Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Het kan van alles zijn, zover ik het heb gelezen op forums is het meestal de stabilisatorstang ophang rubbers, zou eens naar gekeken moeten worden, als je het zelf kunt zal het niet al te duur zijn, mij kostte het totaal rond de 7€, omdat ik het had vervangen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Bij mij start en loopt het motortje prima. Nergens last van.
Echter vind de luchtvering deze temperaturen wat minder leuk. Het systeem schakelt de compressor uit omdat die veel te koud is. Ook zijn de leidingen door dit weer super stug. Toen ik gister de auto omhoog zette kreeg ik de melding dat er linksvoor een lekkage gedetecteerd was. Waarschijnlijk een klein beetje lucht ontsnapt bij een koppeling. Als de Polo wat opgewarmd is verdwijnt de storing.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Geen problemen met starten na een nacht in de kou te hebben gestaan,wel een waarschuwing dat de ruitenwisservloeistof bijna leeg is.Maar die is toch echt helemaal vol :mrgreen: Zal over een paar dagen wel ontdooien o_O
 
Volkswagen  Polo 6C1 Highline  1.0 TSI 110pk 
Bij ons al naderhand 6 jaar oud, en lijkt alsof de accu al ook oud is. Start moeizaam, vooral bij een koude start, dimlicht dooft een beetje bij gebruik van elektrische ramen en van de verwarming.

Merkt nog iemand anders dat hun 6R 1.2tsi hoog stationeer(1000rpm) loopt bij koud weer? Had vernomen dat het normaal is maar weet niet zeker.
Loopt inderdaad hoger door de kou. Vooral met een net gestarte motor loopt deze aanzienlijk hoger, maar ook als de motor warm is loopt deze vaak iets hoger dan met normale temperaturen.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Loopt inderdaad hoger door de kou. Vooral met een net gestarte motor loopt deze aanzienlijk hoger, maar ook als de motor warm is loopt deze vaak iets hoger dan met normale temperaturen.
Oh oke, ik weet dat motoren direct na koude start wat hoger lopen, maar bij warm dat wist ik nog niet, denk om de katalysator warm te houden ofzo?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
geen problemen starten lopen stoelverwarming aan kachel op 22 graden en gaan, wel jammer dat de polo's nog steeds geen voorruit verwarming hebben, zal binnenkort wel en optie worden nadat mijn nieuwe Polo is afgeleverd.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
En hoe houden de polotjes met deze koude dagen? Al mensen gestrand, ik ga er vanuit van niet maar het kan zomaar.
Moet zeggen dat hij het heel goed doet, Starten = lopen. Geen klachten over.

Pffff. Grote kostenpost?
Bij de dealer ben je ca. € 33,- kwijt voor 2 draagarmrubbers maar online ben je veel voordeliger uit. En de arbeid, tja ligt eraan waar je het laat doen. Bij de dealer ben je een godsvermogen kwijt, doe je het zelf dan is het heel wat voordeliger. Maar ik zou er niet mee doorrijden tot je volgende APK.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Bij de dealer ben je ca. € 33,- kwijt voor 2 draagarmrubbers maar online ben je veel voordeliger uit. En de arbeid, tja ligt eraan waar je het laat doen. Bij de dealer ben je een godsvermogen kwijt, doe je het zelf dan is het heel wat voordeliger. Maar ik zou er niet mee doorrijden tot je volgende APK.
Zal het sowieso moeten laten doen. Ik ga een dezer dagen eens langs bij de garage. Lees al op internet dat je dan beter meteen beide kanten kunt laten doen en ook de stang mee vervangen. Hoe dan ook, zal weer effe een financieel tegenvallertje zijn ben ik bang.
 
Zal het sowieso moeten laten doen. Ik ga een dezer dagen eens langs bij de garage. Lees al op internet dat je dan beter meteen beide kanten kunt laten doen en ook de stang mee vervangen. Hoe dan ook, zal weer effe een financieel tegenvallertje zijn ben ik bang.
Stang zal niet vervangen hoeven worden hoor als die nog goed is(moet wel voor een 6R omdat die onderdelen nauwelijks roesten), maar zoiezo beide rubbers laten vervangen dan(zijn er ook maar 2), is geen auto van 20 jaar oud ofzo met heel veel roest erop
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
  • Leuk
Waarderingen: VWAlexander
Mijn accu start moeilijk maar hij doet het goed.

Vind het wel apart dat ie dat doet. Ik weet het is koud maar toch.

De accu die ik er nu in heb zitten is krachtiger dan de originele en hij is ook net 1 jaar oud.

Mijn eerste originele accu had hier minder last van in de kou. Pas na 6 jaar begon hij in de kou moeite te krijgen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!