Het grote 'Gooi het eruit' topic!

55086b795d2705bdb3d0e0d8ec6c191e.jpg

Lief!


Vers van de pers dus haha
Vers uit ge perst dus hahaha
--------------------------------------------------------------------------------
iemand dit opmerkelijke nieuws bericht al meegekregen !? ik moest er heel er om lachen toen ik het op de radio hoorde.
Jankend geluid in container houdt Curtisslaan in Den Haag wakker, speelgoedolifant blijkt oorzaak | Omroep West
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben inmiddels voorzien van winterbandjes. Heb nu behoorlijk wat setjes haha. Mijn pa wordt er gek van.

Originele FR met winterbanden
Originele FR met zomerbanden
Boavista's met zomerbanden
14" stalen velgen met winterbanden
14" stalen velgen met zomerbanden

Die laatste 3 gaan verkocht worden aangezien 14" niet past op mijn ibiza en die boavista's mogen ook een nieuwe eigenaar vinden.
 

Bijlagen

  • IMG_2584.JPG
    IMG_2584.JPG
    555 KB · Weergaven: 12
  • IMG_2583.jpg
    IMG_2583.jpg
    631.7 KB · Weergaven: 11
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Ik ben inmiddels voorzien van winterbandjes. Heb nu behoorlijk wat setjes haha. Mijn pa wordt er gek van.

Originele FR met winterbanden
Originele FR met zomerbanden
Boavista's met zomerbanden
14" stalen velgen met winterbanden
14" stalen velgen met zomerbanden

Die laatste 3 gaan verkocht worden aangezien 14" niet past op mijn ibiza en die boavista's mogen ook een nieuwe eigenaar vinden.
Die Boavista's moet je zo kwijt zijn, is een mooie set!
Wat is de bandbreedte en de breedte van de velg van de FR set? De banden liggen er namelijk mooi op, en ik ben nu op zoek naar een breedte voor de te verbreede stalen velgen.
 
Die boavista's moet ik nog te koop zetten. Had iemand van dit forum die wel geinteresseerd is. Daar ben ik nu dus mee bezig. Kwa bandenmaat van die 16" weet ik niet uit me hoofd. Volgens mij 205/45R16. Moet ik nog even voor je controleren.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Zooo...die van mij is weer APK gekeurd voor een heel jaar en kwam er fluitend doorheen! Twee jaar geleden hebben wij zelf een hele uitgebreide grote beurt gedaan; alle (lucht)filters (ook brandstoffilter), olie, koelvloeistof, remolie, waterpompset, riemen, bougies, nieuwe remschijven en blokken rondom gedaan waardoor er dit jaar maar wat kleine dingen hoefde te gebeuren, maar ook omdat ik per jaar niet zo heel veel km's rijdt. Dus dat scheelde aanzienlijk in mijn portemonnaie :wink:
 
Hoeveel km staat er op je teller? Ik heb mijn bm maadag een grote beurtgegeven en er werd geadviseerd om de distrubitie riem en waterpomp ook te vervangen, maar op de teller staat nu 125000, en volgens de boekje moet de riem pas bij 210000 vervangen worden.. Wellicht zijn dit richtlijnen, dus zou de riem wat eerder vervangen kunnen worden, maar125000 is wel vroeg vind ik voo een diesel..
 
Als er staat bij 210.000 moet je het lekker bij 210.000 km laten doen OF elke 5 jaar

Dus als jouw auto bijvoorbeeld uit 2009 is en hij heeft nu 125.000 gelopen heb je niet de km limiet bereikt maar wel het aantal jaar. Dan moet het inderdaad worden vervangen.
 
Hij komt uit 2011.. Ik had ook zoiets van, ik wacht wel ff met het vervangen van de riem ..en pomp

Ik zal toch even opletten. Als de garage een defect of aandachtspunt heeft gevonden en adviseerd je dit te vervangen kan je beter die paar honderd euro uitgeven dan dat de riem breekt. Je bent dan verder van huis en als het gaat na je garantie periode en je hebt 1 beurt gemist bij de officiële dealer dan ben je aan de beurt.

Maar natuurlijk weet ik niet waarom ze dit geadviseerd hebben.
Wellicht toch even navraag doen waarom?
 
Nou hij heeft geen beurt gemist, want onderhouds historie is netjes bijgehouden in het boekje.. ja bij de grote beurt hebben ze de riem ff gekeken en ze hadden een haar scheurtje ontdekt op de tandwiel.. de riem was opzich nog strak.. verder heb ik geen fabrieksgarantie meer op want die is al verlopen, jammer genoeg.. ik ga nog een x langs en misschien is het indd handig om hem nu te vervangen..
 
Nou hij heeft geen beurt gemist, want onderhouds historie is netjes bijgehouden in het boekje.. ja bij de grote beurt hebben ze de riem ff gekeken en ze hadden een haar scheurtje ontdekt op de tandwiel.. de riem was opzich nog strak.. verder heb ik geen fabrieksgarantie meer op want die is al verlopen, jammer genoeg.. ik ga nog een x langs en misschien is het indd handig om hem nu te vervangen..

Okey helder, alleen met een haarscheur zal ik hem z.s.m vervangen!!!
Je hebt er zo veel ellende mee omdat dan de motor in elkaar draait.
 
Hoeveel km staat er op je teller? Ik heb mijn bm maadag een grote beurtgegeven en er werd geadviseerd om de distrubitie riem en waterpomp ook te vervangen, maar op de teller staat nu 125000, en volgens de boekje moet de riem pas bij 210000 vervangen worden.. Wellicht zijn dit richtlijnen, dus zou de riem wat eerder vervangen kunnen worden, maar125000 is wel vroeg vind ik voo een diesel..

Die van mij heeft nu 119650 gelopen en is van 2006...Omdat ik bij aanschaf van de wagen zo'n 4 jaar geleden geen onderhoudsboekje of historie had, hebben we zo rond de 100duizend de hele rataplan uit voorzorg vervangen. Toen de boel los lag vanwege de vervanging van de waterpomp, zagen we dat de multiriem echt aan vervanging toe was en hebben dit gelijk meegenomen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!