Het is zover!!! Gvdddd!!!!

wat klote voor je Polofreak, ik leef met je mee! ik ben er ook vaak bang voor dat het eens gebeurt! ik heb via trackjack een volgsysteem inlaten bouwen. \
Deze geeft verschillende soorten meldingen af, kan tevens aan het alarm gekoppeld worden. maar dat chassisnummer afplakken is wel goed idee ja!
sterkte gozer!!
 
Wat ik gedaan heb is:

Mijn chassisnr is niet meer zichtbaar vanaf buiten.
De obd stekker heb ik verplaatst en die zit dus ook niet meer op de normale plaats :)
 
Ernstige berichten dit.. Ook mijn medeleven.

@Webgangster, volgens mij is het nummer juist duidelijk zichtbaar om "omkatten" te voorkomen. Om in de auto te komen wordt niet eerst een sleutel besteld ben ik bang. Ik weet niet hoe het bij Volkswagen zit, maar hiervoor reed ik Alfa en daar kon je niet zomaar een nieuwe sleutel gebruiken. Deze moest eerst ingeleerd worden. En daar had je weer een code voor nodig.

Bij een bedrijf waar ik een aantal jaren geleden werkte had de sales medewerker 2x achter elkaar meegemaakt dat zijn nieuwe lease golf gestolen is. State of the art alarm op beide auto's maar gewoon weg zonder ook maar een enkel geluid..

Ik denk dat er niet heel veel aan te doen is. Om deze dagen een moderne auto mee te nemen moet je verstand van techniek hebben. En dat hebben die gasten blijkbaar..

In elk geval sterkte @polofreak.
 
@ GTB550: wat je zegt klopt wel over het inleren van sleutels, aangezien het toch al duidelijk in de media is geweest kan ik het hier ook wel vertellen;

Men leest het chassisnummer van hem raam af, noteert het nummer en besteld via de oost-blok landen een nieuwe sleutel via chassisnummer, daarmee kun je dus WEL al deuren openen en het contact aanzetten, echter niet starten.. nu denk je: hoe starten ze dan? het is helaas TE simpel, ze pluggen een apparaat op je EOBD stekker, deze gooit je hele startonderbreking plat en ze kunnen zo weg met de niet geregistreerde sleutel!

Mijn tip ook aan iedereen (heb het zelf ook gedaan): zorg dat je chassisnummer niet te lezen is, en verplaats eventueel je EOBD stekker (of laat dit doen), verder is een klasse 3 alarm ook geen overbodige luxe als je veel waardevolle spullen/modificaties aan je auto hebt laten doen!

Verder zijn de duurdere alarm systemen naar mijn idee onzin, je betaald je scheel voor zo'n systeem (ook maandelijkse kosten) en de dieven hebben binnen 2 seconden het signaal verstoord met een GPS/UMTS blocker die je "vrij makkelijk" kan bemachtigen voor zeer weinig geld! Beter besteed je je geld dan aan een stuurslot of eventueel zo'n slot op je versnellingspook!
 
Je Polo weg, dat is flink balen. Nu maar hopen dat de verzekering vlot over de brug komt met de centen.
Ik lees steeds over sleutels bestellen in een oost-blok land maar je kunt ze via internet bestellen. De service is wat dat betreft wel heel groot geworden.
Verder kreeg ik onlangs een waarschuwing om, als je m.b.v. je afstandbediening je auto afsluit, goed te kijken of ie echt op slot gaat.
Er was een fragment van een politierapport bij waarin vermeld werd dat er een paar Polen in een voertuig aangetroffen waren die een jammer aan hadden staan. De jammer verstoorde afstandbedieningen in de buurt van dit voertuig waardoor autobezitters in de buurt hun auto niet met de afstandbediening konden sluiten. Die auto's blijven dan niet afgesloten staan waardoor genoemde Polen gemakkelijk toegang konden krijgen.
 
Je Polo weg, dat is flink balen. Nu maar hopen dat de verzekering vlot over de brug komt met de centen.
Ik lees steeds over sleutels bestellen in een oost-blok land maar je kunt ze via internet bestellen. De service is wat dat betreft wel heel groot geworden.
Verder kreeg ik onlangs een waarschuwing om, als je m.b.v. je afstandbediening je auto afsluit, goed te kijken of ie echt op slot gaat.
Er was een fragment van een politierapport bij waarin vermeld werd dat er een paar Polen in een voertuig aangetroffen waren die een jammer aan hadden staan. De jammer verstoorde afstandbedieningen in de buurt van dit voertuig waardoor autobezitters in de buurt hun auto niet met de afstandbediening konden sluiten. Die auto's blijven dan niet afgesloten staan waardoor genoemde Polen gemakkelijk toegang konden krijgen.

het is zelfs nog mooier.. ze vangen het signaal op waarmee jij je auto van slot haalt zet en als jij weg bent zenden ze die weer uit en voila, auto gaat open.

zelfs keyless entry is zeer onveilig: ze zetten een ontvanger bij je deur en die vangt het signaal van de sleutel op (die mensen toch vaak in de buurt van de deur laten liggen voor het gemak) en dat gaat naar een versterker. Auto denkt dat de sleutel dichtbij is en voila
 
Hey Polofreak,

Ik voel met je mee... ben zelf nog niet in het bezit van mijn nieuwe Polo GTI maar als ik de berichtgevingen zo allemaal lees rondom diefstal van auto's en dan in het bijzonder die van het VAG concern, draait mijn maag om. Paar weken geleden de auto besteld waarschijnlijk wordt hij geleverd 3e week van Mei.

Ik heb na het lezen van diverse fora en dit forum in ieder geval een aantal voorzorgsmaatregelen op een rij gezet voor mijzelf om wat jou is overkomen te voorkomen...of het ze in ieder geval zo moeilijk mogelijk te maken binnen een redelijk budget:

1. De dealer zorgt bij aflevering dat het kenteken in alle ramen is ingegraveerd
2. Meteen het chassisnummer afplakken
3. EOBD stekker verplaatsen
4. BearLock in laten bouwen (inmiddels al aangevraagd, zodat hij meteen de dag van aflevering ingebouwd kan worden). Dit is een mechanisch slot op de versnellingsbak. Alhoewel ik ook alweer spookverhalen heb gelezen dat ze dit systeem kunnen kraken, ging het volgens mij om de kloon-varianten op de BearLock die op de markt zijn.

Hopelijk houdt dit ze enigszins op afstand, en mochten ze hem straks toch willen meenemen, dan heb ik het ze iig moeilijk gemaakt.
In de regel is het zo dat als ze hem willen hebben, nemen ze hem hoedanook toch wel mee.

Sterkte met de verdere afloop!
 
@Dave, dat was met de passieve systemen vroeger wel zo. Maar zo gemakkelijk kraakt men een Polo niet, want vrijwel alle nieuwe auto's zijn voorzien van een actief systeem. Dat wil zeggen, zowel de sleutel als de auto kunnen berichten ontvangen en versturen. Het werkt grofweg zo (implementatie verschilt per merk):

1. Als je op 't knopje drukt, stuurt de sleutel een berichtje naar de auto dat deze een "challenge" wil ontvangen.

2. De auto stuurt vervolgens een wiskundige bewerking terug die hij willekeurig heeft gekozen uit een lijst van onomkeerbare bewerkingen. Onomkeerbaar wil zeggen, je kunt de beginwaarde niet terugrekenen aan de hand van het resultaat (denk bijvoorbeeld aan: maak een hash van de geheime pincode en stuur karakters 4 t/m 11 van de uitkomst terug).

3.De sleutel voert die wiskundige bewerking uit op de geheime "pincode" en stuurt het resultaat op naar de auto.

4. De auto voert dezelfde bewerking uit op de geheime "pincode", en vergelijkt de resultaten met die van de sleutel. Als deze kloppen, opent deze de deuren.

De geheime "pincode" zelf, gaat dus nooit over de lijn, enkel het resultaat van de challenge. Omdat de auto steeds een andere (random) challenge genereert, gaat er steeds een andere waarde over de lijn. Het antwoord afluisteren en opnieuw sturen heeft dus geen zin. Overigens is de genoemde pincode niet simpelweg 4 cijferig, maar eerder een klein boekwerk aan pseudo-willekeurige letters en getallen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Webgangster,

Dan moet je ongeveer denken aan een 450-500 euro incl. Btw en Inbouw. Maar dat ligt volgens mij echt aan de dealer waar je gaat. Bearlock heeft een eigen site met dealers (waaronder gecertificeerde dealers) waar je kan kijken voor een dealer in jouw omgeving. Even een belletje naar hun en je weet precies wat je kwijt zou zijn.
 
Wat een verhaal zeg :( mijn Discklock gaat er sowieso in ! wat is het verhaal achter de OBD stekker en het Chassisnummer ?
Doet carglass ook aan kenteken graveren ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De mijne gaat binnen kort onder het mes

er komt ergens een schakelaar tussen de benzine pomp

en de obd wordt verplaats naar een andere plek en op de plaats van de oude komt een dummie

dan hebben ze wat meer moeite om hem mee te nemen
 
Schakelaar tussen de benzine pomp klinkt als een mooie oplossing :)
Doet me meteen denken toen ik een scooter had die ik met een magneet begrenzer had begrenst ;)
 
BMW  1 serie  1.6 
Net even gekeken hoe je makkelijk je chassisnummer kan afdekken en na een geniale ingeving heb ik tussen de ruit en dashboard gewoon mijn blauwe kaart gezet. chassisnummer niet meer zichtbaar van buiten!

Ik denk laat ik dit toch even delen, al zal iemand anders ook al op dit idee zijn gekomen.

@R6GTI030 Ik ben gister ook wezen zoeken. Glas Garage is de enige die het op hun website hebben staan, maar aangezien bij reparatie dit ook moet worden toegevoegd ga ik er vanuit dat een andere glashandel dit doet. Even bellen denk ik.
 
Heel erg sneu dit! Sterkte met de afhandeling en het ongemak.

Voor de gene die ook hun nummer af willen plakken (wat overigens een hele goede tip is) er zijn ook via ebay stukken nepleer te koop (zelf plakkend) die op het leer van je stuur lijken, dit voor mensen die op details letten :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!