Help! Welke bougiekabelset voor Polo 9N 2002 - BBY code?

Welke type, merk? Hoe vast, vet gebruikt bij monteren? Juiste warmte graad gekozen

Ja hoi... goede vragen! Ik vroeg me zelf ook al af of de bougies niet te vast er in zijn gedraaid. Ik heb de NGK 3045 bougies er in zitten nu ( BKUR6ET-10 ). Volgens OEM VW moesten die er in. De man die me hielp bij de doe het zelf garage heeft ze er in gedraaid en ook rondom op de schroefnaad kopervet gebruikt. Uiteindelijk eerst handvast er in gedraaid en daarna heeft ie ze nog best flink aangedraaid en dubbel een laatste zetje gegeven. Ik zat me al af te vragen of ie ze niet 'te vast' er in heeft gedraaid en ook of ie niet teveel kopervet heeft gebruikt. Het vet zat wel rondom de schroefnaad maar raakte niet het onderste deel met de 3 electroden maar ik vraag me dan wel af of dat kopervet bij de hitte dan niet vloeibaarder wordt en naar beneden zakt naar de ontsteking .... (hij zij dat dat wel mee viel en goed was zo)... maar ik weet er dus geen snars van en nu twijfel ik aan alles.

De juiste warmte graad is geen rekening mee gehouden. Ik was naar de VW dealer gegaan om te vragen welke bougies ik moest hebben. Het moest de BKUR6ET-10 zijn met 3 electroden. Die van de VW dealer waren 45 euro maar die heb ik laten liggen en heb ze toen online besteld omdat dat veel goedkoper was. Zelfde NGK BKUR6ET-10 bougies alleen zonder VW logo erop (neem ik aan dat ze dan exact hetzelfde zijn??)
 
Helaas is er inderdaad geen momentsleutel gebruikt. Ik heb geen idee of de bougies nu 'te vast' er in gedraaid zijn en ook niet of er teveel kopervet is gebruikt... heb ook wel een beetje angst dat bij teveel kopervet de boel naar de klote is daar of kan je dat nog makkelijk reinigen onderin als er teveel vet zou zitten? Misschien valt dat wel mee hoor maar ik kijk nergens meer raar van op nu.

De bobines worden vandaag bezorgd en ga ik dan vervangen maar ik heb zo'n voorgevoel dat het daar niet aan ligt. De oude bougies die uit de motor kwamen bij vervanging waren helemaal zwart aan de bovenkant. Ik zag in een info brochure over bougies dat dat ook kan betekenen dat de lambdasensor niet goed werkt.

Schermafbeelding 2017-08-18 om 10.24.49.png
 
Begin maar met de bougies te vervangen en al het vet te verwijderen. Kopervet geleid de stroom waardoor er missfire's kunnen ontstaan. Bougie's dien je altijd droog te monteren.

Droog monteren? Dat snap ik niet. Overal waar ik kijk op internet en wat ik hoor is dat je bougies moet invetten met een beetje kopervet omdat ze anders door de hitte van het motorblok zo vast gaan zitten dat je ze niet meer los krijgt en dat ze dan afbreken. Er zijn ook voorbeelden daarvan op youtube.
 
Ja ik snap het dat het daar niet mag komen... die vent verzekerde mij dat het daar niet zou komen maar wel op de schroefnaad moest. Het kopervet zat dus niet op de electroden maar wel voor het grootste deel op de schroefnaad. Ik heb geen flauw idee of dat vet zich naar beneden kan verplaatsen. Waarschijnlijk wel dan dus...

Tja jongens... ik heb niet eens een bougiesleutel! Ik ben geholpen ermee in een doe het zelf garage maar zal dan terug moeten en het er uit moeten halen en kijken.

Maar ik heb geen idee hoe je in die smalle openingen onderin waar die bougies ingaan, dat kopervet dan moet weghalen? Je kan er moeilijk remreiniger in gaan spuiten of zo...

Ik ben ondertussen nogal depri van de hele boel. Ben gewoon niet zo technisch maar dacht dat het allemaal goed ging en het kost zo onderhand een vermogen (wat ik niet heb).
 
Maandag heb ik een afspraak in een doe het zelf garage en zal ik samen met iemand de bougies nalopen (ontvetten en schoonmaken van de hele zooi) alsmede moet er dan een stabilisatorstang vervangen worden. De man die me gaat helpen heeft ook uitleesapparatuur zegt ie en hij gaat kijken of ie de storing kan vinden en of het ook met een bobine te maken heeft.

Hopelijk is het probleem maandag dan opgelost of weet ik in ieder geval meer over de oorzaak.

Dank voor jullie reacties!

en super ... zal ik doen!! (Bougie's er uit halen, remmenreiniger, doekje, perslucht)
 
Hoezo misleidend? De PDF van chucknorris spreekt duidelijk over "The use of anti-seize compounds on spark plug threads that have a “special shell plating” (i.e. Trivalent coating)."

Ik vind dat je een beetje overgevoelig bent in deze kwestie met woorden als 'depri' 'misleidend' etc. No offense, maar kom op... ;)

Ja je hebt gelijk... maar wist ik veel.. die video's zijn dan ook zo algemeen en dat is wel misleidend voor de meeste niet technische onder ons. Maar er is best veel mis met deze auto en ik heb maar een heel krap budget en heb al teveel uitgegeven dus, en dan wordt het me onderhand een beetje teveel allemaal. Maar ok... we komen er wel...
 
Ik heb alle bobines zojuist vervangen met 4 nieuwe bobines en de boel schoongemaakt maar het heeft helaas niet geholpen. De auto stottert en hapert nog steeds bij optrekken en rijden in een laag toerental. Bij een koude motor gaat het rijden nog normaal, maar na een paar minuten dan begint het (zodra de motor warmer wordt) In de derde versnelling rustig 50 km p/uur rijden is bijna onmogelijk en 100-110 km p/uur rijden is ook geen pretje want dan gaat ie ook stotteren soms. Maar de bougies en bobines zijn nieuw en het vet is weg.

Bedrading heb ik niet anders dan anders naar gekeken. Ik zag niks geks. En er brand dus ook geen motorlampje.

Ik weet het niet meer... maar sorry als ik een beetje moedeloos overkom. Ik probeer dit project te laten slagen en de Polo in orde te maken met de weinig centjes die ik heb maar er lijkt geen eind aan te komen.
 
Het probleem van het stotteren en haperen ligt waarschijnlijk bij een defecte (of zwaar vervuilde) EGR klep. Ik zie alleen enorme prijsverschillen bij die dingen... van 60 euro tot 200 euro of meer.... De bougies bleken na slechts 1 week geleden gloednieuw te zijn geplaatst volledig met zwarte roetaanslag te zijn bedekt. Ik mag aannemen dat dat betekent super slechte verbranding wegens defecte EGR klep?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!