Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion *XENON RETOUR AFZENDER

Ik volg al enige tijd met grote interesse dit forum, aangezien ik vorig jaar november na lang wikken en wegen toch de Polo BM besteld heb..

Ik ben 24jr oud en rij inmiddels al 2jr met een Golf V R32 reflex zilver. Veel mensen zullen denken wat zonde, maar ook een R32 gaat wennen na 2 jaar! ;) De reden dat ik voor een Polo BM heb gekozen is simpelweg dat ik teveel kilometers ga maken. Toen ik mijn R32 kocht reed ik slechts 500km in de maand. Inmiddels zit ik al op de 2500km in de maand, wat de R32 toch wel een dure auto maakt dan! Zie hieronder mijn R32 tijdens een rondje Nürburgring..

img1368pe-1.jpg


Zoals ik al eerder zei, heb ik mijn Polo in november besteld. Hij is week 3 dit jaar gebouwd en staat momenteel nog op transport. (eindje varen vanuit Mexico :(

Mijn uitrusting:
- Candy White
- 5drs
- Zwarte 'metric' bekleding
- Park Distiance Control
- 35% getinte ramen
- Executive Plus
- Multifunctioneel stuur
- Licht & zicht pakket
- Winterpakket
- Bochtenverlichting incl dagrijverlichting
- Touch adapter (had ik besteld, maar heb ik afbesteld, schijnt niet meer nodig te zijn)
- Carbon spiegelkappen (leek mij wel mooi staan op wit, ben benieuwd)

kortom alles wat er op te bestellen viel heb ik erop besteld.

Ik verwacht hem met een week of twee en heb al veel goeie ideeën opgedaan op dit forum.
- Ik wil m'n interieur graag met leer laten bekleden. Heb inmiddels al een offerte binnen voor een zwart leer met alcantara interieur, met witte stiksels in Passat R36 style.. (1350Euro)
- Ik zat te denken aan 17inch Borbet LV5 velgen (omdat ze zwart zijn)
- Verder heb ik een kennis die heel handig is met auto's ombouwen (alle originele optie's kan hij erin/op bouwen) hem wil ik vragen voor originele xenon in te bouwen!

Verder valt er natuurlijk nog genoeg te veranderen aan de auto; lampjes, dekor inleg, ideeën zijn welkom..
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

ik begin zelf ook aardig ongeduldig te worden, hoe gek het ook klinkt nu ik nog in een R32 rij!

mijn eerste project word toch wel het vervangen van de verlichting, die bedroevend schijnt te zijn..

ben dus op zoek naar Xenon units!!
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Klinkt goed! Maarre, van R32 naar Polo BM, wordt dat geen afgang? Ik vond het al verschrikkelijk wennen om van Fiesta ST naar Polo BM te gaan Stick Out Tongue Je plannen klinken te gek! :)
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Hallo Hen6Ri,

idd. wat Sharky zegt.

Ik ging van een GolfIV GTI highline naar een Polo BM.
Ondanks dat het een fijne comfortabele auto is, was de GolfIV toch luxer en fijner ondanks dat hij ouder is qua techniek.

Maar goed. Je hoort mij niet klagen, hij is zuinig (maak ook giga km's) hij is nieuw (geen kraakjes en piepjes meer ;) etc.

en idd. die bekleding moet je echt doen. Lelijk grijs en lelijk blauw is de enige keuze voor stoelen in de BM. Zit comfort ook minder. Daarom heb een achteraf een origineel nieuw setje highline half/leer/suede ingebouwd. Dat ziet er wel weer exclusief uit. Dit tezamen met mijn bijna full options en een RCD510 maakt het geheel een verzorgde indruk hoor ik vaker haha...

Maar van een R32 naar een BM?!!!!!!!! Dan koos ik toch iets anders......
AANVULLING: mooie R32 trouwens, niet te sjonnie, gewoon mooi strak zo te zien.
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Ja ik weet het, het is totaal het tegenovergestelde, maar ik heb in de bluemotion gereden en vond het een fijne auto.. Hij ligt lekker op de weg, stuurt heerlijk, rotondes gaan echt goed :) en scheelt mij zo'n 400euro in de maand t.o.v. mn R32!!!

Ik heb zitten denken aan een Polo 6R GTI, maar ik ken mezelf te goed. Met mijn rijstijl kom ik dan automatisch toch weer op een verbruik van 1:10 in de GTI. En dan schiet ik er niet heel veel mee op met besparen.

Ik kijk nu even naar mn toekomst, huisje boompje beestje, wat eraan zit te komen en dan is de Bluemotion even een verstandige keuze ;)

En het is in de toekomst weer extra leuk om een snellere auto terug te kopen.. Golf VI R sluit ik niet uit in de toekomst Big Grin het is moeilijk om mn R32 te overtreffen op dit moment!

Maar ik heb er nu vrede mee, misschien dat ik na een week rijden wel spijt krijg! Maar bij iedere tankbeurt weet ik weer waar ik het voor gedaan heb.. Dan slechts 1keer in de twee weken 55euro ipv 2keer in de week 80euro ;)
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Hen6Ri,
als je kiest voor huisje, boompje, beestje is 400 euro per maand inderdaad een hoop geld. En wellicht zul je in het begin best wel moeten wennen aan een BM maar als je er een paar dagen in gestuurd hebt zal hij echt wel goed bevallen. En net wat je zegt, ben je na een aantal jaar gesetteled, kun je altijd nog voor iets totaal anders kiezen. ;)
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Hen6Ri zei:
Zoals ik al eerder zei, heb ik mijn Polo in november besteld. Hij is week 3 dit jaar gebouwd en staat momenteel nog op transport. (eindje varen vanuit Mexico :(
Spanje bedoel je denk ik, daar worden de Europese Polo's geproduceerd.

Denk dat in Mexico alleen de VW's voor de Latijns-Amerikaanse markt worden gebouwd, logistieke kosten zouden anders wel erg hoog worden.
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Voor mij geld het zelfde.
Heb hiervoor in een Subaru met 270 pk en 4x4 gereden.
Heb nou ook de Polo BM besteld. Vorige week is ie gebouwd.
Zal wel ff wennen zijn maar idd wel lekker zuinig.
Nog ff wachten dus dan heb je m Big Grin
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

@Henri
dat je dat gaat voelen bij de tankstation weet ik maar al te goed...ik rij meestal me auto niet helemaal op en meestal als ik tank dan tank ik 41L dan is die vol...betekent dus dat ik nog 4 liter over had. voor 41L is het ongeveer 55 euro...bij een prijs van 1.33 euro, maar ik heb 1.25 euro per liter gespot dat is wel heel erg goedkoop

ik rij wisselvallend 900-1000 km op 1 tank...als ik ga planken en geinen dan rijd ik maar 800 nog wat...
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Sharky zei:
Doe je het beter dan ik Stick Out Tongue Ik rij met moeite 700km op een tank Stick Out Tongue

WTF zit jij elke dag te planken ofzo Big Grin? HAHAHA ;) als je je beetje inhoud dan kun je de 900 wel halen hoor

maar 700 / 45L = 1 op 15.5 :shock: :shock:
900 / 45L = 1 op 20
1000 / 45L = 1 op 22.2
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

ja goed man 1.22 euro is echt een hele goede prijs.
ik tank nu tegenwoordig bij de Shell vanwege die Shell zegeltjes...(yeah zo cheap ass ben ik wel om mee te doen aan die spaar acties :twisted: ) kdacht als ik toch tank dan ga ik aan zo'n spaaractie meedoen
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

Het valt reuze mee, beetje pech gehad met de wind ;) Tegenwind en ik reed 8L/100km bij 120 km/u 200km lang. Wauwii.... Zit wel rond 1:18 terwijl ik dat niet begrijp, rij heel veel op de cruise-control dus daar ligt het niet aan Stick Out Tongue Korte stukjes?
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

KYC zei:
@Henri
dat je dat gaat voelen bij de tankstation weet ik maar al te goed...ik rij meestal me auto niet helemaal op en meestal als ik tank dan tank ik 41L dan is die vol...betekent dus dat ik nog 4 liter over had. voor 41L is het ongeveer 55 euro...bij een prijs van 1.33 euro, maar ik heb 1.25 euro per liter gespot dat is wel heel erg goedkoop

ik rij wisselvallend 900-1000 km op 1 tank...als ik ga planken en geinen dan rijd ik maar 800 nog wat...

een tip, in je tankschacht zit een zwart pijpje aan de zijkand bijna boven aan, als je daar met de tankbuis tegenaandrukt druk je hem naar achter zo ondlucht de tank en gaan er vele liters meer in.
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

De waardes die jullie noemen vallen mij nog tegen! Ik hoop toch wel richting de 1:25 te gaan met m'n polo straks!

Ik moet zeggen dat je rijstijl er wel heel erg toe doet.. De laatste tijd ben ik al aan het afkicken met mn R32 en deze week is het me zelfs gelukt 1:10 te rijden :shock:

Ik rij voornamelijk snelweg kilometers waarbij ik eigenlijk niet boven de 100km uitkom. Randstad snelweg rijden heeft ook zo z'n voordelen he ;) Dan is het dus mogelijk om iets meer dan 500 km te rijden op één tankbeurt. Ik ga straks de strijd met mn polo wel aan om zo zuigig mogelijk te rijden. Is weer een andere tak van sport he ipv sportief rijden :)

Chippen schijnt de polo ook redelijk zuiniger te maken, heeft iemand hier al ervaring met chippen en het verbruik na het chippen?
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

weem zei:
Spanje bedoel je denk ik, daar worden de Europese Polo's geproduceerd.

Denk dat in Mexico alleen de VW's voor de Latijns-Amerikaanse markt worden gebouwd, logistieke kosten zouden anders wel erg hoog worden.

De dealer snapt er ook niet veel van volgens mij, hij vertelde mij dat hij uit Mexico kwam.. Ik vind de dealer überhaupt maar weinig verstand van zaken hebben. Door het forum te volgen kan ik hem nog meer vertellen dan hij mij!
 
Re: Henri's CandyWhite Polo 6R Bluemotion

HaukePBM zei:
Voor mij geld het zelfde.
Heb hiervoor in een Subaru met 270 pk en 4x4 gereden.
Heb nou ook de Polo BM besteld. Vorige week is ie gebouwd.
Zal wel ff wennen zijn maar idd wel lekker zuinig.
Nog ff wachten dus dan heb je m Big Grin

R32 is ook 4x4, zal het in de winter wel missen met donuts draaien :lol:
Maar wat ik al aangaf, straks is het des te leuker om weer een snellere auto aan te schaffen!! Het zal wel een nieuwe ervaring worden, maar ben al aan het afkicken met m'n R32. Kom bijna niet meer boven de 100km/h op de A2, A27, A12 in de spits naar mn werk :x maar kijk wel echt uit naar m'n polo nu! :mrgreen:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!