Hoeveel km. kun je nog rijden op reserve?

vandaag op men terugrit springt de reserve op na vertrek, gaf 90km bereik aan op AID.
bij aankomst thuis getankt (gaf toen juist 10km aan, na rit van 80km. klopt dus als een bus) en op de kop 40L er in gedaan.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Vandaag (of eigenlijk gisteren) 36,2 liter getankt met nog 50km actieradius volgens de boordcomputer. Met mijn gemiddelde verbruik van 1/14,5 moet is dat toch wel een heel realistische schatting. Maar volgens mij begint mijn auto meestal te piepen/c.q. reservetank bij ~65km actieradius.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
Niet zo best voor je brandstofpomp om leeg te rijden ,he omkomt er niet altijd aan ,iedereen rijd wel eens op onbekend terrein , waar je niet zo snel een benzinestation vinden kan
Maar je kan beter op tijd tanken

Ik heb mijn auto nu 10 jaar en ik doe dat bijna altijd. 307.000km op de teller en nog altijd geen problemen.
Ik ken mijn auto als de beste haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Waarom slecht voor de brandstofpomp ?
Vervuiling in het inlaat systeem, dus je injectoren etc

dat is dus gewoon een fabeltje
de brandstof word altijd onderuit de tank gezogen ( waar evt bezinksel en vuil zouden verblijven )

dus geef eens een goede verklaring , waarom de inlaat en injectoren zouden vervuilen
 
Volkswagen  Polo  1.9 TDI 130pk >>> ruim 220 pk nu 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Als mijn tank lampje aan gaat kan ik nog zo 100 a 110km rijden( bij een lang gemiddeld verbruik van 4.4L) Het is ook maar net hoe jij zuinig jij over een lange periode heb gereden. De boordcomputer gaat daar elke keer van uit. En helaas gaat er maar 40L in de AW... zou graag een 2e tank willen plaatsen maar dat zou wel niet gaan. Heel irritant dat bij nieuwere auto's hun tankinhoud afneemt. Allemaal gewicht en milieu eisen je word er toch niet goed van Stick Out Tongue
 
Laatst bewerkt:
tba  tba  tba 
Waarom slecht voor de brandstofpomp ?


dat is dus gewoon een fabeltje
de brandstof word altijd onderuit de tank gezogen ( waar evt bezinksel en vuil zouden verblijven )

dus geef eens een goede verklaring , waarom de inlaat en injectoren zouden vervuilen
en dan zit er nog zoiets als een brandstoffilter ook... duss neuhh ik ben er zeker niet bang voor
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Waarom slecht voor de brandstofpomp ?


dat is dus gewoon een fabeltje
de brandstof word altijd onderuit de tank gezogen ( waar evt bezinksel en vuil zouden verblijven )

dus geef eens een goede verklaring , waarom de inlaat en injectoren zouden vervuilen
ik citeer:

TROEP IN JE TANK
Wist je dat je auto elke zestig seconden een minuut ouder wordt? Op de bodem van je brandstoftank blijft in de loop van de jaren vuil en residu liggen. Zodra de brandstofpomp het laatste beetje peut wegslobbert, komt ook het vuil mee. Je hebt dan wel een brandstoffilter, maar het is altijd beter om het niet te doen.

Met vuil in het brandstofsysteem heb je kans dat de prestaties van de motor afnemen. Stotteren of onregelmatig stationair lopen kan dan het vervolg zijn. Als het zo nu en dan een keertje gebeurt, maakt het overigens niet uit. De experts waarschuwen mensen die stelselmatig hun tank leegrijden – dat is dus wél slecht voor de auto.

WARME BRANDSTOFPOMP
Een ander voordeel van je tankpeil op niveau houden, is de koeling van je brandstofpomp. Zolang de pomp ondergedompeld zit in de brandstof, blijft hij lekker koel. Met alleen luchtkoeling, stijgt de temperatuur en neemt de levensduur van de pomp af. Door op tijd te tanken, voorkom je een dure reparatie.

BIJ DIESELMOTOREN IS JE TANK LEEGRIJDEN NOG SLECHTER
Bij een benzineauto is het vaak een kwestie van nieuw sap in de tank en je kunt weer rijden. Bij een diesel ligt het iets anders. Als je geluk hebt, is er niets aan de hand, maar als je pech hebt moet je eerst het hele brandstofsysteem laten ontluchten. Dat kost tijd en met wat pech ook geld.
 
ik citeer:

TROEP IN JE TANK
Wist je dat je auto elke zestig seconden een minuut ouder wordt? Op de bodem van je brandstoftank blijft in de loop van de jaren vuil en residu liggen. Zodra de brandstofpomp het laatste beetje peut wegslobbert, komt ook het vuil mee. Je hebt dan wel een brandstoffilter, maar het is altijd beter om het niet te doen.

Met vuil in het brandstofsysteem heb je kans dat de prestaties van de motor afnemen. Stotteren of onregelmatig stationair lopen kan dan het vervolg zijn. Als het zo nu en dan een keertje gebeurt, maakt het overigens niet uit. De experts waarschuwen mensen die stelselmatig hun tank leegrijden – dat is dus wél slecht voor de auto.

WARME BRANDSTOFPOMP
Een ander voordeel van je tankpeil op niveau houden, is de koeling van je brandstofpomp. Zolang de pomp ondergedompeld zit in de brandstof, blijft hij lekker koel. Met alleen luchtkoeling, stijgt de temperatuur en neemt de levensduur van de pomp af. Door op tijd te tanken, voorkom je een dure reparatie.

BIJ DIESELMOTOREN IS JE TANK LEEGRIJDEN NOG SLECHTER
Bij een benzineauto is het vaak een kwestie van nieuw sap in de tank en je kunt weer rijden. Bij een diesel ligt het iets anders. Als je geluk hebt, is er niets aan de hand, maar als je pech hebt moet je eerst het hele brandstofsysteem laten ontluchten. Dat kost tijd en met wat pech ook geld.
Amen.
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: Red-Line en Jay511
op de bodem blijft vuil liggen, je pomp zit ook op de bodem... dat komt niet bij de laatste 4 liter pas je pomp in hoor. of denk dan het vuil hee bijna leeg rennen naar de pomp. het vuil is er atijd... en altijd op de bodem. nou heb ik een nieuwe GTI dus ben ik er zeker niet bang voor

Koelen van de pomp kan ik me iets bij voorstellen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
ik citeer:

TROEP IN JE TANK
Wist je dat je auto elke zestig seconden een minuut ouder wordt? Op de bodem van je brandstoftank blijft in de loop van de jaren vuil en residu liggen. Zodra de brandstofpomp het laatste beetje peut wegslobbert, komt ook het vuil mee. Je hebt dan wel een brandstoffilter, maar het is altijd beter om het niet te doen.

Met vuil in het brandstofsysteem heb je kans dat de prestaties van de motor afnemen. Stotteren of onregelmatig stationair lopen kan dan het vervolg zijn. Als het zo nu en dan een keertje gebeurt, maakt het overigens niet uit. De experts waarschuwen mensen die stelselmatig hun tank leegrijden – dat is dus wél slecht voor de auto.

WARME BRANDSTOFPOMP
Een ander voordeel van je tankpeil op niveau houden, is de koeling van je brandstofpomp. Zolang de pomp ondergedompeld zit in de brandstof, blijft hij lekker koel. Met alleen luchtkoeling, stijgt de temperatuur en neemt de levensduur van de pomp af. Door op tijd te tanken, voorkom je een dure reparatie.

BIJ DIESELMOTOREN IS JE TANK LEEGRIJDEN NOG SLECHTER
Bij een benzineauto is het vaak een kwestie van nieuw sap in de tank en je kunt weer rijden. Bij een diesel ligt het iets anders. Als je geluk hebt, is er niets aan de hand, maar als je pech hebt moet je eerst het hele brandstofsysteem laten ontluchten. Dat kost tijd en met wat pech ook geld.


troep in je tank : dat is er ook met volle tank , en je aanzuig zit onderin de tank dus niet waar

warme brandstofpomp : heb je wel een een opvoerpomp uit een tank uit elkaar gehaald ,? nee dus

diesel tank leegrijden nog slechter : niks slechter dan voor benzine ! diesels zijn zelf ontluchten de laatste plus minus 20 jaar (achterhaald dus )
benzine TFSI TSI hebben ook hoge druk pomp dus net zo slecht als voor een diesel
 
Volkswagen  Polo  1.9 TDI 130pk >>> ruim 220 pk nu 
troep in je tank : dat is er ook met volle tank , en je aanzuig zit onderin de tank dus niet waar

warme brandstofpomp : heb je wel een een opvoerpomp uit een tank uit elkaar gehaald ,? nee dus

diesel tank leegrijden nog slechter : niks slechter dan voor benzine ! diesels zijn zelf ontluchten de laatste plus minus 20 jaar (achterhaald dus )
benzine TFSI TSI hebben ook hoge druk pomp dus net zo slecht als voor een diesel

Misschien moet jij eens een landelijk onderzoekje online gooien aangezien jij er verstand van hebt, ook al wordt het door specialisten geadviseerd niet te doen.
 
Misschien moet jij eens een landelijk onderzoekje online gooien aangezien jij er verstand van hebt, ook al wordt het door specialisten geadviseerd niet te doen.
je kan niet ontkennen dat als je troep in je tank heb dit sowieso op de bodem ligt toch? en je pomp daar ook zit... en niet opeens bij de laatste liters op de bodem komt te liggen, waardoor het op wonderbaarlijke wijze opeeeeens dan pas word aangezogen.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
je kan niet ontkennen dat als je troep in je tank heb dit sowieso op de bodem ligt toch? en je pomp daar ook zit... en niet opeens bij de laatste liters op de bodem komt te liggen, waardoor het op wonderbaarlijke wijze opeeeeens dan pas word aangezogen.
Lijkt me niet dat het zomaar overal gezegd en beweerd wordt. Als het klinklare onzin was geweest had ik wel andere artikelen gelezen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!