Graag uw hulp! Motorstoringslampje gloeispiraal knippert auto niet harder dan 120km pu p010300 / p256400 / p029900

Geachte lezer,

sinds een maandje bezit ik een polo 6r.
Er is onlangs een motorstoringlampje gaan branden.
Tussen de 90/100 km pu gaat de auto over in de noodloop.
De auto verliest veel vermogen en gaat ook niet harder dan opvallend +- 120km pu.
De lokale garage heeft hem uitgelezen en toen het n75 klep vervangen.
Een grote beurt gegeven zonder resultaat.
Vandaag ben ik langs M de koning geweest gecertificeerd volkswagen dealer.
En hier heb ik een diagnose laten stelen.
De storingen geven het volgende aan:
P010300 luchtmassameter 1 kortsluiting met plus
P256400 positiesensor voor laaddrukregelaar signaal te zwak
P029900 laaddrukregeling regelgrens onderschreden

ik heb een aantal forums voorbij zien komen met ongeveer dezelfde problemen maar helaas vaak zonder resultaten.
Het is een kwaal zo te zien aan de polo’s 6r.

Zie foto voor specifieke details en een actueel schema aub.

Is er iemand die toevallig weet welke onderdeel/onderdelen de kwaaddoeners zijn?
In de hoop spoedig iets te vernemen van jullie.
Alvast toch vriendelijke bedankt!
 

Bijlagen

  • 3D0F256E-8867-46CA-A1DC-65E3E82774C1.jpeg
    3D0F256E-8867-46CA-A1DC-65E3E82774C1.jpeg
    1.9 MB · Weergaven: 17
  • E70C7C11-D383-43C0-ADD6-3BA707BD142E.jpeg
    E70C7C11-D383-43C0-ADD6-3BA707BD142E.jpeg
    1.9 MB · Weergaven: 17
VW Polo 6R  Bluemotion  1.2 tdi 
begin maar eens met het vervangen van de luchtmassameter/controleren van de bedrading hiervan.

Volgende stap: turboslang naar de turbo toe vervangen. deze gaat vaak kapot met bovenstaande klachten als gevolg. laatst nog iemand hier op t forum met dezelfde klachten!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Rafael
begin maar eens met het vervangen van de luchtmassameter/controleren van de bedrading hiervan.

Volgende stap: turboslang naar de turbo toe vervangen. deze gaat vaak kapot met bovenstaande klachten als gevolg. laatst nog iemand hier op t forum met dezelfde klachten!

Reactie:
Dankjewel voor het meedenken!
Vandaag heb de lucht massa meter vervangen.
En ook de egr en turbo gereinigd met een cleaner via de lucht filter inlaat met een spray.
Helaas ging hij toch weer in de noodloop gepaard met een gloeispiraal lampje dat knippert op het dashboard.
Kunt u laten zien of wat specifieker uitleggen welke slang u bedoelt.
 
VW Polo 6R  Bluemotion  1.2 tdi 
Zie dit topic!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Rafael
Kleine turbo slang, als je voor de auto staat rechts naast het blok.
Hij gaat van een harde plastic slang naar een kleine flexibele slang en vervolgens zit die aan de turbo.
Als die vettig is van de olie dan is die lek.
Heel erg bedankt voor ook deze tip dit ga ik vandaag even checken
 
VW Polo 6R  Bluemotion  1.2 tdi 
Beste mensen,
De slangen lijken goed. De anwb is komen kijken en heeft de vermoeden dat de egr vuil of stuk is en dat ik in die richting zou moeten zoeken.
Dat word een dure grap.
Ik ga vandaag naar de sloperij en hem zelf proberen te vervangen. Is dit een beetje te doen? Iemand nog tips wat ik wel en niet moet doen bij het vervangen van de egr.
Alvast Bedankt!
 
VW Polo 6R  Bluemotion  1.2 tdi 
Beste mensen,
De slangen lijken goed. De anwb is komen kijken en heeft de vermoeden dat de egr vuil of stuk is en dat ik in die richting zou moeten zoeken.
Dat word een dure grap.
Ik ga vandaag naar de sloperij en hem zelf proberen te vervangen. Is dit een beetje te doen? Iemand nog tips wat ik wel en niet moet doen bij het vervangen van de egr.
Alvast Bedankt!
Ik zou hem laten afdoppen en uitschrijven veeeel goedkoper!
En nooit meer stuk
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
Ik snap de oplossing van @Remon446 (en vele andere) niet zo goed, dit lost het probleem niet op, tevens gaat je roetuitstoot fors omhoog waardoor je er straks niet meer mee door de APK gaat komen als de deeltjesteller zijn intrede heeft gemaakt. (ik denk dat er heel veel werkplaats-uren besteed gaan worden aan het oplossen van alle EGR en roetfilter deletes)

Dan moeten en straks plots tóch weer reparaties uitgevoerd worden, je kunt het nu beter gewoon nu tijdig op (laten) lossen

Uiteindelijk betaal je dan nu een x-bedrag voor het wegschrijven wat straks weer een keer ongedaan moet worden gemaakt.. iets met goedkoop = duurkoop..
 
@Franklin Polo6C : lees mijn post nog eens door en bewerk je mening dan even..

Ik snap de oplossing van @Remon446 (en vele andere) niet zo goed, dit lost het probleem niet op, tevens gaat je roetuitstoot fors omhoog waardoor je er straks niet meer mee door de APK gaat komen als de deeltjesteller zijn intrede heeft gemaakt. (ik denk dat er heel veel werkplaats-uren besteed gaan worden aan het oplossen van alle EGR en roetfilter deletes)

Dan moeten en straks plots tóch weer reparaties uitgevoerd worden, je kunt het nu beter gewoon nu tijdig op (laten) lossen

Uiteindelijk betaal je dan nu een x-bedrag voor het wegschrijven wat straks weer een keer ongedaan moet worden gemaakt.. iets met goedkoop = duurkoop..

Er is nu NOG geen deeltjesteller, dus nu heb je inderdaad nog geen probleem nee..
 
Jij hebt ook wel gelijk johan.
Het is niet de oplossing.
Het gaat komen dat het afkeur word.
Maar tot die tijd zou (ik) m afdoppen.
Je weet nooit hoelang je met je auto doet.
En je gaat een dure reparatie maken voor een volgende eigenaar.
Waarvoor je geen cent meer krijgt voor de auto.
En de 1.2 tdi is al nix meer waard.
Dus om nauw een reparatie van 750 a 1000 te laten uitvoeren terwijl het voor "the time being" voor 150 kan klaar zijn....

Maar dit is mijn mening en iemand anders mag er van mij anders over denken
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Ik snap de oplossing van @Remon446 (en vele andere) niet zo goed, dit lost het probleem niet op, tevens gaat je roetuitstoot fors omhoog waardoor je er straks niet meer mee door de APK gaat komen als de deeltjesteller zijn intrede heeft gemaakt. (ik denk dat er heel veel werkplaats-uren besteed gaan worden aan het oplossen van alle EGR en roetfilter deletes)

Dan moeten en straks plots tóch weer reparaties uitgevoerd worden, je kunt het nu beter gewoon nu tijdig op (laten) lossen

Uiteindelijk betaal je dan nu een x-bedrag voor het wegschrijven wat straks weer een keer ongedaan moet worden gemaakt.. iets met goedkoop = duurkoop..
Hoezo snap je de oplossing van vele mensen niet?
Het is juist een goede oplossing.
Ik heb voor 150 Euro mijn EGR weggeschreven en daar geniet ik al 3 jaar van.
Dus volgens jou zou ik het niet moeten doen omdat er ooit in de toekomst wat in de wet gaat veranderen?
Dat betekent dat ik de 3 zorgeloze EGR jaren die ik nu achter de rug heb niet had kunnen meemaken.

Dat is hetzelfde als geen diesel meer rijden omdat je over een paar jaar weer de wetgeving gaat veranderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
EGR is sowieso trouwens niet ingeschakeld tijdens vol last of stationair draaien, alleen bij normaal rijden.
Dus ben benieuwd hoe ze dat willen meten dan of je een EGR systeem hebt of niet.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
EGR heeft geen invloed op roetuitstoot. Enkel op uitstoot van NOX. Tijdens een roetmeting zal men niks merken van een uitgeschakelde EGR. Wel van een verwijderd roetfilter. Nu ben ik van plan om het roetfilter te verwijderen en met de APK terug te plaatsen. Hierdoor verwacht ik weinig problemen. Is er wel een probleem, gooi ik er blauwe diesel in. Schijnt roet uitstoot te verminderen! (of t blok t leuk vind is een andere zaak)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
EGR heeft geen invloed op roetuitstoot. Enkel op uitstoot van NOX. Tijdens een roetmeting zal men niks merken van een uitgeschakelde EGR. Wel van een verwijderd roetfilter. Nu ben ik van plan om het roetfilter te verwijderen en met de APK terug te plaatsen. Hierdoor verwacht ik weinig problemen. Is er wel een probleem, gooi ik er blauwe diesel in. Schijnt roet uitstoot te verminderen! (of t blok t leuk vind is een andere zaak)
Dat is een flinke klus hoor even je roetfilter loshalen, want je hele subframe moet er onderuit, dan moet de auto ook weer opnieuw uitgelijnd worden. En dat dan 2x per jaar no thanks for me.
Maar goed ik kom al jaren met downpipe door de apk geen probleem.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!