Het grote 'kleine vragen' topic

Eergisteren winterbanden eronder gezet gisteren een lekke band door een schroef.

Hij is gepropt, maar is dit een duurzame veilige oplossing? Lees tegenstrijdige verhalen.

Ik wil tevens een setje wieldoppen origineel vw aanschaffen, maar nu vraagt de verkoper of ik originele velgen heb van vw, want anders zouden ze niet passen.

Klopt dit? Heb er nooit van gehoord zelf.
Ook een keer gehad bij mijn garage met mijn oude seat, hadden het ook gepropt en opgeblazen, nooit problemen mee gehad.
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
Originele VW velgen hebben een stempel van VW AG er in staan, kun je vanaf de buitenkant zien.
Volgens mij zouden originele wieldoppen moeten passen, je mag het hier komen proberen, ook ik heb stalen velgen (wel origineel VW) en originele wieldoppen.
Foto is de achterkant van een originele wieldop. (nog niet schoongemaakt)
 

Bijlagen

  • 20231118_090200.jpg
    20231118_090200.jpg
    1.9 MB · Weergaven: 15
Sommige wieldoppen van vw gebruiken andere clips voor het bevestigen dan standaard wieldoppen
Proppen heb ik over het algemeen goede ervaringen mee als het in het loopvlak zit en het gat niet te groot was. Heel af en toe gaat het weer lekken langs de prop, maar veel banden worden ook helemaal op gereden gewoon met een prop
Enige maanden terug, vlak voor een verhuur dag van mn kevertje, reed ik door een scherp stuk metaal. Resultaat: lucht bleef niet zo heel lang in mn band zitten. Prop erin gezet en de band blijft nu weer hard. Tenzij de auto net op de prop geparkeerd staat, dan issie met een week weer leeg... Aangezien de Kever enkel gebruikt word voor speciale gelegenheden, of als pendelauto als ik eens een klanten auto op moet halen, kan het mij vrij weinig schelen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
nu wordt de verzadiging van het OPF niet gemonitord en kan deze verzadigd raken (uitlaat verstopt) zonder dat er actief geregenereerd wordt. ik denk niet dat dat wenselijk is en zelfs in extreme gevallen schadelijk kan zijn.
Even geleden dat ik hier heb gekeken. Heb mijn downpipe gedemonteerd en een andere erop gezet.
Had de eerste week ook niets laten uitschrijven of coderen, geen problemen gehad.

Van de week even alles laten uitschrijven en nu ook geen motorstoring lampje meer, wat een heerlijk geluid nu!

Soms ben je te bang om te experimenteren, ik had vanaf moment 1 geen problemen ermee alleen een motorstoring lampje dat deed branden.Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Sinds kort snapt mijn Polo 6R niet meer dat ik mijn gordel om heb. Het lampje op het dashboard blijft branden en de auto piept ook de eerste paar minuten omdat hij denkt dat ik mijn gordel niet om heb.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 90pk 
Connector van de gordelvanger onder de stoel losmaken en kijken of het lampje dan wel uit gaat
Kan zijn dat de gordelvanger defect is, zeg maar waar je je gordel in klikt niet meer de massa onderbreekt

(dit is hoe het werkt in de 9N3, ik neem hierbij aan dat het soortgelijk werkt in de 6R bestuurderskant)

Uitprogrammeren kan natuurlijk ook Niet doen dus
 
Laatst bewerkt:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!