Het grote 'kleine vragen' topic

Goedemorgen allen,
Wanneer ik de middendemper laat verwijderen, komt de auto dan nog door de APK heen?
Uiteraard moet de uitlaat gasdicht zijn.

iemand enig idee? Thanks!
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 180 PK insta: polo6rgti.santie 
Goedemorgen,

Zou nu kunnen maar ook eventueel morgen.
Zou een rechte buis plaatsen ipv de middendemper, geen gaatjes in boren he ;)

Zou gewoon door de apk moeten komen. Waarom niet?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Oke thanks jongens!
Klinkt goed, heb geen zin om bij elke APK de uitlaat te laten veranderen Stick Out Tongue
Maar een rechte buis is inderdaad de oplossing ter vervanging van de middendemper.
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 180 PK insta: polo6rgti.santie 
Weet iemand hoe een velg van 18 inch 7,5 J met een ET van 51 staat onder een Polo 6R (standaard ET 46 7j)? Het gaat om de Polo AW Brescia velgen, ET51 betekent dus verder naar binnen tov standaard? Maar staan ze dan ook echt zichtbaar meer naar binnen of heft de extra breedte van 0,5J dit op ?

Alvast bedankt :)
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Goedemorgen,

Sinds ik de auto heb(anderhalve maand) hoor ik van mensen die achter mij rijden dat er soms rookpluimen uit de uitlaat komen.
Nu ben ik daarmee naar de garage geweest en hebben ze een bepaald middel gedaan in mijn olie, waarmee ik 500 km moet rijden, wat het roken zou moeten stoppen.

Nu na ruim 700 km zie ik nog steeds een pluimpje rook bij optrekken(niet volgas). (is wel minder geworden)

Vanochtend toch nog de garage gebeld en die kiezen er nu voor om de motor te flushen (77.000 km gelopen).

Hebben jullie ook wel eens last gehad van dit?
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 180 PK insta: polo6rgti.santie 
Denk dat je auto dan ook wel een slokje olie lust of niet. ja mag t eigenlijk niet zeggen maar de motor staat er bekend om. Denk dat je t met flushen niet gaat oplossen ;)

Zullen wel de zuigerveren zijn
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Denk dat je auto dan ook wel een slokje olie lust of niet hmm ja mag t eigenlijk niet zeggen niet maar de motor staat er bekend om. Denk dat je t met flushen niet gaat oplossen ;)
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben bekend met het hogere olieverbruik, maar het olieverbruik valt nog reuze mee.
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 180 PK insta: polo6rgti.santie 
@VM407 Volgens mij is Blauwe rook een teken van olieverbranding. Zwarte rook is het teken van onvolledige verbranding, dit kan duiden op een te rijk lopende motor. (start maar eens een grasmaaier op volle choke en laat m eens een 10 min op volle choke draaien, volgens mij is die rook aardig zwart).

@SantanoS misschien een idee om eens te kijken naar je fueltrims? of de compressor? anders eens achter een andere GTI aan rijden, kijken of deze ook lekker rookt.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ja, benzine verbrand ook zwart als dit te weinig zuurstof heeft. (Mits de verbrandingstemperatuur juist is) voor het juist verbranden van motor olie zal dit vernevelt in je verbrandingskamer gespoten moeten worden, dan zal motorolie zwarte rook gaan geven ;)
Pff! eehm, ik zelf niet, mn pa wel 2 stuks. overigens heb ik nog wel een aircooled ex-US-army 4 cilinder 500cc boxer Aggregaat staan. die rookt ook zwart op de choke (als ik m aan krijg tenminste) :tongueclosed: :tongueclosed: :tearsofjoy:
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Dacht dat als ie olieverbruikt dat dan langs de zuigers kwam ivm slijtage van de zuigerveren en niet via de injectoren werd ingespoten samen met de brandstof vanuit je tank.

Nou preppert neem eens mee naar de meeting ;)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
klopt, dan word de olie niet vernevelt, zal dit slecht tot bijna niet verbranden met blauwe rook als gevolg!

Haha! nou, dat onhandige kreng laat ik mooi in de schuur staan! ooit gekocht voor de lol, in een opwelling, aan de gang gemaakt en sinds dien staat ie in de schuur uit zn bougiegaten te vreten. eens in de 2/3 maanden laat ik m even uit.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
@VM407 Volgens mij is Blauwe rook een teken van olieverbranding. Zwarte rook is het teken van onvolledige verbranding, dit kan duiden op een te rijk lopende motor. (start maar eens een grasmaaier op volle choke en laat m eens een 10 min op volle choke draaien, volgens mij is die rook aardig zwart).

@SantanoS misschien een idee om eens te kijken naar je fueltrims? of de compressor? anders eens achter een andere GTI aan rijden, kijken of deze ook lekker rookt.
Dat kan ik zeker nog eens doen. Eerst even dit af wachten. Het roken is gelukkig al bijna over, maar nog even de finishing touch nu Stick Out Tongue
Hopen dat dit spoelen van de motor voldoende helpt, de monteur zei bijvoorbeeld dat dit kan helpen van het reinigen van de olieschrapers en zuigers.
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 180 PK insta: polo6rgti.santie 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!