Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Zaterdagmiddag gaat mijn auto weer naar de monteur. Bougies (graden kouder ivm tune en juist gegapped), PCV-klepje, enkele nieuwe o-ringetjes en wat verse rubber onderdelen voor de carterventilatie zullen dit keer vervangen worden, deels preventie en deels hoop dat het PCV-klepje/bougies de veroorzaker is van de dipjes!
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
@joosspekloos Helaas niet. Dit waren de laatste onderdelen die ik richting mezelf kon verantwoorden 'baat het niet dan schaad het niet', oftewel: is het het niet dan is het wel gewoon preventief onderhoud. Voor 50 euro klaag ik niet zo snel ;)

Lossen deze zaken het niet op ga ik een afspraak maken voor een rookdruktest voor eventuele lekkages. Daarna eventueel testen en reinigen injectoren. Als dat alles het nog niet verholpen heeft dan ga ik maar eens kijken wat de volgende stap is.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
@joosspekloos Nee die knoop is doorgehakt. Zit al zoveel in, zou bijna zonde zijn. 'T is toch m'n baby. ;)
Ja, penbobines had ik uitgewisseld voor een ander setje. Maakte helaas geen verschil. Sommige fora zeggen dat de rode penbobines uit de Audi R8 nog een verschil maken maar ik denk dat dat niet super veel uitmaakt.

Had wel gelezen dat de 1.8T BJX geen misfires waarneemt. Geen idee of dat klopt.
 
Laatst bewerkt:
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Misschien dat ik het ooit al eens gevraagd heb en in dat geval excuses maar... hoort het misschien niet gewoon bij deze motor?

Verkopen is zonde want je hebt inmiddels bijna een nieuwe auto. Stick Out Tongue ;)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!