hallo
sinds een jaar eigenaar van en POLO 6R 1.0 tsi 110 pk 6 bak
Highline-en volledig r-line uitgevoerd. bj 2016
op zich een heerlijke auto, al moet ik nog steeds wennen aan de 3 cilinder en het bijbehorende geluid (maar dat ter zijde)
In de eerste 4000 km ging mij opvallen dat de auto een harde tik uit de aandrijflijn laat horen als je de koppeling vlot laat opkomen bij het schakelen van 0 naar 1 en 1 naar 2.
direct mee naar de dealer gegaan, en na meerdere onderzoeken is de hele bak preventief vervangen.
de eerste week dacht ik dat het echt geholpen had, maar dat was snel over en nu is alles weer het zelfde.
als ik het zou moeten omschrijven is het net alsof er heel veel speling op de tandwielen zit.
en die dus met een tik in elkaar grijpen bij opkomen koppeling.
als ik vanuit stilstand optrek heb ik het bij 1 en achteruit, en bij schakelen van 1 naar 2.
behalve als ik de koppeling heel voorzichtig bedien en de auto ook goed op toeren houdt.
ik heb me suf gezocht naar lotgenoten, maar kan ze helaas niet vinden op het net.
de dealer zegt dat het een product eigenschap is, waar ik mee moet leren leven ?
wie o wie herkent mijn verhaal, en heeft misschien tips of adviezen.
alvast dank voor je reactie
sinds een jaar eigenaar van en POLO 6R 1.0 tsi 110 pk 6 bak
Highline-en volledig r-line uitgevoerd. bj 2016
op zich een heerlijke auto, al moet ik nog steeds wennen aan de 3 cilinder en het bijbehorende geluid (maar dat ter zijde)
In de eerste 4000 km ging mij opvallen dat de auto een harde tik uit de aandrijflijn laat horen als je de koppeling vlot laat opkomen bij het schakelen van 0 naar 1 en 1 naar 2.
direct mee naar de dealer gegaan, en na meerdere onderzoeken is de hele bak preventief vervangen.
de eerste week dacht ik dat het echt geholpen had, maar dat was snel over en nu is alles weer het zelfde.
als ik het zou moeten omschrijven is het net alsof er heel veel speling op de tandwielen zit.
en die dus met een tik in elkaar grijpen bij opkomen koppeling.
als ik vanuit stilstand optrek heb ik het bij 1 en achteruit, en bij schakelen van 1 naar 2.
behalve als ik de koppeling heel voorzichtig bedien en de auto ook goed op toeren houdt.
ik heb me suf gezocht naar lotgenoten, maar kan ze helaas niet vinden op het net.
de dealer zegt dat het een product eigenschap is, waar ik mee moet leren leven ?
wie o wie herkent mijn verhaal, en heeft misschien tips of adviezen.
alvast dank voor je reactie
VW
6R