Gti tellerhuis inbouw

Dag allemaal

Ik was vandaag bij de dealer gegaan om m'n gti tellerhuis aan te leren. Helaas kregen zij het niet voor elkaar. Zij kregen code 7.
Nu hoor ik van diverse mensen dat dealer geen gebruikte tellerhuis kan aanleren. Ivm componenten bescherming.

De gti teller heeft 130000 als km stand.

Mijn auto heeft 80000, dus zal ook de km stand overgezet moeten worden.

Wie kan mij helpen.

IMG_8866.JPG

IMG_8864.JPG
 
Vw  Polo 6R Team  1.2 CGPA 
Nieuwe telers moet gewoon mogelijk zijn via ODIS. Ik geef je als tip een andere dealer te zoeken, met meer ervaring hierin. Niet iedere dealer heeft een technisch specialist beschikbaar voor zulke klussen. ODIS heeft een aparte functie om tellers over te zetten, mocht dit niet mogelijk zijn is er een functie om een nieuwe teller in te leren.

Voeg ik even aan toe, geen idee of dit ook gaat met een gebruikte teller.
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
Ik dacht me te herinneren dat je alleen de kilometerstand kan aanpassen op een teller die minder dan x aantal kilometers heeft. (150 dacht ik) Ook kan je dit maar 1x doen.

Ik heb een kleine handleiding gevonden op Ross-Tech om met VCDS de kilometerstand aan te passen :

Login
[Login - 11]
  • Enter a new value of 13861
[Do it!]
Make sure the cursor is still spinning and that you have not been booted out.
If this Login is rejected, then the cluster may not need a Login at all, so try continuing with the rest of this procedure.

Adaptation
[Adaptation - 10]
  • Go into Channel 09
[Read]

  • Enter a new value of the number of km divided by 10.
Example: If old cluster had 50,357 km, put in 5036.
[Test]
Observe the Instrument Cluster and make sure the mileage displayed is correct.
Once you save this value, you will be unable to change the mileage EVER!
Unfortunately, some cluster will not display the test odometer on the cluster so just double check your work.
[Save]
The odometer should now display the correct reading in kilometers.

Linkje : http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Cluster_Odometer_Entry
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Is een tellerhuiswissel mogelijk bij iedere Polo dan? (1.2 bm) of moet er meer vervangen worden dan alleen het tellerhuis zelf? Ben wel benieuwd hoe je het gaat (laten) doen...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tellerhuis upgraden is bij elke Polo mogelijk. Het is een optie die aangeboden werd en echt bijna elke optie kan ge-retrofit worden. (Met de juiste kennis, onderdelen en geduld Stick Out Tongue)
Als je er een hebt zonder multifunctioneel display (MFD of MFA) en je wilt er een met MFD in moet je wel andere dingen toevoegen. Als op je huidige teller geen temperatuur word weergegeven moet je de buitentemperatuursensor nog toevoegen, anders is dit al inorde. Ook moet je controleren of je Polo al een sensor heeft aan het reservoir van de koelvloeistof, anders moet je deze ook toevoegen.

Meer info en een handleiding kan je hier vinden: http://www.team-bhp.com/forum/diy-d...iy-removing-upgrading-instrument-cluster.html

Heb zelf een 9N3 dus heb niet zoveel verstand van een 6r/6c maar ik vermoed dat ik het wel juist heb.:)
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
een EU spec Polo 6R heeft al een buitentemperatuursensor, olietemp sensor en koelwatertemp sensor. dus daar heb je gelukkig geen last van.

Een nieuw IC inleren in een benzine polo is een makkie, dat kan de dealer gewoon doen met z'n ODIS kast.
Een nieuw IC inleren in een diesel polo is niet zo makkelijk, aanpassing in de EEPROM noodzakelijk.
Op een nieuw IC kun je gewoon met VCDS de km stand overzetten.
Het lastige gedeelte is het inleren van de sleutels op de startonderbreking (immo). De dealer kan dit doen via een on-line verbinding met de server in WOB.

Een gebruikt IC inleren kan een dealer niet. Als een cluster eenmaal 'getrouwd' is met een VIN en een sleuteltransponder dan kan de dealer er niks meer aan doen. Blijkbaar is dit een code 7 fout, maar ik ben niet bekend met ODIS foutcodes.

Een gebruikt IC inleren kan uiteraard wel, en wel op 2 manieren:
1) als de oude teller er nog is kun je de EEPROM uitlezen en de relevante informatie overzetten in de EEPROM van de nieuwe teller
2) de nieuwe teller 'resetten' door de EEPROM aan te passen zodat hij denk dat hij nieuw is en dan kan de dealer z'n trucje doen.

Je moet de EEPROM uitlezen met speciale software en tools (bv VAG Tacho).
De EEPROM bewerken kan bijvoorbeeld met een HEX editor, een EEPROM is een hele reeks bits en bytes in hexadecimaal formaat opgeslagen.

Dingen die je in je EEPROM moet aanpassen:
- Immobiliser informatie
- KM stand
- EPC lichtje laten branden ipv het DPF/voorgloei lampje in een TDI

Dan kun je nog leuke dingen doen als needle sweep, de afbeelding van de 'open deuren weergave', CC high, wielomtrek etc etc.

Dit is ook hoe je bv een navigatie kan 'inleren' op een Polo 6C ivm component protection.

Gelukkig is dit allemaal niet zo makkelijk en de kans dat je iets stukmaakt bij het uitlezen en/of flashen van de firmware is vrij groot, dus ik zou er zelf niet mee aan de gang gaan. En je moet maar net weten in welke bits en bytes in de EEPROM de informatie te vinden is die je zoekt.

Kortom, ga naar een specialist Stick Out Tongue
 
Ok. Nieuwe stand van zaken. Ik heb de teller via een vriend van de Passat forum laten aanpassen.

Ten eerste Virgin laten maken. Hierdoor staat het helemaal op nul. En kunnen de km stand Bij het aanleren tegelijk worden ingevoerd.

Tevens een software update laten doen. Geeft ook NL menu aan.

e1d8c1edcbecaa6fe2cfbd72a99b67c4.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vw  Polo 6R Team  1.2 CGPA 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!