Welkom op MyPolo!

Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.

Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.

Help!! Polo 6r start niet meer door startonderbreking

Discussie in 'Motor' gestart door Ysf, 30 nov 2018.

1. franky_6r

franky_6r Member

Lid geworden:
    16 mei 2018

88
    36
    18
    die bedoelde ik :)

vw polo 6r bm 1.2 tdi

David97 vindt dit leuk.
  2. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  3. Robin-1991

Moderator

Lid geworden:
    18 aug 2017

1.034
    230
    63
    Ik vindt dit wel een hele vreemde diagnose.
    ik geloof niet dat alle 3 deze onderdelen kapot zijn.
    De auto zal wellicht starten gezien je hem een hele nieuw identiteit geeft.

Misschien is er een canbus draad onderbroken waardoor je hem niet kan uitlezen.
    Ik zou eerst een een fatsoenlijke diagnose laten doen of zelf doen ipv lukraak alles vervangen en uitkomen op een draad breukje .

Vw Polo 6r 1.2 tsi

4. Ysf

Ysf New Member

Lid geworden:
    29 nov 2018

8
    1
    3

Jaa dat klopt ook. Er zijn een aantal Ecu modules los te koop voor rond de €150.

Maar als ik alleen de Ecu vervang de hoofdcomputer van de auto dus, zal dit dan gewoon werken of moet je dus perse de contactslot en de kmteller unit ook erbij vervangen (omdst dit als 1 geheel/set word gezien).

Is alleen de ecu vervangen dus genoeg voor een nieuw identiteit, en dan zouden ze hem dus een soort van moeten inleren waarschijnlijk om het te laten werken.

Volkswagen Polo 6r 1.2

5. Robin-1991

Moderator

Lid geworden:
    18 aug 2017

1.034
    230
    63
    Nee, een nieuwe indentiteit is alles nieuw.

Maar als alleen het motor regelapparaat of instumenten paneel of het contact slot kapot is kan je die wel appart vervangen.
    Alleen moet dit op elkaar worden ingeleerd en dat kan een "niet vag" bedrijf niet

Vw Polo 6r 1.2 tsi

6. Michaelk88

Michaelk88 Active Member

Lid geworden:
    21 nov 2016

475
    196
    43
    misschien een domme vraag. als jeje teller klok eruit haalt is de zegeling verbroken tussen de 2 klok helften?

en zitten alle2 de schroeven van je teller er nog in ?

Volkswagen Polo 6R 1.2 TSI 105PK DSG

7. Ysf

Ysf New Member

Lid geworden:
    29 nov 2018

8
    1
    3
    Nou net gebeld door de garage, de auto is klaar.

Ze hebben dus de hele startset vervangen en ingeleerd van de auto ( ecu module, km/h teller unit, contactslot). De sleutels opnieuw ingeleerd, de kmteller weer op de juiste stand gezet.

Gisteren hebben ze 3 van die startsets gekregen, 2 ervan pasten er niet erop, omdat je soort van nieuwe brein voor de auto dus creërd. Omdat de auto dus een nieuw identiteit krijgt, moet alles samen en passend werken. 1 ervan werkte gelukkig wel.

De dealer vertelde mij dat zoiets heel weinig voorkomt, hij kreeg totaal niks van de auto uit te lezen, hij kwam niet in de ecu. Volgens hem komt dit door dus diefstal of waterschade. Ook had ik vorige week zo een obd2 uitlezer besteld van bol . com. Hij zei dat het ook daar door kan komen dat het de hele computer heeft verstoord. ( zijn gewoon van die chineze obd uitlezers voor 10 euro).

Dus mocht dit voorkomen bij iemand dat er op de schermpje immobilizer staat bij de polo 1.2 6r tdi dan kan het dus liggen aan.

De sleutels zelfs
    De contactslot / leesring
    De ecu
    De km/h teller unit
    Of dus de draden die hieraan verbonden zijn
    Of het totaal pakket

En voor de duidelijkheid dit is een bekende garage van mij. We hebben samen in de auto gezeten met de laptop en uitlees apparten. Helaas koste het totaal plaatje 500 euro. De startset kostte 350 en 150 arbeidsloon.

Volkswagen Polo 6r 1.2

Franklin Polo6R vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina

XenForo/
  1. Deze site maakt gebruik van cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring te optimaliseren en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie