Hans' Polo 6R Comfort Edition :: 2012 Volkswagen Polo 1.2 TSI 90pk

Bedankt allemaal! De keuze voor mij ging tussen een Shadow Blue en een Pepper Grey. Ik zat echter met de nieuwe BPM-regeling, en de dealer had deze Pepper Grey nog voor de BPM-regeling ingekocht, en ging dus nog voor de "oude" prijs weg. Dat scheelde al gauw 2000 euro, en dat ga ik niet extra betalen voor een andere kleur.
Nu naar 3 maanden zeer tevreden met de auto. Op dit moment geen gekke plannen, behalve winterbanden (wel zo handing in de grensstreek met Duitsland), en er moet nog een telefoon-connectie inkomen. Winterbanden gaan gewoon op stalen velgen met wieldoppen, en voor de telefoon-connectie weet ik het nog niet zeker.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Ik heb deze carkit
bury-9060.jpg


Op deze steun
096720.jpg


En dat ziet er dan zo uit:
img6373z.jpg
 
Ziet er goed uit Bas! Gebruik jij wel eens navigatie? Ik heb dit namelijk op mijn telefoon, en vraag me af hoe ik dit nog het beste kan doen.

Zelf heb ik een touch adapter (voice) en mn telefoon in een dashmount waarbij die in het zicht is en bedienbaar voor mij (links van het stuur).
Dus wat dat betreft werkt het prima voor mij als ik navi wil gebruiken op mn telefoon;)

Mijn telefoon zit trouwens wel aan de lader al die in de mount zit;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik zit nog een beetje met de algehele combinatie van alles: iPhone als zowel telefoon, navigatie als muziekspeler. In mijn vorige auto (VW Fox), had ik een standaard stereo-kabel naar de aux in van de radio gelegd, en de iPhone regelde daarna alles zelf.

Nu met de Polo is het natuurlijk mooi als er op het display van de radio de titels blijven staan, en ook handig als ik via de radio de muziek kan selecteren. Echter, hoe werkt het als ik gebeld wordt en de telefoon hangt aan de MDI kabel? Is het systeem dan zo slim om de audio van het telefoongesprek over de radio te sturen? Ik gok dat daar een probleem zit.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Dat gaat inderdaad niet werken. Je telefoon gaat wel gewoon af alleen zal je toch zelf de telefoon met de hand moeten opnemen (wat moeilijk gaat met zo'n kort kabeltje)
Dus ik denk dat je toch naar een carkit moet gaan kijken... (Eventueel met bluetooth streamen van muziek)

(Ik zat tot aan gisteren met hetzelfde probleem en ik denk dat je niet de laatste bent die deze vraag stelt ;))
 
Vandaag maar eens mijn nieuwe winterbanden op de auto gelegd. Deze van de week besteld en geleverd. Gekozen voor een set Continental TS800 banden (185/60R15) op een nieuwe set stalen velgen, zodat ik ze lekker zelf kan wisselen wanneer ik dat wil.

Vorige week trouwens de bande gewisseld op de auto van mijn ouders, een Toyota Auris. Ben ik toch aangenaamd verrast door de eenzijdige krik die bij de Polo zit. Bij de Auris is deze veel lomper, en heeft hij de neiging om scheef te gaan staan/ scheef te trekken.

Gelijk mijn wieldoppen ook overgezet trouwens. Wel eerst schoongemaakt trouwens. Ziet het er weer prima uit.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
goed bezig, kijk wel uit met de standaard krik. Bij mijn BMW zat eenzelfde standaard krik en die is doorgeknakt! Liever 50 euro aan een goede krik dan 500 aan nieuwe onderdelen als er iets fout gaat toch? ;)
 
goed bezig, kijk wel uit met de standaard krik. Bij mijn BMW zat eenzelfde standaard krik en die is doorgeknakt! Liever 50 euro aan een goede krik dan 500 aan nieuwe onderdelen als er iets fout gaat toch? ;)
Ben het met je eens dat het een goede krik moet zijn. Misschien binnenkort maar eens investeren. Van de andere kant is het zonde voor die 2x per jaar dat hij omhoog moet. Naja, we zien wel.

Heb vanmorgen trouwens voor het eerst met de winterbanden een flink stuk gereden, en het lijkt wat hobbeliger te zijn geworden. Vanavond op de terugweg nog maar eens goed op letten, maar dit zou toch niet mogen met volledig nieuwe en uitgebalanceerde banden/velgen.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Ik heb gisteren een Kuda dashmount gekregen (voor naast de middenconsole) inclusief een brodit telefoonhouden. Nu komen hier 2 kabeltjes vanaf: een usb kabel en een audio kabeltje. Aangezien de onderkant van de Kuda mount ter hoogte van de onderkant van de radio zit (dus op de scheiding tussen de radio en de AC/verwarming-unit in, leek het mij het meest logische dat tussen de radio en de AC-unit de kabels weg zullen lopen (dan zie je ze bijna niet). Ze moeten echter naar de de 12v en de 3mm aux ingang die beide in het gedeelte onderin de middenconsole zitten (onder de AC-unit).

Of is het mogelijk om ergens 5V vanaf te halen? of 12V om te bouwen naar 5V voor de USB-kabel, die dan niet in de 12V aansluiting hoeft (minder kabels daar is beter).

Iemand hier een goed idee over wat ik het beste kan doen?
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!