Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Gisteren vanuit Amsterdam naar huis ging m'n 'banden lek' lampje branden. Bij de Shell de auto aan de kant om te kijken of dit echt zo was (aangezien ik wist dat ik geen krik bij me had, deze was eerder krom gebogen). Niks te zien, dus ik weer door.
Op de A6 vervolgens een hoop herrie en de Polo begon wat te slingeren, dus toch een lekke band!
Omdat het 5-baans was ben ik maar doorgereden tot afrit Almere en gestrand op een verlaten kantoorenterrein (18:15uur).
M'n broer gebeld en die was gelukkig bereid om met een krik van z'n Golf langs te komen. Een uurtje later was ik weer onderweg met 3 winterbanden en 1 zomerband.
Mijn band is helemaal naar de klote, er zitten grote gaten in het zijvlak. Gelukkig is m'n verbrede velg ongedeerd.
Vandaag gelijk een nieuwe band en krik besteld..
image.jpg image.jpg
 
Gisteren vanuit Amsterdam naar huis ging m'n 'banden lek' lampje branden. Bij de Shell de auto aan de kant om te kijken of dit echt zo was (aangezien ik wist dat ik geen krik bij me had, deze was eerder krom gebogen). Niks te zien, dus ik weer door.
Op de A6 vervolgens een hoop herrie en de Polo begon wat te slingeren, dus toch een lekke band!
Omdat het 5-baans was ben ik maar doorgereden tot afrit Almere en gestrand op een verlaten kantoorenterrein (18:15uur).
M'n broer gebeld en die was gelukkig bereid om met een krik van z'n Golf langs te komen. Een uurtje later was ik weer onderweg met 3 winterbanden en 1 zomerband.
Mijn band is helemaal naar de klote, er zitten grote gaten in het zijvlak. Gelukkig is m'n verbrede velg ongedeerd.
Vandaag gelijk een nieuwe band en krik besteld..
image.jpg image.jpg
Politie-proof: nope Stick Out Tongue
 
  • Leuk
Waarderingen: HJV
Heb mijn wagen zaterdag geparkeerd en woensdag (dus 4 dagen later) wilde ik weer gaan rijden. Toen ik wilde starten gebeurde er niets. :mad:
Ik hoorde geen startmotor draaien maar alle lampjes in het instrumentenpaneel en de carkit deden het prima. Had geen verlichting o.i.d. laten branden. Het enige wat het deed was het rode lampje in de deur. Booster erop gezet en meteen zonder enige aarzeling starten zoals hij eigenlijk altijd doet. Sindsdien brandt wel het motorlampje oranje. Ik neem aan dat dit normaal is?
Laadspanning en dynamo zijn in orde. (nagecheckt door de VW dealer)

Woensdag en zaterdag in een nieuwe Ford Galaxy gereden met bijna alles er op en er aan. OMG wat mis ik nu leren bekleding met stoelverwarming, de keigoede geluidsinstallatie en nog een aantal dingen. :(
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Is natuurlijk ook wel als appels met peren vergelijken Big Grin Denk dat de Ford Galaxy in een andere klasse zit als de Polo en daarnaast is jouw 9N toch zeker zo'n 10 jaar oud ten opzichte van een nieuwe auto. Denk als je nu naar de dealer gaat en een 6C met alles er op en er aan koopt je ook al in een andere wereld stapt Big Grin

Offtopic: Let er op dat dit een algemeen topic is. Voor vragen of vermeldingen graag een nieuw topic openen of het vermelden in het eigen showroom topic. Alvast bedankt!
 
Ik weet dat er veel verschil inzit maar mis die zaken nu eenmaal. Miste ze eigenlijk al langer maar dat komt gewoon omdat ik een verwend/verpest mannetje was omdat ik 21 jaar alleen maar in wagens reed van max. 9 maanden oud.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
@downshift
Schrikbarender dat er meer dan 4 miljoen auto's sneller zijn Stick Out Tongue
Da's niet helemaal waar he Stick Out Tongue Er zijn 4 miljoen autos met meer pk's. Maaaar wij hebben ultra-lightweight-Polos. Power to weight is alles. En koppel.
De gemiddelde vrachtwaggel heeft meer pk's en meer Nms maar die halen vast geen 180 :)

(en ja, die zitten vast niet bij die 4 miljoen. Maar daarom is het maar een voorbeeld)

(en ja, ik zit in de ontkenningsfase. 75pk yolo polo)
 
DUO via de email: update je opleidingen! Zo kunnen we beter je rest studie schuld berekenen
iichel stuurt netjes via post kopie van diploma op
DUO via de email: bekijk je bericht studiefinanciering

Inloggen kan alleen met DigiD (heb ik!) en met sms code (heb ik!)
Username: iichelmypolo, wachtwoord mijnpoloiscool, mobiel nummer netjes gecontroleerd. Maar geen bliepbliep bliepbliep.

Oke, wat is er aan de hand? Ah, update je gegevens
Omdat je in de GBA in het buitenland ingeschreven staat, is sms verificatie niet mogelijk. saywhat?

Nou ja, prima, dan loggen we lekker niet in. Heb m'n zaakjes voor elkaar dus geld kosten zal het wel niet.

Allrighties, vele weken later

Brief, post, DUO!
Beste heer iichel, uw studieschuld is berekend en log in op DUO om te kijken wat het is en hoe je ermee afhandelt.

JA DAT WIL DUS NIET!!

Brief is zelfs gewoon naar m'n huisje in zwitserland gestuurd.

Dus dan gaan we ze even bellen.

Meneer iichel, ik zie uw probleem. U moet even inloggen en dan kunt u zo klikkie-klikkie uw voorkeuren updaten.
- ohja dat is met SMS-code
Ja meneer iichel u moet voor deze zaken inloggen met sms verificatie
- Dus ik moet met sms-verificatie inloggen om uit te schakelen dat ik met sms-verificatie moet inloggen zodat ik daarna pas fatsoenlijk kan inloggen?
Precies meneer iichel, u begrijpt het
[doodse stilte, doorbroken door het zachte gehuil van iichel die in een hoekje kruipt]
- Kunt u dat nog een keer herhalen, en dan de fout vinden voor mij?
Meneer iichel, dit is helaas hoe het systeem in elkaar zit.
- Enne, hoe kan ik dat fixen?
De meest logische oplossing is dat u zich inschrijft in nederland, uw zaakjes (letterlijk citaat) op orde heeft zodat we uw studieschuld kunnen updaten naar nul euro.
- .... right.

Afijn, mocht u zich afvragen waarom er in de zwitserse alpen een aardbeving met een kracht van 9.2 op de richter schaal was: iichel is boos.

WAT EEN STELLETJE APEN DAAR BIJ DUO.

Maargoed, ik heb dus een diploma dat ze niet willen erkennen of ik kan het iig niet bevestigen dat ik dat gedaan heb. Ofzo. Het grietje aan de telefoon snapte
1) het probleem niet
2) kon me niet helpen
3) kon PRECIES zien in haar systeem wat het probleem was, en ook dat het in principe gewoon helemaal tip top super netjes in orde was. Ik moest allen even inloggen en...

Afijn, dat is eruit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N en starsky
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!