik juist veel in de stad rijd en de kilometers die ik momenteel maak zijn ook om te huilen.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Ik wist wel dat een wat hogere druk zorgde voor een iets wat zuinigere auto, maar ik heb nog nooit gehoord of gemerkt dat een hogere druk meer grip geeft. Minder altijd juist..
Het scheelt natuurlijk ook dat ik juist veel in de stad rijd en de kilometers die ik momenteel maak zijn ook om te huilen.

Was dacht ik meer iets met de juiste druk;)
Te hard is idd niet goed en te zacht ook niet.
Zou je niet het juiste verhaal kunnen vertellen, heb hier geen verstand van, maar van andere dingen des te meer :mrgreen:
[MENTION=2182]deMercer[/MENTION] ; heeft er dacht ik een keer iets over geschreven, ergens hier op het forum. Dus wellicht dat hij het nog een keer kan vertellen, of mij vertellen dat ik de verkeerde persoon nu noem Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Wat Gewoonjan zegt, klopt: het beste is de juiste druk ;)
Voor de veiligheid en de zuinigheid kun je beter een te hoge dan een te lage druk hebben: met een te lage druk heb je meer weerstand, en kans dat de band te warm wordt/eraf loopt. Van een te hoge druk (zo lang binnen het redelijke uiteraard Big Grin) heb je weinig/geen negatieve gevolgen.

Heb wel eens een foto van de binnenkant van de tankdopdeksel van mijn ex-GTI hier gepost. Ook een verhaal nav een rijvaardigheidstraining (begin december 2012) waar ik bovenstaande heb op gedaan. Dus vergeef me als ik het allemaal niet meer 100% precies weet ;), heb vooral de conclusie(s) onthouden.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
In mijn comfortline staat bij 215/40R17 banden een druk van 2,2 voor en 2,0 achter onbeladen. Vind ik wel een groot verschil met 2.9 en 2,7 bij de GTI met zo\'n zelfde banden/velgenmaat?
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
In mijn comfortline staat bij 215/40R17 banden een druk van 2,2 voor en 2,0 achter onbeladen. Vind ik wel een groot verschil met 2.9 en 2,7 bij de GTI met zo\'n zelfde banden/velgenmaat?

Andere gewichten van de auto\'s ;)
Bijvoorbeeld, de vooras last van een 1.2tsi is dacht ik tot 860kg en die van een gti tot 930 kg, als ik het nog goed heb in mijn geheugen.
Zwaarder geeft dus meer druk op de banden en een hogere druk zal dan denk ik dezelfde vervorming geven ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Zojuist even ~26km gereden (stadsverkeer) en daar komt volgens de de auto het volgende gemiddelde uit (let op; via VCDS heb ik hem dus op km/l gezet!);
Vraag me echter wel af of dit klopt, hij gaf namelijk aan bij 70km/u, in de 4e versnelling, dat ik 1:38 reed. Twijfel is dit wel zo is met 17" 215 banden.

2pyteew.jpg
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Je weet dat dit heel erg slecht is?

Dit is alleen slecht als je het in de zomer doet en dan niet veel gaat rijden. Door de warmte zet het namelijk uit. Dus als je hem voltankt tot aan de nok en dan paar korte ritjes doet, dan is het niet goed. Ik doe het vaker als ik een lange rit ga rijden. Bijv naar Helmond vandaag, Tot aan de nok en snelweg pakken maar. Voor je het weet is het al weg bij je slang.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Ik kom tegen de 800 km ver met een tank. gemiddeld rond 1:20. Valt me toch een beetje tegen als ik eerlijk ben.
Rijd nl als een ouwe muts, schakel als de pijltjes beginnen te branden en toch nog 1:20. 70% snelweg.

Doe ik iets verkeerd

1:20 is denk ik normaal als je 130-140 op de snelweg rijd. Zelf rijd ik langzamer bespaart bij een Polo al gelijk vrij veel. Overigens is langzaam optrekken niet zuiniger: bij optrekken is de motor bij ongeveer 80% indrukken van het pedaal het efficientst. Wel moet je er rekening mee houden dat je aan de andere kant wel meer slijtage zult krijgen en je dit niet met een koude motor moet doen. Overigens kun je om echt te besparen het beste op de snelweg dit moeten doen: 80% pedaal indrukken tot 110, dan uitrollen naar 90, optrekken naar 110, uitrollen naar 90 enz. Dan kom je uiteindelijk op een lager verbruik uit dan continu 100 blijven rijden ;)

Naast zaken als bandenspanning voor extra besparing: zorg er voor dat je geen overbodige rommel in de auto hebt liggen, iedere kilo die je extra meeneemt kost uiteindelijk ook weer brandstof.
 
Als je 110 gaat rijden en dan weer 90, door trekt naar 110 en weer laat zakken naar 90 kan je van mij een dikke vinger verwachten.. Als ik iets irritant vind op de snelweg is het wel mensen die continu van snelheid wisselen. Ga dan gewoon lekker 100 op de cruise control rijden.
Haal je iemand in omdat ze 90 rijden en daarna komen ze je weer met 120 voorbij waarna jij ze weer kan inhalen.

Ik erger me in het verkeer aan zeer weinig dingen, maar dat is er zeker een!
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
1:20 is denk ik normaal als je 130-140 op de snelweg rijd. Zelf rijd ik langzamer bespaart bij een Polo al gelijk vrij veel. Overigens is langzaam optrekken niet zuiniger: bij optrekken is de motor bij ongeveer 80% indrukken van het pedaal het efficientst. Wel moet je er rekening mee houden dat je aan de andere kant wel meer slijtage zult krijgen en je dit niet met een koude motor moet doen. Overigens kun je om echt te besparen het beste op de snelweg dit moeten doen: 80% pedaal indrukken tot 110, dan uitrollen naar 90, optrekken naar 110, uitrollen naar 90 enz. Dan kom je uiteindelijk op een lager verbruik uit dan continu 100 blijven rijden

Naast zaken als bandenspanning voor extra besparing: zorg er voor dat je geen overbodige rommel in de auto hebt liggen, iedere kilo die je extra meeneemt kost uiteindelijk ook weer brandstof.
Ik hoop niet dat ik je zo zie rijden , want als iets irritant is voor een medeweggebruiker dan is dit het wel.
ik gebruik mijn cruiscontroll all the time , en dan weten juist ook andere weggebruikers wat je doet.
Mijn verbruik met tussen de 1:22 en 1: 24 is allesbehalve slecht , en ik ga geen gekke dingen doen om nog zuiniger te zijn.
gr Marcel
 
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
Ik kom tegen de 800 km ver met een tank. gemiddeld rond 1:20. Valt me toch een beetje tegen als ik eerlijk ben.
Rijd nl als een ouwe muts, schakel als de pijltjes beginnen te branden en toch nog 1:20. 70% snelweg.

Doe ik iets verkeerd

tering zeg en dan nog klagen met 1:20??? gemiddeld haal ik met de gti 450-550 km op de tank en mij hoor je ook niet klagen er over.

de huidige auto's zijn niet gemaakt om zuiniger te rijden maar minder uitstoot voor het milieu , en vaak komt dat het brandstof verbruik niet ten goede.

Onze vorige service auto was een VW Transporter T5 met een 2.5 TDI 5 cilinder 140PK , deze reed gemiddeld 1000 km op de tank met ik meende 80 liter.
De bus die we nu hebben is een VW Transporter T5 met een 2.0 TDI 4 cilinder 140PK en deze haalt nog geen 800 km op de tank met 80 liter , maar heeft zogenaamd minder uitstoot waar alles om draait.
 
Ik hoop niet dat ik je zo zie rijden , want als iets irritant is voor een medeweggebruiker dan is dit het wel.
ik gebruik mijn cruiscontroll all the time , en dan weten juist ook andere weggebruikers wat je doet.
Mijn verbruik met tussen de 1:22 en 1: 24 is allesbehalve slecht , en ik ga geen gekke dingen doen om nog zuiniger te zijn.
gr Marcel

Nee uiteraard rijd ik niet zo, maar het is wel zuiniger ;)

Cruise control is inderdaad niet zuiniger dan zelf gas geven: de elektronica is continu aan het bijregelen: steeds beetje gas erbij, toch minder, toch iets meer, toch iets minder. Als je geen invloeden van buitenaf zou hebben zou het wel zuiniger kunnen zijn uiteraard. Maar de reden dat het erop zit: het heeft de naam dat het zuinig is en sowieso is het in veel gevallen zuiniger. Als je zelf gas geeft moet je gewoon als je de gewenste snelheid rijd je voet minimaal bewegen om minder te verbruiken: op de boordcomputer zie je gelijk verschil maar de snelheid blijft gewoon gelijk. Op 50 wegen doe ik dit nog wel eens, maar op binnenwegen en snelwegen blijf je bezig en gebruik ik de cruise control sowieso altijd.

tering zeg en dan nog klagen met 1:20??? gemiddeld haal ik met de gti 450-550 km op de tank en mij hoor je ook niet klagen er over.
Jij hebt je GTI waarschijnlijk meer gekozen voor het leuke rijgedrag en maakt wat meer gevarieerde ritten? Ik heb juist gekozen voor zuinig en dan zou 1:20 gewoon triest zijn (2006 Jetta 1.9TDI deed 1:19,5, 2005 Audi A4 2.0TDI deed 1:18,5, beide met veel meer ruimte en luxe). Mijn voornaamste ritten zijn die naar mijn werk: bijna een uurtje rijden waarvan 45 minuten snelweg, dan boeit een leuk rijgedrag me niet gezien het gewoon de tijd uitzitten is in principe. Echt alternatieve wegen zijn er jammer genoeg niet (in de S2000 een paar keer gedaan maar dan ben je al snel 1,5 tot 2 uur onderweg).
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!