Hoeveel km. kun je nog rijden op reserve?

Hoeveel km. kun je nog rijden als het reservelampje brandstof aangaat.
Iemand ooit helemaal leeg gereden?
De afstand die het display aangeeft heb ik niet zo'n vertrouwen in
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen Polo 2022  Polo Style 1.0 TSI 70 kW 95 pk 7 . DSG  1.0 TSI | 70kw 
  • Leuk
Waarderingen: Stende
Naast het feit dat het slecht is voor je auto, riskeer je de kans om langs de weg komen te staan met een lege tank. Ik zou mij geen enkele logische reden voor kunnen halen om je tank tot de laatste druppel leeg te rijden.
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: __Sjaak
Bij mij sprong mijn 1.0 tsi DSG AW1 op 0km en toen heb ik nog 8km gereden. Maar voor mijn ervaring ga ik voortaan toch wat eerder tanken... :)
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.0 TSI 
Naast het feit dat het slecht is voor je auto, riskeer je de kans om langs de weg komen te staan met een lege tank. Ik zou mij geen enkele logische reden voor kunnen halen om je tank tot de laatste druppel leeg te rijden.
moet het wel spannend houden natuurlijk dat auto rijden, en met het 100 rijden van tegenwoordig is het spannende er anders ook zo snel vanaf hahaha!
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Mijn eerste auto (Hyundai Atos uit 1999) had een defecte vlotter. Op dagteller bij 350 km tankte ik em weer vol. De opvolger (een VW Up 2deurs - private lease) heb ik maar 1 keer ver in het rood gehad. Moest toen 33 liter tanken (heeft tankinhoud van 34 liter) Doen we nooit meer. Mijn nieuwe Polo tank ik op zn laatst bij 3/4 leeg. Het gevoel dat je misschien niet komt waar je wil en stilstand op snelweg wil ik niet meemaken.
 
Volkswagen  Polo AW /2G  1.0 TSI 70KW COMFORTLINE 
Bij ieder auto zal dat wel verschillend zijn. Sommige hebben een tankfilter voor het brandstoffilter dan zou je het tank een keer leeg kunnen rijden om te meten.
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
op papier heeft de polo een 40 liter tank maar ik heb wel eens 41,9 getankt haha dus leeg leeg
Hier 45 litertank en al eens 51,5 liter kunnen tanken.

Bij mij gaat het lampje aan bij een actieradius van 40km. maar ik heb er toen nog wel 100km. mee kunnen rijden. Waren wel hele zuinige snelweg kilometers, dat scheelt.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Hier 45 litertank en al eens 51,5 liter kunnen tanken.

Bij mij gaat het lampje aan bij een actieradius van 40km. maar ik heb er toen nog wel 100km. mee kunnen rijden. Waren wel hele zuinige snelweg kilometers, dat scheelt.
Laat ik het zo zeggen de AW heeft een 40 liter tank. ik weet dat op sommige modellen je nog de ontluchtpijp ook kan vullen sja die heeft een AW niet
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Niet zo best voor je brandstofpomp om leeg te rijden ,he omkomt er niet altijd aan ,iedereen rijd wel eens op onbekend terrein , waar je niet zo snel een benzinestation vinden kan
Maar je kan beter op tijd tanken
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2Tdi blue motion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!