Het grote 'kleine vragen' topic

Beide lampen lopen via dezelfde kabeltjes die splitst zich. Zou de andere eruit halen, kijken of je het stekkertje van de eerste kan vinden zo en dan een stuk ijzerdraad van het eerste naar het tweede gat, vastmaken aan de stekker en terug trekken.
Had ik gister geprobeerd, maar ik kon hem niet zien en vinden. Als ik de 4 torx schroefjes aan de onderkant van de bumper loshaal, krijg ik dan ruimte om via de onderkant me hand erin te doen en te kijken of ik erbij kom?

Volkswagen  Polo 6R 
Binnenkort heb ik groot onderhoud bij de garage, kan mijn stage 1 chip dan overschreven worden of doen ze nooit iets met de ECU?
Gaat om een polo 6R 2012 1.2 TSI.

Volkswagen  Polo 6R 
Inmiddels zit mijn polo al ruim op de 140.000 en ben ik mij aan het oriënteren wat er allemaal zo niet wel vervangen moet worden.

Ik heb de auto met 70.000 op de teller gekocht en eigenlijk zijn alleen de bougies eenmalig vervangen, de accu, banden en remblokken.

Het zal een dikke rekening worden maar ik wil alles in een keer laten vervangen, ook onderdelen die nog niet volledig aan vervanging toe zijn zoals vering, warmtepomp, schokdempers en de riemen.

Maar ideaaliter als alles eraf ligt ook de remschijven/blokken.

Hoe zouden jullie dit aanpakken bij een 6C?

Groeten
Ga je zelf sleutelen?
Bestel dan alles wat je denkt nodig te hebben en ga lekker aan de slag.

Laat je het bij een garage doen?
Leg dan duidelijk uit dat je alles in één keer goed wilt aanpakken. Goede garages kijken graag met je mee en maken samen een plan wat er precies moet gebeuren.

Een grote beurt kan bijvoorbeeld bestaan uit:
  • Olie + filter
  • Koelvloeistof
  • Luchtfilters (inlaat & interieur)
  • Bougies
  • Bobines (optioneel, maar bij 140.000 km wel aan vervanging toe)
  • Injectoren reinigen
  • Airco-service
  • Remschijven opmeten en remblokken controleren/vervangen waar nodig
  • Banden controleren op profieldiepte en DOT-code, en beoordelen of ze vervangen moeten worden
  • Brandstoffilter
Daarnaast kunnen ook diverse rubbers en steunen aan vervanging toe zijn, zoals motorsteunen, stabilisatorstangen en baksteunen.
Dit vernieuwen merk je meteen in een strakkere en comfortabelere rijervaring.

Had ik gister geprobeerd, maar ik kon hem niet zien en vinden. Als ik de 4 torx schroefjes aan de onderkant van de bumper loshaal, krijg ik dan ruimte om via de onderkant me hand erin te doen en te kijken of ik erbij kom?
Das best krap, en op de hoeken zit de bumper met 3 torx per kant, dus die houdt hem ook aardig op zijn plek. Maar je kan het proberen, let op , onderop zit ook nog een pin erin gedrukt, tussen die 4 torx, precies in het midden.

Das best krap, en op de hoeken zit de bumper met 3 torx per kant, dus die houdt hem ook aardig op zijn plek. Maar je kan het proberen, let op , onderop zit ook nog een pin erin gedrukt, tussen die 4 torx, precies in het midden.
Een torx schroefje los gemaakt en me hand erin gedaan en zo de kabel gevonden. Dus het viel allemaal wel mee. Nogmaals bedankt voor je tip!

Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!