Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Sponsors gezocht!

Maar wat een kar! Zeker in dat geel.
380843db1e3b79e8734906bd35d9f70f.jpg
 
Hoe werkt auto polijsten eigenlijk?

Mijn auto is nu al 6 jaar oud en ik heb de auto eigenlijk nooit een speciale behandeling gegeven.

Elke keer maar weer de wasstraat.

Ik heb wel wat kleine krasjes op de auto en mensen roepen weleens dat die weg te polijsten zijn.

Ik heb wat video's gezien van wat polijsten eigenlijk doet, maar ik begrijp het eigenlijk niet.

De pasta die ze erop smeren heeft nooit dezelfde kleur als de auto zelf. Hoe kan het dan eigenlijk zo zijn, dat de krasjes na het polijsten opeens niet meer te zien zijn? Deze kleine krasjes worden denk ik toch opgevuld door die pasta? Hoe kan het dan dat de pasta ineens de kleur overneemt van je auto? Of vraag ik nu iets dom? Ik heb er namelijk totaal geen verstand van.

En keren de krasjes niet na een aantal wasbeurten terug omdat de pasta er weer af wordt gewassen?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Polijsten geeft echt een heel mooi resultaat(mits het goed gedaan word)!
Ik heb mijn polo ook al is een keer laten polijsten,de zwarte kleur kwam echt weer heel mooi naar voren en alle krasjes en swirl waren verdwenen.
De auto van mijn vriendin(aygotje) is gepolijst met het afleveren, dat is echt verschrikkelijk slecht gedaan als die in de zon staat die je allemaal van die vage vegen.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Ik weet niet of je het leuk lijkt maar je kan het ook zelf gaan doen;).

Neem even een kijkje op de carclean forum. Hier heb je een hele mooie stappenplan met de producten en een uitleg (beter dan het filmpje).

Als je zelf aan de slag gaat dan weet je ook gelijk hoe je het moet onderhouden zodat je lak optimaal blijft. :mrgreen:

Het is een dure hobby maar je kan gewoon lekker klein beginnen door bijvoorbeeld eerst op de juiste wijze te gaan wassen (met 2 emmers) en afdrogen (helemaal met een zwarte auto heel belangrijk). Daarna zou je kunnen proberen om te kleien, dat is echt heel simpel, en een leuke wax. Pas daarna zou ik de auto polijsten of laten polijsten. Want daarna kan je het ook lekker onderhouden en blijft je auto lekker lang glimmen. Dat betekent dus ook niet meer naar de wasstraat maar altijd met de hand wassen.

Ik ben ook ooit een keertje voor een paar tientjes begonnen maar ondertussen...:rolleyes:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line; Black Pearl 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!