Hallo Allemaal,

Een halfjaar geleden heb ik de trommelremmen achter vervangen. Nu blijkt bij de apk dat de handrem rechtachter niet goed werkt. Ik kan mij heugen dat de handrem rechts achter het eerst wel deed, ik heb er sinds vervangen een kleine 500km mee gereden.

De kabels onder de handrem kan ik niet strakker draaien, deze is al bij het einde van het schroefdraad.

Iemand raad? Tijdens de inspectie zat er wel een hoog gruis bij de rem, misschien heeft deze rem meer aangelopen na installatie.. maar met zelf stellende remmen zou dat geen probleem moeten zijn. Ik heb alles weer schoongemaakt met rem reiniger.. misschien nog een schuurpapiertje erlangs?

Video van de remmen:

Of is het misschien de remcilinder die wat liefde nodig heeft? remmen zelf waren OK bevonden.

Bedankt alvast:)
 

Bijlagen

  • 222222.jpg
    222222.jpg
    310.6 KB · Weergaven: 16
  • WhatsApp Image 2023-02-09 at 12.39.54.jpg
    WhatsApp Image 2023-02-09 at 12.39.54.jpg
    181.1 KB · Weergaven: 16
  • WhatsApp Image 2023-02-09 at 12.40.05.jpg
    WhatsApp Image 2023-02-09 at 12.40.05.jpg
    344 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.2TDI BlueMotion 
hendel ff afstellen?
Dat had ik al geprobeerd, die stond op Max.

Uiteindelijk nu het antwoord gevonden:
Zuigers met WD-40 gespoten
De remschoenen met een rubberenhamer een paar keer in en uit positie geslagen
Wat extra Keramischvet op contactpunten gesmeert.
Trommel en schoen met een schuurpapiertje ligt opgeschuurd.

Nu kan ik op mijn velgpsaak staan en hij draait niet meer rond.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2TDI BlueMotion 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Als ik even mag inhaken, je zegt dat je je handremkabel tot de max hebt opgesteld.
De juiste manier van trommels opstellen is:

- handrem terugstellen tot hij net aan los zit
- het tandwiel tussen de remschoenen opdraaien tot de trommel licht slepend rond gast. Dit kan door 1 van de wielboutgaten.
- daarna je handrem opstellen.


Als je dit gedaan hebt, top

Als je dit niet gedaan hebt, misschien even alles nakijken.

Heb je er geen zin in, even goede vrienden, maar remmen vind ik te belangrijk om mee te rommelen.
 
Als ik even mag inhaken, je zegt dat je je handremkabel tot de max hebt opgesteld.
De juiste manier van trommels opstellen is:

- handrem terugstellen tot hij net aan los zit
- het tandwiel tussen de remschoenen opdraaien tot de trommel licht slepend rond gast. Dit kan door 1 van de wielboutgaten.
- daarna je handrem opstellen.


Als je dit gedaan hebt, top

Als je dit niet gedaan hebt, misschien even alles nakijken.

Heb je er geen zin in, even goede vrienden, maar remmen vind ik te belangrijk om mee te rommelen.

Yes ik heb de handrem teruggesteld. Bedankt voor de tip!
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2TDI BlueMotion 
  • Leuk
Waarderingen: Pigeon
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!