Het grote 'kleine vragen' topic

Ik merk dat mijn temperatuur terugloopt als ik harder ga rijden tot ongeveer 70 graden..Nu ben ik even gaan kijken, maar volgens mij verdwijnt het als de climatronic uit zet. Is dit gewoon een gevalletje thermostaat nakijken of zit er meer achter?
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Altijd al afgevraagd: als monteurs reparaties uitvoeren zie ik vrijwel nooit een momentsleutel daaraan te pas komen (althans, op de ‘minder’ belangrijke bouten). Is dit een vorm van ‘vast is vast’ of hoe moet ik dit zien? Meestal hebben alle boutjes toch hun eigen ‘torque specs’.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
geen! alleen origineel.
ga niet met een ali kabel programmeren.
uitlezen en dingen aan en uitzetten prima!
Waarom eigenlijk niet? Als je een kabel vindt met enkel positieve reacties, zou het mij toch veilig lijken of niet? Ik snap niet dat er wat kan gebeuren als je exact hetzelfde met zo een kabel zou doen dan met een originele en zeker niet voor onschuldige aanpassingen.
 
Volkswagen  Golf MK7.5 GTI Performance  2.0 TSI 245PK / 370Nm 
Waarom eigenlijk niet? Als je een kabel vindt met enkel positieve reacties, zou het mij toch veilig lijken of niet? Ik snap niet dat er wat kan gebeuren als je exact hetzelfde met zo een kabel zou doen dan met een originele en zeker niet voor onschuldige aanpassingen.
Coderingen die foutief uitgevoerd worden......heb al menig auto's moeten herstellen door china kabels.
 
Audi  A3 8V Limousine Facelift  1.4tfsi COD 
Weet iemand welke LEDjes ik nodig heb die in de bumper gaan DRL.
Ook zag ik dat er mensen zijn met LED brake lights weet iemand welke dit precies zijn? (Zonder storingen)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6c  1.0 TSI 95PK 
Oké, gaan we dan, first post en meteen een onbenullige vraag, maar weet iemand of er ergens losse USB/AUX socket covers (zie foto) te koop zijn?
 

Bijlagen

  • IMGA0038.jpg
    IMGA0038.jpg
    788.4 KB · Weergaven: 42
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI - Edition R 
Als ik bij een garage remvloeistof laat vervangen, flushen zij dan de remleidingen zoals ik dat zou doen door de nippels aan een buisje aan te sluiten en het rempedaal te pompen? Of doen zij letterlijk de remvloeistof in de bak vervangen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Oké, gaan we dan, first post en meteen een onbenullige vraag, maar weet iemand of er ergens losse USB/AUX socket covers (zie foto) te koop zijn?

Gewoon bij de dealer halen, zal paar euro zijn.

Als ik bij een garage remvloeistof laat vervangen, flushen zij dan de remleidingen zoals ik dat zou doen door de nippels aan een buisje aan te sluiten en het rempedaal te pompen? Of doen zij letterlijk de remvloeistof in de bak vervangen.

Pas bij mij gedaan, ze zetten er perslucht op en zuigen alles door en vullen het reservoir bij.
 
Weet iemand welke LEDjes ik nodig heb die in de bumper gaan DRL.
Ook zag ik dat er mensen zijn met LED brake lights weet iemand welke dit precies zijn? (Zonder storingen)
Ik heb remlichten van Ali (deze). Heb de rode genomen want bij de witte worden je remlichten roze omdat ze te fel zijn. Deze remlichten zijn net zo fel als de originele mistlamp achter en nog mooi rood.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  1.4 TSI 204pk 350nm 
Zaterdag stond mijn Polo op de brug bij Lowering en toen de auto op ooghoogte stond, viel mij een vreemde vlek op. Ik dacht, ik maak hem morgen we leven schoon.

Zondag de tuinslang en wasspullen ter hand genomen en nu blijkt dus dat blanke laklaag aan het loslaten is (locatie = passagiersdeur)

Wat kan ik hier aan doen? Overspuiten met blanke lak is een optie (ik heb een offerte van 240,- is dit redelijk?) Als ik wel eens zie wat mensen hier betalen voor een complete bumper in kleur, lijkt het me wat aan de stevige kant.

Of is spotrepair een optie? De rest van de auto is niet bepaald in concoursstaat. Een krasje of butsje meer kijk ik niet zo van op. maar dit vind ik echt spuuglelijk en ik wil niet dat hij op een Fiat Punto of Peugeot 206 gaat lijken. Ik had dit eerlijk gezegd ook niet zo snel verwacht van een relatief harde VW lak.
 

Bijlagen

  • Voor wassen.JPEG
    Voor wassen.JPEG
    683.4 KB · Weergaven: 62
  • Na wassen.jpg
    Na wassen.jpg
    810.3 KB · Weergaven: 63
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  • Verdrietig
Waarderingen: Ruud9N
Je hebt de goedkope optie: lakstift halen bij de dealer en dan met de blanke lakstift die je erbij ontvangt dit gat opvullen. Het resultaat is waarschijnlijk net zo sketchy als het klinkt.

Je kan een bus blanke lak kopen, rondom de beschadiging opschuren en een gedeelte overspuiten, maar ook dat zal je zien.

De offerte van 240 klinkt redelijk en zou ik zelf niet zo veel voor gaan proberen. Je weet dan wel dat je het meteen goed hebt.

---

Staat je auto veel in de volle zon? Dat zou nog wel eens de oorzaak kunnen zijn van deze beschadiging.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
kleine vraag voor Polo AW rijders, zoemt/ vibreert jullie discover mediaplayer in het handschoenenkastje ook hoorbaar als je het contact uit hebt en je infotainmentscherm inschakelt? (zowel het klepje van je kastje gesloten als open hoor ik namelijk sindskort een hoorbaar gezoem, stopt vanzelf na paar minuten als ik scherm uitzet, voorheen had ik dit niet )
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Je hebt de goedkope optie: lakstift halen bij de dealer en dan met de blanke lakstift die je erbij ontvangt dit gat opvullen. Het resultaat is waarschijnlijk net zo sketchy als het klinkt.

Je kan een bus blanke lak kopen, rondom de beschadiging opschuren en een gedeelte overspuiten, maar ook dat zal je zien.

De offerte van 240 klinkt redelijk en zou ik zelf niet zo veel voor gaan proberen. Je weet dan wel dat je het meteen goed hebt.

---

Staat je auto veel in de volle zon? Dat zou nog wel eens de oorzaak kunnen zijn van deze beschadiging.

Jaa... dat is wel de hele goedkope optie... Ik ben bang dat ik daar niet veel gelukkiger van ga worden.

Ik ben alleen bang dat als ik nu 240,- euro uitgeef, ik over een aantal weken ook voor de andere deuren kan. Is dit een incidentele schade, of is de hele blanke laklaag slecht?

---
Auto staat altijd buiten, winter en zomer. We hebben hier in de straat weinig hoge bomen, hij heeft dus continu blootstelling aan de grillen der natuur.

Ik heb me wel voorgenomen de auto 'iets' beter te beschermen tegen weer en wind als dit opgelost is. Ik heb een fles collinite 845 en een fles lime prime besteld. Klei/washmitt heb ik al. Ik gebruikte alleen goedkope action was en ging regelmatig door de wasstraat.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!