gerammel in beide achterstijlen

Eindelijk de dealer heeft gebeld. Pon heeft tekeningen van de binnenkant van de
auto gestuurd waarop de bevestigingspunten staan waar de binnenbekleding aan vast zit geklikt. Op deze plaatsen, maar dan net ernaast gaan ze nieuwe gaatjes
boren en dan de binnenbekleding opnieuw bevestigen met popnagels. Het schijnt
dus toch daaraan te liggen, wat ik al wel had verwacht. Ze zeiden er nog bij
dat het een bekend probleem is. Ik vind het zelf een beetje raar klinken maar
ik wacht wel af. Komende woensdag breng ik de auto en ik zie wel. Ze
hebben er 1 monteur de hele dag voor ingepland. Wordt vervolgt.
Morgen ga ik overigens kijken naar een audi A1. Zijn behoorlijk afgeprijst.
Staan er te veel op voorraad. Van € 23000 voor € 19000. 1.4 tfsi attraction
pro line. Wie weet ga ik ervoor bij een mooie inruilprijs.
 
Bij de audi geweest en idd er stonden A1-tjes via het internet die je bij hun kunt
bestellen. Van 23000 voor 19000. Alleen is de marge voor de dealer dan zo ontzettend klein, dat ze gewoon minder terug geven voor je polo. Ik kreeg
14000 terug. Als ik een nieuwe 6r koop van 20000 krijg ik 16000 terug.
Deze A1 was dan wel een 1.4 tfsi met 122 pk en 200nm. Maar het is toch
5000 euries bij leggen. Kan mijn 6r ook laten tunen.Ik zit nog te denken wat
ik er mee doe.
 
Ik heb een aantal maanden hetzelfde probleem gehad.

een getik dat van kwaad naar erger ging, rechts vanachter.

Werkte serieus op mijn zenuwen, dan maar naar de VW dealer geweest, monteur ff meegereden, en inderdaad het kwam van rechts achter, hebben een volledige nieuwe schokbreker besteld en gemonteerd. daarna was het probleem opgelost.

Is toch wel verontrustend dat dit probleem zich toch bij aardig wat mensen voorkomt..

Toch was er niets te zien aan de oude schokbreker. maar heeft in ieder geval het probleem wel verholpen.

grt Steven
 
Nou ik ben ook heel benieuwd of het bij mij inderdaad ligt een de bevestiging
van de binnenbekleding. Pon beweerd van wel. De auto staat er nu al 2
dagen en heb nog niks gehoord. Heb gelukkig wel een gratis leenauto
gekregen. En wat denk je, ja haha een polo 1.4. Is een enorm verschil met
mijn 1.2 tsi. Ik zal jou verhaaltje stevenv afdrukken voor het geval dat bij mij
het gerammel niet wordt opgelost. You never known.
 
Nou ik ben ook heel benieuwd of het bij mij inderdaad ligt een de bevestiging
van de binnenbekleding. Pon beweerd van wel. De auto staat er nu al 2
dagen en heb nog niks gehoord. Heb gelukkig wel een gratis leenauto
gekregen. En wat denk je, ja haha een polo 1.4. Is een enorm verschil met
mijn 1.2 tsi. Ik zal jou verhaaltje stevenv afdrukken voor het geval dat bij mij
het gerammel niet wordt opgelost. You never known.
 
Kees zei:
Nou ik ben ook heel benieuwd of het bij mij inderdaad ligt een de bevestiging
van de binnenbekleding. Pon beweerd van wel. De auto staat er nu al 2
dagen en heb nog niks gehoord. Heb gelukkig wel een gratis leenauto
gekregen. En wat denk je, ja haha een polo 1.4. Is een enorm verschil met
mijn 1.2 tsi. Ik zal jou verhaaltje stevenv afdrukken voor het geval dat bij mij
het gerammel niet wordt opgelost. You never known.


Ben ook wel benieuwd of dat zo is, want die monteur heeft zich dus letterlijk in de koffer gezet terwijl ik aan het rijden was en kon zo duidelijk horen waar het zich situeerde..

ben benieuwd : )
 
stevenv zei:
Kees zei:
Nou ik ben ook heel benieuwd of het bij mij inderdaad ligt een de bevestiging
van de binnenbekleding. Pon beweerd van wel. De auto staat er nu al 2
dagen en heb nog niks gehoord. Heb gelukkig wel een gratis leenauto
gekregen. En wat denk je, ja haha een polo 1.4. Is een enorm verschil met
mijn 1.2 tsi. Ik zal jou verhaaltje stevenv afdrukken voor het geval dat bij mij
het gerammel niet wordt opgelost. You never known.


Ben ook wel benieuwd of dat zo is, want die monteur heeft zich dus letterlijk in de koffer gezet terwijl ik aan het rijden was en kon zo duidelijk horen waar het zich situeerde..

ben benieuwd : )

Ik had al eerder gereageerd maar doe het nog meer een keer, bij mij is nu ruim een maand geleden n.a.v. dezelfde klachten de bevestigingsplaat noem ik het maar ff van de schokbreker vervangen waarmee de schokbreker aan de carrosserie zit.
Top op heden is het geluid weg :lol:
Was er zelf heilig van overtuigd dat het met de bekleding / gordelbevestiging te maken zou hebben maar nadat ''alles'' uit de auto was gehaald en het probleem nog steeds aanwezig was is de dealer tot die conclusie gekomen en ik moet zeggen, ze hebben de plaat vervangen en het probleem is nog steeds weg.... :mrgreen:

Maar ja geluiden zijn soms lastig te achterhalen en wat voor de een een oplossing is
hoeft voor een ander nog niet te gelden....
 
WBpologti ik had dat bericht van jou al gelezen. Heb dit toen ook tegen mijn dealer gezegd, maar die beweerd dat het daar niet aan ligt. Ze hebben vandaag gebeld. De hele bevestiging van de binnenbekleding is vervangen en na een proefritje bleek dus nog steeds de boel te rammelen. Weer gezegd tegen de dealer van kijk nu eens naar die bevestigingsplaat en de schokbreker maar hij blijft beweren dat het daar niet aan ligt. In de derde week van januari gaat de auto naar een vw schadeherstelbedrijf en daar komen ook mensen van Pon dan kijken wat er in hemelsnaam rammelt. Dus wordt vervolgt.
 
Kees zei:
WBpologti ik had dat bericht van jou al gelezen. Heb dit toen ook tegen mijn dealer gezegd, maar die beweerd dat het daar niet aan ligt. Ze hebben vandaag gebeld. De hele bevestiging van de binnenbekleding is vervangen en na een proefritje bleek dus nog steeds de boel te rammelen. Weer gezegd tegen de dealer van kijk nu eens naar die bevestigingsplaat en de schokbreker maar hij blijft beweren dat het daar niet aan ligt. In de derde week van januari gaat de auto naar een vw schadeherstelbedrijf en daar komen ook mensen van Pon dan kijken wat er in hemelsnaam rammelt. Dus wordt vervolgt.

Zoals al eerder gezegd de ene rammel is de andere niet dus daar zou het nog wel in kunnen zitten maar aangezien bij stevenv en mij wel het e.e.a. aan de schokbreker/bevestiging is gedaan en het momenteel nog weg is zou toch een aanwijzing kunnen zijn.....
Maar waarom naar een schadeherstelbedrijf? Heb je schade of heeft de auto schade gehad dan?
Maar goed als de dealer hier niet aan wil of echt 100% overtuigd is dat dit niet het probleem is zul je moeten afwachten.... Succes
 
Nee auto heeft geen schade gehad. Maar bij dit bedrijf zitten de echte experts,
die altijd samen werken met mijn dealer van Mossel. Ook komt er iemand van
Pon om mee te kijken. Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt om de auto
20 januari te komen brengen. Hebben ze een hele week om te rommelen en te rammelen. Heb ook de berichtjes hier over schokdempers en bevestigingsplaten
aan hun gegeven. Ik rij voorlopig nog maar met mijn radio op 10. Hoop eind
januari verlost te zijn van het gerammel, anders zal er iets moeten gebeuren in
de vorm van inruilen, omruilen ofzo. Wederom wordt vervolgt.
 
ik ben er ook eens op gaan letten en ook bij mijn polo hoor ik een rammel. De dealer hoort niets...

Van de week was ik de auto aan t poetsen en duwde tegen de klink van de li-achter deur wat een vreemd geluid gaf. Een soort van rammel alsof de deur te los in het slot zit. Dus als de deur dicht is kun je hem zo op en neer bewegen wat een rammelend geluid veroorzaakt. Ik heb nog niet uitgeprobeerd of je dit binnen ook hoort. Dan moet je eigenlijk met zn tweeën zijn.
Overigens is dit bij mij bij alle 4 de deuren.
Misschien hoort het zo, misschien veroorzaakt dit de mysterieuze rammels???

Mijn garantie verloopt volgende week, en rammels zijn uitgeloten in de verlengde garantie...
 
Gister ben ik naar Belgie gereden. Ik hoorde de hele tijd gerammel, en het werd steeds harder.

Ik vond dit echt geen fijn geluid, en hoe slechter het wegdek was, hoe harder het gerammel.

Ik hoorde het gerammel zelfs als ik muziek hard had staan.

Ik wist niet waar het geluid vandaan kwam, ergens onder mijn dashboard, achter mijn radio of ergens bij de motorruimte.

Pas na een aantal uren later kwam ik erachter dat dit mijn Red Bull blikje was HAHAHA!!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!