Golf 7 GTE Plug in Hybride

Hallo medereageerders!

In februari dit jaar helaas de Polo 1.0 TSI vaarwel gezegd en deze Golf GTE mogen ophalen bij de dealer. Nee, het is geen nieuwe, maar een ex-lease auto.

Op een vrijdagavond ergens eind januari besloot ik eens een bezoekje te brengen aan een VW dealer, ik ben altijd nieuwsgierig wat ze hebben staan. Over het algemeen zie je 2 uiterste, een totaal aangekleed nieuwe VW of een 2de hands vaak standaard auto met nog net airco aan boord.
En ineens valt mijn oog op een zilvere Golf. Loop een rondje om die auto heen en ga er eens inzitten.
Op dat moment komt er een verkoper en die vraagt of ik een proefrit wil maken. Mijn mond viel open. Zomaar uit het niets komen deze woorden.
Dit ben ik van veel dealers wel anders gewend en krijg ik opmerkingen als "Is je auto nog niet klaar jochie?" Of "Je kunt hem toch niet betalen"
Meteen vertel ik de vertegenwoordiger dat het beter uitkomt op een ander tijdstip en grap dat hun ook wel naar huis willen.

Afijn, paar dagen later een proefrit gemaakt, wat afgepingelt van de prijs en anderhalve week later stond hij bij mij op de oprit.
Wennen hoor! Waar een polo af en toe wat moeite heeft om snelheid te maken boven de 130 heeft de GTE daar totaal geen moeite mee! Harstikke leuk natuurlijk, daar is hij alleen niet voor gemaakt?

Uitrusting:
De auto is voorzien van panoramadak, ACC, Front Assist, rondom LED, DSG automaat, Dimmende binnenspiegel, "standkachel" etc etc.

Gemiddeld verbruik: 1 op 18
Tankinhoid: 40L
Electrische range: 40 echte kilometers.
Massa rijklaar: 1599KG?

1.4 TSI 4 Cil 150PK
Elektro motor 104PK
Gecombineerd 204PK en 350Nm

Mijn ervaring tot nu toe zeer positief. Ik rijd veel privé kilometers en deze auto is door zijn grotere afmeting en gewicht stukke stabieler in het verkeer.
Ik werd met de Polo namelijk nog wel eens over het hoofd gezien door mensen met een duurdere en hogere auto. Vast niet bewust...
Af en toe komt er een storing op het display maar deze verdwijnt binnen een seconde.
Woon-werk verkeer kan elektrisch en voor de lange afstanden natuurlijk de TSI.

De kosten, wegenbelasting en verzekering in verhouding met de Polo is verwaarloosbaar.

Harstikke leuk allemaal maar jullie willen foto's!
 

Bijlagen

  • IMG_3566.JPG
    IMG_3566.JPG
    2.2 MB · Weergaven: 153
  • IMG_3570.JPG
    IMG_3570.JPG
    1.5 MB · Weergaven: 162
  • IMG_3572.JPG
    IMG_3572.JPG
    1.2 MB · Weergaven: 158
  • IMG_3573.JPG
    IMG_3573.JPG
    1 MB · Weergaven: 150
  • IMG_3583.JPG
    IMG_3583.JPG
    1.1 MB · Weergaven: 159
  • IMG_3581.JPG
    IMG_3581.JPG
    1.5 MB · Weergaven: 122
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  GTI 1.8 192pk DSG 
Mooie wagen. Had er ook wel zo 1 gewild, maar heb helaas een te dure hobby om ook nog eens een dikke bak te kunnen rijden. Keuzes maken he Stick Out Tongue

Bij de dealer krijg ik ook weleens de opmerking dat ik iets niet kan betalen als ik er naar aan het kijken ben. Heel vervelend. Soms heb ik gewoon de neiging om juist iets uit boosheid te kopen om te laten zien dat ik het wel degelijk heb. Maar dan kan ik weer niet op reis gaan elke keer Stick Out Tongue

Veel plezier met je nieuwe bak!
 
  • Leuk
Waarderingen: SteefaaanSTB
Mooie wagen. Had er ook wel zo 1 gewild, maar heb helaas een te dure hobby om ook nog eens een dikke bak te kunnen rijden. Keuzes maken he Stick Out Tongue

Bij de dealer krijg ik ook weleens de opmerking dat ik iets niet kan betalen als ik er naar aan het kijken ben. Heel vervelend. Soms heb ik gewoon de neiging om juist iets uit boosheid te kopen om te laten zien dat ik het wel degelijk heb. Maar dan kan ik weer niet op reis gaan elke keer Stick Out Tongue

Veel plezier met je nieuwe bak!

Exact! De vorige keer zo'n stampij gemaakt bij zo'n dealer dat zelfs de directeur naar beneden kwam.

Wat is je te dure hobby trouwens?
 
Volkswagen  Polo 6C  GTI 1.8 192pk DSG 
Mooie wagen. Ben al sinds de invoering benieuwd hoe dat rijdt.

Die vind ik netter als die uit dat eerste filmpje.

Dat klopt! Zijn dat niet de achterlichten van de golf 7.5? Als die te retrofitten zijn dan zou ik dat graag willen weten.


GTE ja, uberhaupt ooit gereden in een elektrische auto?
 
Volkswagen  Polo 6C  GTI 1.8 192pk DSG 
Gave bak zeg!
Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe een GTE rijd..
helaas word ik al bijna afgewezen bij de deur als ik naar de vw dealer ga..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: SteefaaanSTB
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!