Was even benieuwd naar wat ervaringen/advies m.b.t. het blinderen van ramen. Ik zit er namelijk aan te denken om mijn (achterste) ramen te blinderen voor natuurlijk een wat sportievere look maar ook het praktische gedeelte van warmtewering en demping van felle lampen etc.
Maar nu twijfel ik nog tussen 20 en 35% tint. 20% geeft natuurlijk meer privacy en ook handig met al die felle lampen tegenwoordig, met name in je achteruitkijkspiegel. Maar aan de andere kant zou dit net te donker kan zijn wanneer je 's Nachts rijdt met name op het oog op achteruitrijden. Je leest allerlei verhalen over dat mensen hun ramen omlaag moeten draaien om iets te kunnen zien in het donker. Misschien ook een klein beetje een 'drugsdealer'-look met dit percentage.
Met 35% hou je rondom beter zicht maar zal bij felle zon wellicht niet eens zo opvallen. Denk ook dat 20% meer over zal komen als zwart en 35% meer neigt naar grijs wat dan waarschijnlijk wel weer mooier zal staan, mijn Polo heeft de kleur Blue-Anthracite Pearl (F8F8) namelijk.
Eventueel nog een combinatie van 35% op de zijruiten en 20% op de achterruit maar weet niet of twee verschillende tinten wel mooi lijken.