Het grote 'kleine vragen' topic

Ik ben nieuw op het forum, ik heb sinds een paar dagen een Polo GTI facelift vrienden van mij hebben een ouder type Polo GTI met een mooier uitlaat geluid. Ik heb vernomen dat het bij mij komt door mijn OPF systeem.

Nu heb ik al een beetje gezocht op het forum en kwam ik maar 1 topic tegen. Ik heb samen met mijn vrienden gekeken en een vriend zei dat als ik de verschildruksensor los haal en geen fout melding krijg ik zo een nieuwe downpipe kan monteren. Ik heb nu 750km zonder die sensor gereden en de slangen hangen los ik heb geen problemen en ik kan ook nog volgas rijden. Op het onderdeel staat dit nummer 058.906.051.J SPP11.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik ben nieuw op het forum, ik heb sinds een paar dagen een Polo GTI facelift vrienden van mij hebben een ouder type Polo GTI met een mooier uitlaat geluid. Ik heb vernomen dat het bij mij komt door mijn OPF systeem.

Nu heb ik al een beetje gezocht op het forum en kwam ik maar 1 topic tegen. Ik heb samen met mijn vrienden gekeken en een vriend zei dat als ik de verschildruksensor los haal en geen fout melding krijg ik zo een nieuwe downpipe kan monteren. Ik heb nu 750km zonder die sensor gereden en de slangen hangen los ik heb geen problemen en ik kan ook nog volgas rijden. Op het onderdeel staat dit nummer 058.906.051.J SPP11.
Hi Djex, lijkt me niet zo'n verstandig plan om die sensor los te halen en zonder fout meldingen door te rijdenStick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo GTI AW  2.0 
Staat dat niet in het benzinedop klepje? Die bandenspanning houd ik altijd aan.
In mijn geval 2.8 bar voor en 2.6 bar achter. Eigenlijk zit ik er altijd 0.1-0.2 onder, voor iets meer g
Staat dat niet in het benzinedop klepje? Die bandenspanning houd ik altijd aan.
In mijn geval 2.8 bar voor en 2.6 bar achter. Eigenlijk zit ik er altijd 0.1-0.2 onder, voor iets meer grip.
Zal het eens even nakijken. Vanwaar voor meer bar dan achter?
 
Volkswagen  Polo gti  2.0 gti 
Helpt dat goed? Alsnog een sopje oid? Geloof nooit in die wonder sprays, maar voor die paar euro is het te proberen.
Ik gebruik het wel vaker. Soms moet je 2 á 3 keer het gebied behandelen maar uiteindelijk is de vlek wel weg.
Van de lokale interieur guru kreeg ik te horen dat je eigenlijk altijd gewoon water moet gebruiken.
Als het er niet chemisch in gekomen is, dan kan het er zonder 'troep' ook uit komen, dus ja haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: H11
Iemand in mijn omgeving heeft zijn oog laten vallen op een polo 1.2 3cilinder met ketting. Zijn er mensen die hier meer van weten? Ik lees hier en daar dat ze vaker last hebben van olieverbruik en de ketting zelf, maar lees ook dat deze ketting extreem moeilijk zou zijn om te vervangen of is het net als de 1.2 tsi?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Heb er zelf 1, verbruikt geen olie. Mn vriendin heeft er 1, verbruikt een heel klein beetje olie. Ze zijn niet snel maar wel oprecht betrouwbaar en er zit nagenoeg niks geen poespas op de motor dat verrot kan gaan. Geen eens EGR.
De ketting is het enige duurdere onderhoudsitem van deze motor.
Heb de ketting bij mezelf weleens gedaan.
IMG20221126164605.jpg
ideaal natuurlijk als je dat zelf kan doen.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!