Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Vind de Polo 9n 1.4 16v 55kw uit 2003. Een prima auto die lekker rijd, goede en rustige wegligging heeft. Helaas komt er echt geen einde aan de strond waterval van foutmeldingen en kleine problemen. Het is onbetaalbaar om ze bij de dealer te laten fixen. En ze kosten behoorlijk wat vrije tijd ze zelf te maken. Naast dat me climatic zelf doet waar hij zin aan heeft. Het check engine lampje niet meer weg te denken is. Is gisteren de cruisecontrol op mysterieuze wijze gestopt. Groen indicatie lampje brand wel, maar verder niks. Ah ja ondanks alles. Happy met me Polo. Morgen maar weer verder uitzoeken wat het is.
Klinkt een beetje als ik heb gehad, ook met een '03 9N Polo.
Ik ben naar Vortkamp in Duitsland geweest. Kachelkleppen moesten vervangen worden waarvoor het hele dashboard eruit moest. (hoeft niet maar wel als je nog een rug wil overhouden) Scheelde een hoop geld al was ik nog € 777,-- kwijt maar dat was wel incl. nog wat andere dingen. Je kan ze bellen, er zijn Nederlands sprekende mensen. Misschien, heel misschien heb ik nog wel een kortingscouponnetje voor je maar dan moet ik flink gaan zoeken.
Maar wel eerst uitlezen.

Ik heb vandaag een zwarte Polo GTI gezien met een zwarte achterkleplogo.

Nu ik het voor het eerst live heb gezien, wil ik er ook 1.

Iemand die deze toevallig zwart kan maken voor mij en monteren?

Ik betaal gewoon Stick Out Tongue
Misschien even je woonplaats vermelden?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Het is niet verplicht om winterbanden in dld onder de auto te hebben.
Het zit ietsje anders :mrgreen:
Je bent als bestuurder in dld verplicht om je aan te passen naar de weers omstandigheden.
dwz aangepaste rijstijl etc etc en als je zelf denkt dat je winterbanden er onder moeten dan moet je dat doen.
Maar zijn de omstandigheden zodanig als je een ongeluk krijgt (ook al is het jouw schuld niet) en je hebt geen winterbanden heb je wel een probleem(pje)
dan wordt je namelijk wel medeschuldig aan het ongeluk.
Het is een soort van morele verplichting zeg maar, het staat namelijk niet expliciet in de wet dat je winterbanden moet gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: WobbleKid en Marco71
Het is niet verplicht om winterbanden in dld onder de auto te hebben.
Het zit ietsje anders :mrgreen:
Je bent als bestuurder in dld verplicht om je aan te passen naar de weers omstandigheden.
dwz aangepaste rijstijl etc etc en als je zelf denkt dat je winterbanden er onder moeten dan moet je dat doen.
Maar zijn de omstandigheden zodanig als je een ongeluk krijgt (ook al is het jouw schuld niet) en je hebt geen winterbanden heb je wel een probleem(pje)
dan wordt je namelijk wel medeschuldig aan het ongeluk.
Het is een soort van morele verplichting zeg maar, het staat namelijk niet expliciet in de wet dat je winterbanden moet gebruiken.
Ook niet helemaal correct.

Winterbanden zijn er verplicht in winterse omstandigheden. Dus als het bvb sneeuwt mag je met zomerbanden niet rijden.
 
Nah ff met de anwb gebeld en het volgende is mij verteld:
Winterbanden zijn verplicht indien er sprake is van winter omstandigheden.. Bij temperaturen zoals nu of omstandigheden, mag ik gewoon met mijn zomerbanden rijden..
Verder is er een milieusticker verplicht in bepaalde steden, in mijn geval is het verplicht als ik naar Essen of Oberhausen zou gaan..
Als je gebruik maak van satteliet navigatie moet de flitsmeldingen uitgeschakeld zijn.. En verder moet je een knal rode Stick Out Tongue ofgele hesje ter beshikkig hebben als je met pech komt te staan..

Dat is mij verteld, dus ik dacht ik zet het ff hier neer aangezien ik erom vroeg..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!