Hans' Polo 6R Comfort Edition :: 2012 Volkswagen Polo 1.2 TSI 90pk

Kabels zo wegwerken inderdaad. En dan een universele usb lader achter je dashbord monteren waar je die usb kabel aansluit. Die lader dan los aansluiten op de 12v in je zekeringencentrale ;)
 
Ik heb gisteren een Kuda dashmount gekregen (voor naast de middenconsole) inclusief een brodit telefoonhouden. Nu komen hier 2 kabeltjes vanaf: een usb kabel en een audio kabeltje. Aangezien de onderkant van de Kuda mount ter hoogte van de onderkant van de radio zit (dus op de scheiding tussen de radio en de AC/verwarming-unit in, leek het mij het meest logische dat tussen de radio en de AC-unit de kabels weg zullen lopen (dan zie je ze bijna niet). Ze moeten echter naar de de 12v en de 3mm aux ingang die beide in het gedeelte onderin de middenconsole zitten (onder de AC-unit).

Of is het mogelijk om ergens 5V vanaf te halen? of 12V om te bouwen naar 5V voor de USB-kabel, die dan niet in de 12V aansluiting hoeft (minder kabels daar is beter).



Iemand hier een goed idee over wat ik het beste kan doen?

12 V ombouwen naar 5 V is super simpel: ga naar de electronica boer en koop een 78L05.Dit is een spannings-regelaar die met 8 - 20 V input keurig netjes 5 V output geeft bij max. 500 mA. Ziet eruit als een TO220 transistor met 1 input, massa (-) aansluiting en output 5V.
 
Dat klopt inderdaad, al heb ik 1A nodig, aangezien mijn iPhone dat trekt tijdens het opladen. Neem aan dat er daar ook een spanningsregelaar voor bestaat, al wordt deze misschien wel (té) warm?
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Bedankt voor de reacties, gisteren aan het rommelen geslagen, en het is nu gelukt. Wat ik heb gedaan is het volgende:

Aux-in die ik al onderin naast de cigarettenaansteker had zitten afgetapt, en deze aangesloten op een standaard Stereo 3.5mm naar Stereo 3.5mm kabel. Dit betekent dat de standaard Aux in niet meer te gebruiken is, maar dat boeit me niet, daar heb ik tenslotte mijn telefoon voor.

Aangezien ik niet fatsoenlijk bij de aansluitingen van het zekeringkastje kwam, heb ik de voeding van de autoradio afgetapt, en daar via een spanningsregelaar 5V volt van gemaakt. USB female connector aan gezet, en daar past de USB-to lightning kabel weer netjes in. Kabels tussen de AC-unit en de Autoradio in naar achteren geleid, en dan alles weer teruggezet.

Heeft een paar uur geduurd, omdat ik niet wist waar alles zat, en waar ik alles kon aansluiten, maar ik ben zeer tevreden met het resultaat.

Zie mijn garage -> interieur voor een foto.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Haha thanks. Kwam er vanmorgen achter dat de rechter draaiknop voor de ventilatieroosters een zwaar punt heeft, dus vanavond nog maar eens even naar kijken, maar verder werkt het perfect Big Grin
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Zo, van het weekend ook voetruimteverlichting vóór ingebouwd. Ziet er erg netjes uit al zeg ik het zelf. Natuurlijk wordt deze net als de hemelverlichting geregeld, dus hij gaat netjes uit tijdens het rijden etc.

Nu heb ik echter een nieuwe vraag: Bij mijn hemelverlichting zit een afdekkapje waar volgens mij ook een (zonne)brilhouder zou moeten kunnen zitten. Weet iemand hoe hier aan te komen?

Alvast bedankt.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Weer een nieuwe update. Vorig weekend de winterbanden maar vervangen voor de zomerbanden. (Zag trouwens een schroef in 1 van de winterbanden zitten met schoonmaken, dus die moet even worden nagekeken bij de dealer.)

Op dezelfde dag een Highline grille geplaatst. Ziet er weer een stukje mooier uit zo. En vandaag natuurlijk even een foto gemaakt. (Ja, ik weet het... De auto is niet gewassen...)

4234.jpg
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Zo, inmiddels rij ik alweer een jaar in mijn Polo en heb zo ongeveer 20000km ermee gereden. Toch tijd voor een nieuw (heel klein) projectje:

Ik had mijn iPhone 5 via een AUX kabel aan mijn radio hangen. Leuk natuurlijk, maar na een half jaar vond de kabel dat het tijd werd voor een kabelbreuk. Gevolg: geluid óf links óf rechts door de speakers. Dat werkt dus niet, dus had ik me bedacht dat ik het kabeltje ging vervangen.

Echter kwam ik er net op tijd achter dat Apple ook een Lightning-connector naar 30-pins kabel maakt, en dat deze misschien wel zou werken met de MDI interface. Dit kabeltje dus gekocht, en het bleek te werken. Echter is het door VW bijgeleverde MDI->iPod kabeltje veel te kort. Ik dus op zoek naar een langere kabel, en die gevonden op Amazon (1,2 meter, maar nog veel te lang). Besteld voor ruim een tientje en deze gisteren ontvangen. Hierna meteen mijn dashboard opengeschroefd en alles erin gebouwd. MDI zit nog op dezelfde plaats, maar de kabel loopt direct het dashboard kastje uit waar de connector zit. Dan achterom naar de radio toe, onder de radio door, verbonden met het Apple kabeltje, en deze komt net boven de airco-regeling naar buiten waar ook mijn Brodit houder zit.

Nu even geen foto's, maar ik zal vanavond wel wat foto's maken. Werkt nu echter perfect. Titels van de liedjes netjes op de Radio beschikbaar, kan ook gewoon browsen. En ook het geluid van Navigon gaat over de speakers.

Project geslaagd :)
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Zo, weer een update. Ik beloof hierbij deze week foto's te maken van zowel mijn iPhone-houder etc. én mijn nieuwste aanvulling: Boavista velgen. Overgenomen van mede forumlid Polosan en ze vandaag op de Polo gelegd. Nu nog even ermee rondrijden, en dan over een paar weken weer wisselen voor Winterbanden op stalen velgen :) Kan ik uit gaan kijken naar komende lente/zomer Big Grin

Vast een slechte foto:

5130.jpg
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Van het weekend ga ik PDC met OPS inbouwen in de Polo. Zowel voor als achter. Hopelijk werkt het aanmelden van de module fatsoenlijk? Ik heb iets gehoord over een security code die je moet hebben om hem aan te kunnen melden in VCDS, maar geen idee waar ik die vandaan moet halen.

Ik zal wel wat foto's plaatsen wanneer het klaar is :)
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Zondag begonnen aan het monteren van de parkeersensoren. Het duurde wat langer dan gedacht,dus het is nog niet af. De sensoren zijn echter wel in de achterbumper gebouwd, en de bekabeling ligt en is aangesloten. Het enige wat rest zijn de parkeersensoren in de voorbumper en deze kabel naar binnen leggen.

Nu hebben we dus de achterbumper (inclusief de achterlichten) gedemonteerd. Gaten met een trekpons in de bumper gemaakt, daarna de brackets voor de sensoren gemonteerd, en vanuit daar de bekabeling netjes de auto ingelegd. Het ergste was dat we bij een connector moesten zijn die onderin de middenconsole ligt, en daarvoor dus de hele middenconsole, inclusief de radio, airco-unit, versnellingspook, handrem etc. los gemaakt moest worden. Dit is gelukkig goed gegaan, en de PDC-module is dan ook netjes aangemeld met VCDS. Omdat de voorsensoren nog niet zijn aangesloten werken de sensoren nog niet, maar dat komt dus wel. Ik heb het in ieder geval al werkend gezien zowel met piepjes als met OPS op het display van de radio.

Paar foto's van hoe het er ondertussen uitzag:

Achterbumper en achterlichten gedemonteerd.
7008.jpg


Trekpons aan de buitenkant van de bumper:
7009.jpg


Trekpons aan de binnenkant van de bumper met dopsleutel:
7011.jpg


Verdere foto's volgen als ik de voorbumper ga doen en het uiteindelijk helemaal werkt.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!