Het grote 'kleine vragen' topic

Ik hoor heel veel horrorverhalen, voornamelijk op autoweek.nl.
Maar hoe erg is het nou echt gesteld met de TSI motoren van VW? Ik word een beetje lijp dat je het niet eens meer mag overwegen en het je bij voorbaat al wordt afgeraden.

Eigenlijk wil ik gewoon een golf 6 uit 2009/2010 kopen (1.4TSI 122pk). Maar omdat ze zo vreselijk negatief doen daar heeft het me aan twijfelen gebracht.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ik hoor heel veel horrorverhalen, voornamelijk op autoweek.nl.
Maar hoe erg is het nou echt gesteld met de TSI motoren van VW? Ik word een beetje lijp dat je het niet eens meer mag overwegen en het je bij voorbaat al wordt afgeraden.

Eigenlijk wil ik gewoon een golf 6 uit 2009/2010 kopen (1.4TSI 122pk). Maar omdat ze zo vreselijk negatief doen daar heeft het me aan twijfelen gebracht.

De 122pk oftewel de caxa motor , is wel te doen.
Ketting kan een probleem zijn bij die motoren, en de turbo wil wel kapot gaan. Maarja vaak zit er al een gemodificeerde ketting/turbo op.
Dit blok valt wel te overwegen, vind ik
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
  • Leuk
Waarderingen: VM407
Negatieve verhalen ontstaan niet omdat de motor juist zo goed is toch?!
Wat sjonnie hier boven al zegt, vaak zit er al een gemodificeerde ketting/turbo op dus let daar evt op bij aanschaf.

Ik weet niet of dat de cave motor ook in de golf 6 zit namelijk!? Volgens mij wel in de audi a1 namelijk, vriend van mijn heeft die met 185pk als mijn niet vergist.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Negatieve verhalen ontstaan niet omdat de motor juist zo goed is toch?!
Wat sjonnie hier boven al zegt, vaak zit er al een gemodificeerde ketting/turbo op dus let daar evt op bij aanschaf.

Ik weet niet of dat de cave motor ook in de golf 6 zit namelijk!? Volgens mij wel in de audi a1 namelijk, vriend van mijn heeft die met 185pk als mijn niet vergist.

De cav motor zit ook in de golf 6 dat is drama.
De bmy zit ook in de golf 6 , dat is het zelfde als een cav , maar dan iets beter en met maar 140pk Stick Out Tongue

Buiten dat om , de cav motor is compleet anders ten opzichte van de caxa motor.
De caxa heeft geen compressor, alleen een turbo.
en dat heeft de cav wel , in combinatie met een turbo.
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
  • Leuk
Waarderingen: VM407
Negatieve verhalen ontstaan niet omdat de motor juist zo goed is toch?!
Wat sjonnie hier boven al zegt, vaak zit er al een gemodificeerde ketting/turbo op dus let daar evt op bij aanschaf.

Ik weet niet of dat de cave motor ook in de golf 6 zit namelijk!? Volgens mij wel in de audi a1 namelijk, vriend van mijn heeft die met 185pk als mijn niet vergist.

Negatieve verhalen zijn er over elk model en elke auto. En juist de negatieve verhalen zijn de verhalen die je voornamelijk op internet hoort.
Ik weet dat de 160pk ruk is. Die wil ik dus al niet. Als laat ik de 122pk chippen naar 150pk Stick Out Tongue
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Zou dan voor de golf 7 gaan, minder last van motorproblemen tov golf 6. Ook mooier vind ik persoonlijk. Zou wel voor 1.4 tsi gaan dan de 1.2 tsi als je voor golf 7 kiest.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Ben niet van de sociale dienst.

Naja 1.4 tsi wordt wat prijzig idd. Golf 7 1.
2 tsi is wel haalbaar als je importeerd.
Anders misschien een fsi 1.8. Zag ik ook voorbij komen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Ja dat is de vaste interval(15.000) km.
Ik heb de variabele long life interval(30.000km/2jaar)
Bij variabele interval meet de sensor in de caterpan de staat van de olie en aan de hand daarvan word het aantal te rijden km,s berekend.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Een vraagje,

Mijn remblokken en remschijven van de achteras zijn bijna aan vervanging toe, welk merk raden jullie mij aan naast de originele van vw? Prijs/kwaliteit?

Het is voor een polo 6R 1.2 77kw/tsi zonder slijtage indicatie
 
Volkswagen  Polo 6R comfortline  1.2 TSI 77KW/105PK 
Een vraagje,

Mijn remblokken en remschijven van de achteras zijn bijna aan vervanging toe, welk merk raden jullie mij aan naast de originele van vw? Prijs/kwaliteit?

Het is voor een polo 6R 1.2 77kw/tsi zonder slijtage indicatie
Ik zet zelf als het nodig is altijd TRW er onder, nog nooit klachten over gehad en prijs/kwaliteit is zeer goed!
 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Een vraagje,

Mijn remblokken en remschijven van de achteras zijn bijna aan vervanging toe, welk merk raden jullie mij aan naast de originele van vw? Prijs/kwaliteit?

Het is voor een polo 6R 1.2 77kw/tsi zonder slijtage indicatie

Ik zet ook altijd TRW eronder tot nu toe dik tevreden. Brembos geprobeerd in het verleden maar die gingen snel piepen.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 100pk 
Een vraagje,

Mijn remblokken en remschijven van de achteras zijn bijna aan vervanging toe, welk merk raden jullie mij aan naast de originele van vw? Prijs/kwaliteit?

Het is voor een polo 6R 1.2 77kw/tsi zonder slijtage indicatie

Ik heb er Bosch onder liggen, dik tevreden over. In ieder geval beter dan dat er op zat...
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!