HakanC :: 2011 Volkswagen 6R 1.2 TDI Bluemotion

Hakan's, CandyWhite 6R BM HIGHLINE

Hallo,

Mijn naam is Hakan. Werk bij een ICT bedrijf, 34 jaar oud, getrouwd en vader van 2 kinderen. Ik lees al wat langer mee dus dacht ik effe mezelf voorstellen ;).

Heb het ook niet kunnen laten... Mocht weer een nieuwe lease-auto kiezen en ging naar de dealer voor een Golf GTD of een Scirocco. (Vorige Lease-auto Seat Leon II FR TDI 170 PK).

Heb dus gekozen voor de Polo BM. Dit gaat me namelijk 400 Euro netto per maand schelen vergeleken met de bovenstaande auto’s. Tijdens de proefrit vond ik de auto snel genoeg en voelde duidelijk als een auto van een grotere klasse. Ik ga ook Ventura chip nemen dus het kan alleen maar mee vallen.

Het is dus de bedoeling om deze auto compleet om te bouwen naar een echte Highline. Enige wat zal ontbreken zijn de voor stoelen met bredere wangen van de Highline. Dit omdat mijn stoelen al met leer bekleed zal zijn. Die ga ik dus dan niet meer vervangen.

Auto is 31 december 2010 besteld. Verwachte levertijd bij de dealer is eind maart. Maar daarna moet er dus nog van alles ingebouwd worden. Nu geldt dus voor mij als leverdatum eerste week van mei. Zodra ik de auto heb en meer heb gereden zal ik uiteraard ook mijn bevindingen hier plaatsen.

Mijn configuratie:

CandyWhite BM 5 deurs

Af fabriek opties:
- Executive pakket (i.v.m. mf-stuur)
- Licht & Zicht pakket
- Winterpakket
- Multifunctioneel lederen stuurwiel
- Park Distance Control incl. Boordcomputer
- Alarm
- Passagiers airbag uitschakelbaar
- Climatronic
- Bochtenverlichting in Mistlampen
- Elektrische ramen achter
- Zijruiten en achterruit 35% groengetint
- Extra Hoofd airbags

Extra's:
- Eibach Pro kit verlaagd
- 16” MAK Audace silver velgen met 215/45 16banden
- ZENEC NC-2010 DVD/Navigatie/CARKIT systeem
- Bruin (ameretto) lederen interieur (incl. deurpanelen)
- Ingebouwde LG/PHILLIPS TFT schermen in hoofdsteunen + extra losse dvd speler
- Zonder type aanduiding
- Luxe kentekenplaten
- Ventura-Chip + Greenfilter
- H7 Xenon after-market
- Donkere achterlichten
- Brodit actieve houder + Polo -clip
- Aluminium strip op achterklep
- Sonnyboy achter en zijruit zonneweringen
- Chromen instaplijsten
- Chromen ringen om de climatronic (draai)knoppen
- Zwart carbon dak folie
- Naar Jela voor Can-Bus instellingen
- Uitlaat sierstuk
- LED DRL
- Chromen (behuizing) MF-Knoppen aan stuur aan beide kanten
- Achter remtrommels matzwart gespoten
- Zonnebrilhouder i.p.v. bestuurdershandgreep
- Achterluidspekers vervangen door 2 weg Pioneer
- GTI Gril met chromen biezen i.p.v. rood
- R-Line emblemen vóór en achter

Ombouw naar Highline:
- Dubbele H7 koplampen
- Zacht dashboard (echte comfortline/highline dashboard)
- Deurpanelen bekleed
- Kaartvakken achter de voorstoel rugleuningen
- Voetruimte verlichting
- Dubbele claxon
- Highline chroom bumper gril strip
- Zwart Pianolak omlijsting voor radio en luchtroosters (GTI)
(andere eigenschappen van Highline zijn dus via originele opties verkregen)

To do:
- Licht-sensor (misschien)
- Sportpedalen


Foto's:

img0150q.jpg


img01505.jpg


img01504.jpg


img01503.jpg


img01502.jpg


img015010.jpg


img01501r.jpg


img01509.jpg


img01508.jpg


img01507.jpg


img01506.jpg


20042011352.jpg


polo1b.jpg
 
Re: Hakan's Polo BM in besteling.

First post
Hallo,

Mijn naam is Hakan. Werk bij een ICT bedrijf, 34 jaar oud, getrouwd en vader van 2 kinderen. Ik lees al wat langer mee dus dacht ik effe mezelf voorstellen ;).

Heb het ook niet kunnen laten... Mocht weer een nieuwe lease-auto kiezen en ging naar de dealer voor een Golf GTD of een Scirocco. (Vorige Lease-auto Seat Leon II FR TDI 170 PK).

Heb dus gekozen voor de Polo BM. Dit gaat me namelijk 400 Euro netto per maand schelen vergeleken met de bovenstaande auto’s. Tijdens de proefrit vond ik de auto snel genoeg en voelde duidelijk als een auto van een grotere klasse. Ik ga ook Ventura chip nemen dus het kan alleen maar mee vallen.

Het is dus de bedoeling om deze auto compleet om te bouwen naar een echte Highline. Enige wat zal ontbreken zijn de voor stoelen met bredere wangen van de Highline. Dit omdat mijn stoelen al met leer bekleed zal zijn. Die ga ik dus dan niet meer vervangen.

Auto is 31 december 2010 besteld. Verwachte levertijd bij de dealer is eind maart. Maar daarna moet er dus nog van alles ingebouwd worden. Nu geldt dus voor mij als leverdatum eerste week van mei. Zodra ik de auto heb en meer heb gereden zal ik uiteraard ook mijn bevindingen hier plaatsen.

Mijn configuratie:

CandyWhite BM 5 deurs

Af fabriek opties:
- Executive pakket (i.v.m. mf-stuur)
- Licht & Zicht pakket
- Winterpakket
- Multifunctioneel lederen stuurwiel
- Park Distance Control incl. Boordcomputer
- Alarm
- Passagiers airbag uitschakelbaar
- Climatronic
- Bochtenverlichting in Mistlampen
- Elektrische ramen achter
- Zijruiten en achterruit 35% groengetint
- Extra Hoofd airbags

Extra's:
- Eibach Pro kit verlaagd
- 16” MAK Audace silver velgen met 215/45 16banden
- ZENEC NC-2010 DVD/Navigatie/CARKIT systeem
- Bruin (ameretto) lederen interieur (incl. deurpanelen)
- Ingebouwde LG/PHILLIPS TFT schermen in hoofdsteunen + extra losse dvd speler
- Zonder type aanduiding
- Luxe kentekenplaten
- Ventura-Chip + Greenfilter
- H7 Xenon after-market
- Donkere achterlichten
- Brodit actieve houder + Polo -clip
- Aluminium strip op achterklep
- Sonnyboy achter en zijruit zonneweringen
- Chromen instaplijsten
- Chromen ringen om de climatronic (draai)knoppen
- Zwart carbon dak folie
- Naar Jela voor Can-Bus instellingen
- Uitlaat sierstuk
- LED DRL
- Chromen (behuizing) MF-Knoppen aan stuur aan beide kanten
- Achter remtrommels matzwart gespoten
- Zonnebrilhouder i.p.v. bestuurdershandgreep
- Achterluidspekers vervangen door 2 weg Pioneer
- GTI Gril met chromen biezen i.p.v. rood
- R-Line emblemen vóór en achter

Ombouw naar Highline:
- Dubbele H7 koplampen
- Zacht dashboard (echte comfortline/highline dashboard)
- Deurpanelen bekleed
- Kaartvakken achter de voorstoel rugleuningen
- Voetruimte verlichting
- Dubbele claxon
- Highline chroom bumper gril strip
- Zwart Pianolak omlijsting voor radio en luchtroosters (GTI)
(andere eigenschappen van Highline zijn dus via originele opties verkregen)

To do:
- Licht-sensor (misschien)
- Sportpedalen


Foto's:

img0150q.jpg


img01505.jpg


img01504.jpg


img01503.jpg


img01502.jpg


img015010.jpg


img01501r.jpg


img01509.jpg


img01508.jpg


img01507.jpg


img01506.jpg


20042011352.jpg


polo1b.jpg


----------------------------

Xenon staat al in mijn lijst. Led lampjes zijn ook te doen. Polo Instaplijsten, wat kosten deze dan? Sportpedalen vind ik beetje overdone bij zo'n auto. Maar wie weet. binnen bijna 5 maanden kan van alles veranderen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Hakan's Polo BM in bestelling.

Moet je ff op de vw site kijken dach iets van 90 euro ofzo
ik vind de sportpedalen niet overdone..het ziet er veel mooier uit

Ik ga binnenkort ook mijn stadslichtjes wit maken denk...als je je Dimlicht aan zet dan zie je Stadslicht + Dimlicht branden (zijn ze in ieder geval allebei wit ipv halogeen)
 
Re: Hakan's Polo BM in bestelling.

Volgens mij moet dat wel in overleg idd...maar zomaar iets veranderen mag toch niet? ik denk dat je best wat dingetjes mag veranderen...maar dit is wel extreme hoor ;)
 
Re: Hakan's Polo BM in bestelling.

Fludizz zei:
Welkom hier :) en feli met je hele luxe polo Stick Out Tongue

Al dat spul wat je er zelf in gaat zetten, moet je daar niet toestemming voor krijgen van de leasemaatschappij?

Dankjewel ;)

- Ventura-Chip (is makkelijk weer eraf te halen dus doorverkopen)
- Licht-sensor (Kost maar 40 euro en maar een kleine ingreep who cares?)
- Brodit actieve houder + Polo -clip (af te halen zonder einge gaatje)
- Chromen strip op achterklep (ook eraf te halen maar waarom? lever het gewoon zo in)
- Misschien achertruiten extra donker blinderen (ook eraf te hale uiteraard)
- H7 Xenon after-market (idem, kan er ook weer af, misschien andere klepjes)
- Uitlaat sierstuk (hou het smpel)
- Nog open voor ideën ;)

Heb al vaker leaseauto's ingeleverd ze letten echt niet zo overal op ;)

En niet te vergeten: Heb ook ooit MTS autotechniek gedaan dus heb wel ietsje verstand van auto's wat monteren betreft ;)
 
Re: Hakan's Polo BM in bestelling.

Hoi Hakan,

Gefliciteerd met je nieuwe wagen..nu wachten maar :)

Vraagje, je geeft aan dat een lichtsensor 40 euro kost? Dat lijkt me wel wat omdat ik dan ook de leaving home verlichting kan activeren? Is dat een originele VW chip?

Barry
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Re: Hakan's Polo BM in bestelling.

gefeliciteerd met je nieuwe fijne auto. leuke plannen heb je!!
vertuna chip is zeer fijn heb hem nu ook vanaf zaterdag maar het bevald prima hele andere auto (nog fijner).

ben ook benieuwd naar de lichtsensor!!!
 
Re: Hakan's Polo BM in bestelling.

Hoe werkt dat coming home / leave system dan met die lichtsensor precies? het is inderdaad wel grappige gadget Big Grin
op de Citroen had je iets van autolight ofzo hoefde je de lichtschakelaar niet eens aan te raken dus dan deed die dat zelf als het donker werd
 
Re: Hakan's, CandyWhite Polo 6R BM

Wij hadden in April besteld met de belofte dat we hem eind augustus / begin september kregen. Hiervan was niks waar. Als we dat wisten hadden we namelijk geen polo gekocht maar een golf 6 of een bmw 318/320d. Aan de ene kant baal ik natuurlijk wel maar goed, daarna werd ons begin november de auto beloofd nadat ze geen enkel informatie wisten van hoe lang het nou ging duren, uiteindelijk laatste week december was de auto aangekomen en in januari opgehaald. Natuurlijk is de vraag er na groot, dat begrepen we ook, maar als ze in april hadden gezegd dat we de auto in 2011 zouden krijgen hadden we hem niet besteld. + Gedoe met dat 'comfortline' erbij. Slechte service van VW.
 
Re: Hakan's, CandyWhite Polo 6R BM

maar goed je hebt wel de zupah tolle dieselwagentje dat wegenbelastingvrij rondrijd Big Grin
naar mijn weten is Golf VI (ook al is het Bluemotion technology) nog niet wegenbelastingvrij...volgens mij is die TDI 96 uitstoot voor de Golf dus dan zit je net te hoog...
 
Re: Hakan's, CandyWhite Polo 6R BM

@BJK
jij hebt toch ook een Polo (geen golf toch?)Big Grin?
ja dat verhaal van de comfortline is niet netjes nee...maar goed persoonlijk vind ik dat niet storend (Dus harde dash, harde deurpanelen...) zelfs door dat spul krijg je nog steeds het idee dat het een erg premium feel is...dus geen el cheapo feel.
 
Re: Hakan's, CandyWhite Polo 6R BM

Klopt heb ook een polo, qua voorkant vind ik hem persoonlijk zelfs vetter dan een golf en natuurlijk wat je al eerder aangaf, hij is lekker belastingvrij. Wat de mogelijkheid bied om een snelle benzine auto erbij te nemen, diesel was namelijk echt nodig en 380-460 euro wegenbelasting elke kwartaal werd een beetje teveel van het goede.
 
Re: Hakan's, CandyWhite Polo 6R BM

Ik heb ook voor me vrouw een snelle benzine auto erbij genomen (voor als ik me wil uitleven)
Een Alfa Romeo Mito Turbo 155k Sport uit 2008.

Maar dat ding zuipt! Doet pijn iedere keer als ik het gaspedaal intrap Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!