ruudalting
Lid
Ik heb mn Polo nu bijna een jaar (2007, 1,4 80PK, BUD, 217.000km) en ik heb een vraagje.
Vorig jaar toen ik m net had sloeg de motor af als ik de airco inschakelde. Niet bij stilstaan, maar juist bij het rijden op de weg, dan de koppeling in om te stoppen en de motor waaide simpelweg uit.
In de herfst en winter geen last gehad (buiten koud genoeg) en nu het weer warmer wordt weer dat probleem.
- De accu is vernieuwd, Bosch S5, 63 AH
- Bobines en bougies zijn vernieuwd
- Airco is gecheckt en geeft 8 bar, en heeft 504 gram koudemiddel gekregen vorige week)
- Aircopomp loopt niet zwaar
- Airco koelt als een diepvries (spreekwoordelijk)
Het stationaire toerental van de auto is wel vrij laag, 720 idle.
- Gasklephuis schoongemaakt en opnieuw ingeleerd. Loopt nu 840 idle.
De motor slaat nu eigenlijk niet meer af, maar houdt m eigenlijk soms net niet aan. Een vriend met een VCDS heeft geadviseerd het toerental te verhogen naar +/- 920 idle.
Maar we kwamen er niet echt uit in de VCDS, heeft iemand een idee onder welk kanaal of welke groep dit zou moeten?
Alvast bedankt!
Ruud
Vorig jaar toen ik m net had sloeg de motor af als ik de airco inschakelde. Niet bij stilstaan, maar juist bij het rijden op de weg, dan de koppeling in om te stoppen en de motor waaide simpelweg uit.
In de herfst en winter geen last gehad (buiten koud genoeg) en nu het weer warmer wordt weer dat probleem.
- De accu is vernieuwd, Bosch S5, 63 AH
- Bobines en bougies zijn vernieuwd
- Airco is gecheckt en geeft 8 bar, en heeft 504 gram koudemiddel gekregen vorige week)
- Aircopomp loopt niet zwaar
- Airco koelt als een diepvries (spreekwoordelijk)
Het stationaire toerental van de auto is wel vrij laag, 720 idle.
- Gasklephuis schoongemaakt en opnieuw ingeleerd. Loopt nu 840 idle.
De motor slaat nu eigenlijk niet meer af, maar houdt m eigenlijk soms net niet aan. Een vriend met een VCDS heeft geadviseerd het toerental te verhogen naar +/- 920 idle.
Maar we kwamen er niet echt uit in de VCDS, heeft iemand een idee onder welk kanaal of welke groep dit zou moeten?
Alvast bedankt!
Ruud
Volkswagen
Polo