Het grote 'Gooi het eruit' topic!

@capszz het was een automaat. Maar dat is wel even wennen als je een DSG gewend bent. Bij overschakelen voel je een behoorlijke dip.
Mijn vriendin had dit cadeau geregeld via VakantieVeilingen. Ik zeg hou het in de gaten.
Wel gaaf.. Ja ! Zo'n vermoeden had ik al, maar dat zijn heel automaten.. net als de porsche automaten VOOR de PDK..
Is niet met elkaar te vergelijken..

Ah vakantie veilingen, nice. maarja, enige nadeel dat is maar een kwartiertje :(
Ga van de zomer wel weer een spelen met de M2 :) geen V8.. maar wel lekker speels !
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
@capzz inderdaad maar een kwartier. Maargoed, het was ook niet duur. Ik weet niet wat mijn vriendin er voor betaald heeft (verjaardagscadeau hè) maar ik heb voor mijn broertje ook een rit erbij gekocht en dat heeft me maar €17,- gekost. (€12,- voor de rit en €5,- veilingkosten)
Dus echt wel de moeite waard denk ik zo.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Stond laatst in een parkeergarage geparkeerd, was bij terugkomst helemaal leeg, dus ik zette hem in zijn achteruit en dacht ik kan lekker wegscheuren want er staat verder niemand. Was ik de grote betonnen pilaar vergeten links achter me. Klapte er volledig op met het voorwiel. Stuur scheef (5-10 cm), band afdruk op de pilaar. Plaatselijk autobedrijf heeft er naar gekeken en gelukkig viel het mee, hij hoefde alleen opnieuw uitgelijnd te worden. Goedkope les geweest uiteindelijk om extra op te letten in die garages Big Grin

Ander leuk verhaal in zo'n parkeergarage.. niets vermoedend aanrijden, gaat de weg meteen na een bocht omhoog met een helling van 60 graden (zo voelde het althans). Had net de motor gekoppeld en drukte gas volledig in, maar het was niet genoeg -> viel uit. En natuurlijk komt er net iemand anders achter me aan rijden. Met de rem en handrem weer kunnen herstellen midden op de helling :rolleyes:
 
Tja, je moet ook nooit wegscheuren in een parkeergarage. :eek:

Jaja, hij is weer glansrijk door de APK gekomen.

Kreeg alleen een opmerking dat mijn antenne er niet op zat (maar die lag in de auto) en dat de ruitenwisser strepen trok (heb ik ook nog nieuw liggen), maar ik denk eerder dat de wisser niet schoon was want ik zie zelf niets.
Ook vroegen ze of ze de airco helemaal leeg konden trekken en opnieuw konden vullen incl. een geurtje. Daar heb ik nee tegen gezegd want € 108,- is mij te duur. Airco doet het ook nog prima.

De schade-expert is ook geweest en zat € 20,07 onder het bedrag dat ik zelf had aangegeven. Toch netjes.

Ondertussen de hele dag nog genoten van de UP! Ding loopt zuiniger bij 130 dan de mijne bij 100km/u. :(
Na het ophalen even door de wasstraat getrokken en daarna naar Profile geweest voor de nieuwe slotadapter.
Ze hebben gelijk alle slotbouten vervangen voor de nieuwe.

Al met al best wel gematst vandaag dus veel geld bespaard. :) En ik heb heel misschien een baantje voor een aantal uren. (duim, duim)

Dus hij is weer helemaal in orde. :)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Tijdens het rijden heb ik vandaag een Volkswagen Passat keihard tijdens het achteruit inparkeren zien knallen op de nieuwe Polo AW.

Ik kon op dat moment niet stoppen om te kijken wat de bestuurder ging doen.

Maar nadat ik kon keren, zag ik dat de Passat hem was gevlogen en dat de nieuwe Polo lelijk beschadigd was en natuurlijk zonder briefje.

Die Passatbestuurder heeft geluk gehad dat ik net niet op tijd de gegevens kon checken anders had ik de Polo bestuurder 'blij' kunnen maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Absoluut crimineel vind ik dat maar het slachtoffer zal wel allrisk zijn dus dat is dan weer een geluk bij een ongeluk.
Ik hoop wel dat de Passatrijder nog achterhaald kan worden en flink moet boeten.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Hoe je het ook went of keert je wordt er nooit beter van.
Echt sneu voor die eigenaar van de polo aw en gewoon asociaal van die passat rijder.
Jammer dat er zulke figuren rond rijden.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Passat zal wel een leasebak zijn, je ziet gewoon het verschil in rijden/parkeren tussen mensen die een leasebak rijden en mensen die een eigen auto hebben. (en nee ik bedoel heus niet elke lease rijder, je hebt er ook goede tussen)
de eigen kosten die ze maken met een leasebak is zoveel minder dan je eigen auto
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
Na lang denken ben ik erover uit.

Ik ga een Golf GTD kopen. Maar dan wel de Golf 8 GTD.

Ik wilde sowieso altijd al een Golf hebben, maar deze was altijd al wat aan de duurdere kant.

Wat ik altijd in mijn Polo miste was een panoramadak, dus deze optie moest sowieso in de auto komen na mijn Polo.

Wat ik ook geleerd heb is dat ik nu gewoon een full-option auto nodig heb in plaats van alles achteraf in te bouwen.

Puntje bij paaltje kom ik alles bij elkaar uitgerekend niet echt veel goedkoper uit namelijk, gezien ik bijna alles heb laten doen.

Ook miste ik was ruimte en vooral rijplezier. Een 1.2TDI is toch echt wat aan de trage kant. Nadat ik hem heb gechipt vind ik hem op de snelweg wel heerlijk en veel auto's staan verrast te kijken hoe snel ik accelereer tussen de 120 en 170. Onder de 120km/h is het geen snelle bak, maar alles boven de 120 doet hij uitstekend.

Vandaag heb ik dus even gekeken naar wat een bijna nieuwe Golf GTD kost met de opties die ik erin wil.

Het enige probleem is, is dat ik helemaal gecharmeerd ben van de facelift Golf GTD, maar dat de Golf 8 volgend jaar zomer al te koop is.
Dat betekent dat ik dus maar 1 jaar rijplezier met mijn nieuwe Golf heb voordat er weer een nieuwere op de markt komt.

Met mijn Polo heb ik dat gevoel nooit gehad. Ik rij al 7 jaar in mijn Polo, en nu pas is er een nieuwe Polo op de markt gekomen.
De Polo 6C was optisch bijna identiek en de zaken die vernieuwd zijn waren minimaal, waardoor ik nooit een jaloers gevoel had als ik een 6C langs zag rijden.

Dus om dat gevoel te ontwijken, moet ik nu dus even wachten tot de nieuwe Golf uitkomt, zodat als ik die aanschaf ik wat jaren mee kan gaan, voordat er weer wat nieuws uitkomt.

Nu ff nog 1.5 tot 2 jaar geduld. Stick Out Tongue
 
Dat word een flinke investering!
Ik ben benieuwd hoe jou golf eruit gaat zien qua optie,s etc.
Maar waar heb je gekeken wat je de nieuwe golf gaat kosten?

Ik ga geen nieuwe Golf kopen maar een vrij nieuwe.

Een vrij nieuwe Golf GTD van nu kost rond de 30.000 Euro dus dat zal straks ook wel het geval zijn.

Mijn Polo heeft mij met alles erop en eraan ook iets van 24.000 Euro gekost dus 6000 Euro meer betalen voor meer rijplezier en comfort is prima.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!