Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Ben mijn auto ei-gen-lijk een beetje zat. Elke keer als m'n gele olielampje gaat branden moet er bijgevuld worden. Nou is mijn onduidelijk of dit een halve liter of een liter is. Voor mijn gevoel een halve liter. De eerste x was dit bij 2400 Kilometer, de 2e x bij 1800 Kilometer, vorig weekend bij 860 Kilometer. Kan dus óók gewoon user error van mij zijn geweest máár het kan óók een daadwerkelijk probleem zijn met opeens veel olieverbruik? Auto loopt verder keurig, geen rare walmen, geen vermogensverlies. Rij er nu in sinds Augustus, en om eerlijk te zijn altijd met veel plezier en nam het olieverbruik ook wel voor lief. Maar met wat het nu is zit ik toch wel met mijn handen in het haar. Iemand?

Volkswagen  Polo 6R 
Ben mijn auto ei-gen-lijk een beetje zat. Elke keer als m'n gele olielampje gaat branden moet er bijgevuld worden. Nou is mijn onduidelijk of dit een halve liter of een liter is. Voor mijn gevoel een halve liter. De eerste x was dit bij 2400 Kilometer, de 2e x bij 1800 Kilometer, vorig weekend bij 860 Kilometer. Kan dus óók gewoon user error van mij zijn geweest máár het kan óók een daadwerkelijk probleem zijn met opeens veel olieverbruik? Auto loopt verder keurig, geen rare walmen, geen vermogensverlies. Rij er nu in sinds Augustus, en om eerlijk te zijn altijd met veel plezier en nam het olieverbruik ook wel voor lief. Maar met wat het nu is zit ik toch wel met mijn handen in het haar. Iemand?
Ik ben zeker geen monteur maar zou hem tot maximaal bijvullen en dan regelmatig kijken hoe het niveau zich op de pijlstok verhoud en bijbehorende afgelegde kilometers. Niet elke auto houdt van oliestand op max en zal dus wel wat zakken tot het niveau wat bij de auto hoort.
Bij mijn vrachtwagen bijvoorbeeld zakte het pijl na maximaal vullen tot ongeveer 80% van de pijlstok. Volde ik hem dan weer aan tot max dan gebruikte hij gewoon weer tot 80% . Vulde ik hem niet meer bij bleef hij ook op het 80% niveau.
Mijn oude BMW gebruikt weer helemaal niets en bijft op max staan.

Volkswagen  Polo 
Ik doe dat nu regelmatig.
In November moest ik een halve liter bijvullen na 2400 Kilometer. In Januari na 1800 Kilometer, en afgelopen Vrijdag na amper 900 Kilometer.

Volkswagen  Polo 6R 
Ik doe dat nu regelmatig.
In November moest ik een halve liter bijvullen na 2400 Kilometer. In Januari na 1800 Kilometer, en afgelopen Vrijdag na amper 900 Kilometer.
Je zou bijna denken dat er ergens ( keering of zoiets ) een flink lek is. Als hij niet rookt of walmt en niet naar olie stinkt blijven er volgens mij weinig opties over.

Volkswagen  Polo 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!