Het grote 'kleine vragen' topic

Welke app is fijn? En wat is de meerwaarde?

Edit: had trouwens youtube music (de sporify van youtube) uitgetest. Werkt ook op de 330 alleen jammer dat je ervoor moet betalen als je t wil gebruiken.
Via media en dan bleuthooth kan je wel gratis naar je youtube track luisteren alleen kost meer data van je mobiel
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Even een klein vraagje, heeft iemand ervaring met het piepen bij het nemen van een bocht? Van linksvoren hoor ik namelijk iets piepen als ik een bocht neem naar links, soms wel en soms niet. Valt me op dat het eerder voorkomt als ik de bocht / rotonde rustig neem in bijvoorbeeld de tweede versnelling.

De banden zijn het niet, hier ben ik al zeker van. Waar moet ik dan aan denken? Zouden het de remblokken / remschijven kunnen zijn? (Ik ben een keer vast komen te zitten in modder en er hebben toen wat steentjes tussen het blok en de schijf gezeten)

Ik moet sowieso binnenkort voor een grote beurt / APK naar de Volkswagen dealer, maar het zou fijn zijn als ik specifiek dingen kan benoemen, dan kunnen ze daar misschien kosteloos naar kijken voor me gezien ik toch al een grote beurt neem.
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline Business  1.0 TSI 95 PK 
Welke app is fijn? En wat is de meerwaarde?

Edit: had trouwens youtube music (de sporify van youtube) uitgetest. Werkt ook op de 330 alleen jammer dat je ervoor moet betalen als je t wil gebruiken.
Via media en dan bleuthooth kan je wel gratis naar je youtube track luisteren alleen kost meer data van je mobiel

Kweenie, radio luisteren is voor oude lullen, waren er een paar maar ben de naam ff kwijt, denk dat het niet moeilijk is om ff te zoeken

Ik heb Spotify premium (zeker te adviseren) en werkt allemaal prima.. en kost de wereld niet
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Kweenie, radio luisteren is voor oude lullen, waren er een paar maar ben de naam ff kwijt, denk dat het niet moeilijk is om ff te zoeken

Ik heb Spotify premium (zeker te adviseren) en werkt allemaal prima.. en kost de wereld niet
Radio voor oude lullen? why tho.
En wat dov zegt, spotify premium werkt zeker, mocht je 10 euro de duur vinden kun je kijken voor een famillie abbo en zo de kosten delen.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Ik heb sinds een tijd dat als ik mijn raam open heb staan dat ik een sinusgeluid van mijn band af hoor komen. Afhankelijk van het wegdek waar ik op rij veranderd dit geluid soms. Heb in de tussentijd mijn banden al eens omgewisseld van voor naar achter maar dat had geen succes. Geluid is snelheidsafhankelijk. Mijn monteur kon niks vinden.

Enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn hiervan?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Even een klein vraagje, heeft iemand ervaring met het piepen bij het nemen van een bocht? Van linksvoren hoor ik namelijk iets piepen als ik een bocht neem naar links, soms wel en soms niet. Valt me op dat het eerder voorkomt als ik de bocht / rotonde rustig neem in bijvoorbeeld de tweede versnelling.

De banden zijn het niet, hier ben ik al zeker van. Waar moet ik dan aan denken? Zouden het de remblokken / remschijven kunnen zijn? (Ik ben een keer vast komen te zitten in modder en er hebben toen wat steentjes tussen het blok en de schijf gezeten)

Ik moet sowieso binnenkort voor een grote beurt / APK naar de Volkswagen dealer, maar het zou fijn zijn als ik specifiek dingen kan benoemen, dan kunnen ze daar misschien kosteloos naar kijken voor me gezien ik toch al een grote beurt neem.

Kan natuurlijk verschillende dingen zijn;
- zoals je aangeeft een steentje tussen schijf/blok/ankerplaat
- remblokken niet gangbaar (vast in de zadels )
- ankerplaat die tegen de remschijf komt
- remcilinder vast
 
  • Leuk
Waarderingen: BENx1996
Weet iemand hoe ik al mijn deuren met de sleutel kan ontgrendelen?

Als ik hem open gaat alleen de bestuurdersdeur open en moet ik de rest openen met het unlock knopje boven de elektrische ramen.

Auto vw polo 6R 1.2 TSI
 
Volkswagen  Polo 6R comfortline  1.2 TSI 77KW/105PK 
Hey hallo ben ik weer eens. Lamdasonde van familielid heeft het begeven (Ford Ka 2004), het is de downstream sonde.
Ik had enkele vragen met betrekking tot het bestellen van een nieuwe sonde.

1. Maakt het iets uit als de nieuwe kabel langer is dan de oude (lijkt me niet, maar toch voor de zekerheid).
2. Een Denso sonde, hoe goed is dit merk (non universeel, dus met de juiste connector voor de Ka)?

Klik hier voor de sonde die ik op het oog heb. (Overigens staat het juiste OEM nummer ertussen).
3. In de specificaties staat dat dit zowel een regel als een diagnose-sonde is. Zijn er universele sondes voor beide locaties?

Ff lekker met kennis mbt lambdasondes verhogen ;)
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Denso is een OEM merk bij bijvoorbeeld Toyota, kealiteit zit wel goed!

Toch adviseer ik wel altijd de originele te bestellen bij de dealer, het steekt nogal nauwkeurig met deze sensoren.

Bij ons kwamen ook wel eens klanten die er een met een ander merk hadden gemonteerd maar blijkbaar kunnen sommige modellen bij ons daar niet mee overweg.

Zo zelf ook eens meegemaakt met een Polo 6N, na vervangen had de auto nog een co van 7,5. Na oem onderdeel monteren netjes 0,2.
 
@Johan Bedankt voor je advies. Volgens een vriend die werkt bij de Ford-dealer zou dit bij Ford niet het geval zijn en 150 euro voor een downstream lambda is wel stevig.

Ik ben toch wel benieuwd waarom de Denso sonde op autodoc als Regel én diagnosesonde staat aangegeven? Kun je deze op beide locaties gebruiken of hoe moet ik dit zien?
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!