Help!! Polo 6r start niet meer door startonderbreking

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Vw polo 6r 1.2 tdi 2010.

Sinds vandaag start de auto niet meer. Als ik de contactsleutel omdraai staat er immobilizer op het dashboard ( wat startonderbreking betekent). Hij slaat dan niet aan en ik kan hem dus niet starten.

Ik heb het al met de reserve sleutel geprobeerd maar krijg hetzelfde melding.

Heb ook de accu los gekoppeld dat werkt ook niet.

Weet iemand hoe ik het aan de praat krijg of waar het aan ligt , kan hem dus ook niet langs de garage brengen omdat het niet start.

Alvast bedankt20181129_193039.jpg
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 
Ja helaas heb ik ze allebij niet , maar heb me net dus gelijk aangemeld bij anwb. Duurt wel 2 werkdagen voor je er gebruik van kan maken.

Raar dat er maar zo weinig bekend is over dit probleem kan er online ook niks over vinden.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 
Vermoed dat de leesspoel de geest heeft gegeven. Maar voor de zekerheid kan je hem het beste naar de dealer brengen, en hem laten uitlezen. Dan kunnen ze het je ongetwijfeld wel vertellen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Dit is wel erg vervelend!:(
Tis natuurlijk te hopen dat het snel opgelost word;)

We horen het wel en daarna mag jeje even voorstellen:cool:we zijn gek op foto’s hierBig Grin
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Batterijen van de sleutels zijn nog goed, kans dat allebij opeens leeg zijn is ook klein.

Heb het met een obd2 aparaat uitgelezen, met de torque pro app maar daar vind het ook geen foutcodes.

Het ligt denk ik dus aan de contact leesring of aan de ecu module.

Wachten is tot dinsdag zodat ik gelijk gebruik kan maken van de anwb, want kan geen kant op met de auto.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 
Takelen of slepen is tog ook een optie.
Waarschijnlijkste lijkt mij de ring van je contact stuk.
Maar zoals wel vaker gezegd,
kan zoveel zijn.
Van draadbreuk tot poging tot diefstal.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Batterijen van de sleutels zijn nog goed, kans dat allebij opeens leeg zijn is ook klein.

Heb het met een obd2 aparaat uitgelezen, met de torque pro app maar daar vind het ook geen foutcodes.

Het ligt denk ik dus aan de contact leesring of aan de ecu module.

Wachten is tot dinsdag zodat ik gelijk gebruik kan maken van de anwb, want kan geen kant op met de auto.

Zo een simpele testkast leest je wegrijblokkering niet uit ben ik bang.

Maar word indd toch naar de garage slepen oid. Indien je contact slot of die leesring kapot is moet je het toch inleren.
 
Als het je startonderbreker is dan slaat de auto altijd aan maar valt binnen 1 a 2 seconde weer af. Als dit het geval is is het je startonderbreker anders kan het iets anders zijn.
 
Anwb is gisteren lang gekomen en heeft het 1 en ander uitgeprobeerd met de sleutel en de accu, maar niks heeft geholpen. Start nog steeds niet en geeft immobilizer aan.

Vandaag laten slepen door de anwb naar de garage ( niet van volkswagen zelf).

Paar uur later kreeg ik een telefoontje van de garage. Ook hun kregen helemaal geen verbinding met de auto en geen toegang tot de ecu, en konden het niet uitlezen. De auto zit op de 1 of ander manier helemaal vergrendeld.

Het komt door hem waarschijnlijk door waterschade ( hoe of via waar weet ik niet) of dat ze de auto hebben proberen te stelen ( geen gebruikersporen of iets dergelijks ervan te zien)

Nou moet dus de hele startersunit vervangen worden dit houd in de ecu module , de instrumentenpaneel van de km/h teller en de contactslot zelf. Dit bij elkaar zou dus zorgen voor de startset, en zit allemaal verbonden aan elkaar... Maar weet iemand ook of dit per stuk te vervangen is. Dus mischien is alleen de ecu module stuk of mischien alleen de km/h tellerunit. Kan je dit apart testen per onderdeel of moet dit echt perse als een set gemonteerd worden?

Nou heb ik die 3 onderdelen dus nodig als een set, heeft iemand zo iets liggen voor de vw polo 6r 1.2 tdi 2010 dan hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 
er zijn bedrijven die de start onderbreker eruit kunnen schrijven

somige komen gewoon aan huis

Klopt maar dan moeten ze dus wel in de ecu kunnen komen , en die dus dus defect/dood dus lukt dat niet

En had al eerder gevraagd aan een aantal plekken om het uit te laten schrijven. En meerdere zeiden dat dat niet kon op de 1.2 tdi modellen omdat die software nog niet gecrackt zou zijn. Op de 1.6 versies kan dat wel.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 
laats gehoort dat er een bedrijf in apeldoorn zit die dat wel kan en hoe worden ze anders zo veel gestolen dan ?
ik zou kijken of je een startonderbreker vrije ecu kan krijgen gebruikt bv

of de onderbreker zit in de km tellerbak dat weet ik niet zeker maar het kan dan zou ik een tweedehands combi-instrument te zoeken en deze te matchen met het motorregelapparaat dat moet een bedrijf doen die de zogenaamde online GeKo verbinding tot beschiking heeft zover ik weet heeft Autobedrijf Wout Bouman hier veel ervaring in
 
vw  polo 6r bm  1.2 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!