Hoe lang nog doorrijden distributieriem

Hoi,

Mijn auto is nu 8 jaar oud.
Km staat op 177.000 km.
Instructie boekje geeft 210.000 km aan voor interval.
Kan ik nog hiermee doorrijden tot 200.000 ivm distributieriem?
Ik ben van plan bij 200k distributieset te vervangen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
Waarom zou je eerder vervangen. Die termijnen zijn er niet voor niets. Als men vooraf twijfelde, had men echt wel een andere kilometrage aangegeven. Heb zelf mijn Polo tot 415.000 gereden. De eerste keer vervangen bij 210. De tweede keer heb ik nooit gehaald. Ingeruild.
 
VW  Polo 6R  1.2 Blue motion 
Waarom zou je eerder vervangen. Die termijnen zijn er niet voor niets. Als men vooraf twijfelde, had men echt wel een andere kilometrage aangegeven. Heb zelf mijn Polo tot 415.000 gereden. De eerste keer vervangen bij 210. De tweede keer heb ik nooit gehaald. Ingeruild.
Je weet dat de 210.000 en de 10 jaar een maximum is toch?
Het zelfde geld voor de onderhoudsbeurt max 30.000 of 2 jaar ect
 
elke 10 jaar of 210.000km. Bij 200.000km en 7 jaar was die van mij alles behalve fris meer. Vanaf 190.000km heb ik de riem maandelijks in de gaten gehouden. Dusja, het kan, doorrijden naar 10 jaar of 210k, ik zou t alleen niet doen als je er zelf geen vertrouwen in hebt. Weet wel: een nieuwe riem is goedkoper dan ene nieuwe motor!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Heb je het laten doen door een bovak garage om de hoek of bij de vw dealer?

Bij de garage om de hoek, daar brengen wij al jaren onze auto's naartoe. VW Dealer is veel te duur en de spullen die ze erop zetten zijn niet de prijs waard. Ik heb er een Gates distributieset op gekregen (incl. waterpomp).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Vandaag even langs een garage geweest. Persoon achter balie kwam met €1400 !?!?! De beste meneer gaf aan dat zij gespecialiceerd zijn in alleen maar Duitse merken. Ik ga toch maar even naar een ander garage kijken.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
1400 voor distributieset + waterpomp vervangen? Dat is pure afzetterij. Kijk even op mijngarage.nl om een indruk te krijgen van wat je hoor te betalen. Ik heb 550 betaald.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: Vwzero
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!