Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Laatst waren bij mij in de omgeving een stuk of 14 polo's opengebroken.
Buit: Navi's, airbags maar ook BCM's. Althans zo stond het in het nieuwsbericht.

Is dit nieuw dat ze ook BCM's stelen of is dit al langer gaande? En waarom nemen ze dit mee?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
bcm heb je er zo binnen 10 seconden uit als je handig bent. airbag eruit frommelen duurt langer.
waarom ze die dingen jatten... tsja...

met enige nuance lezen:
ik vraag me soms wel af hoe al die inbouw bedrijfjes aan enorme voorraden RNS510t'tjes, RNS315'tjes, sturen, airbags, xenon/LED BCM's komen. ik zeg niet dat alles wat daar weg komt gejat is, maar het valt me wel op dat die dingen vaak in grote getalen op marktplaats staan... en over de herkomst doen ze vaak maar geheimzinnig en serienummers krijg je nooit als je erom vraagt... just saying... Stick Out Tongue
 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr en IbifaHo
Hoera eindelijk een storing.

Een knipperend gloeispiraal lampje is niet zo erg maar in de noodloop minder grappig,
je krijgt een beetje het gevoel van het plaatje hieronder:

151134838_2_big.jpg

Hier mijn VCDS log:

Address 01: Engine (J623-CAYB) Labels: 03L-906-023-CAY.clb
Part No SW: 03L 906 023 MA HW: 03L 907 425 B
Component: 1,6l R4 CR td H33 8849
Revision: --H33--- Serial number:
Coding: 00114016002400080000
Shop #: WSC 00788 648 00255
ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023MA 003004
ROD: EV_ECM16TDI02103L906023LC.rod
VCID: 71EE198FA0ADFBCA43-8024

1 Fault Found:
10116 - Fuel Rail/System Pressure
P0087 00 [167] - Too Low
MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 222279 km
Date: 2017.05.28
Time: 16:26:26

Engine speed: 1911.00 /min
Normed load value: 31.8 %
Vehicle speed: 77 km/h
Coolant temperature: 84 °C
Intake air temperature: 30 °C
Ambient air pressure: 1010 mbar
Voltage terminal 30: 14.005 V
Unlearning counter according OBD: 40
Fuel high pressure: actual value-FUP_FIL: 86.676 MPa
Fuel pressure regulator valve: specified value rail pressure-LV_PCV_CTL: 00000001
Fuel level-FTL_CAN: 22 l
Fuel temperature-TFU: 30 °C
Fuel Metering Valve-VCV: 21.831 %
Fuel Pressure Regulator Valve-PCV: 45.966 %
Fuel high pressure commanded value_1-FUP_SP_KPA_ENVD: 98120.117 kPa

Readiness: 1100 0000

Wat apart is net deze 2 dagen met de hitte in de middag een storing, 's morgens vroeg no problems...

Mogelijke oorzaken kunnen zijn :

: brandstof filter (verstopt)
: brandstof pomp
: Zonnesteek
: brandstofdruk sensor
: Hogedrukpomp defect
: Enz


Het antwoordt volgt…
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: Polovl
Zijn er nog leuke aanpassingen met vcds te doen op een 1.2 bm uit 2012 ? Zo ja zou iemand dit voor mij kunnen realiseren?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!