Geluid bij het onderstel

Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort een Polo GTI uit 2018 gekocht. Ik merk nu het weer wat kouder word dat er een geluid van het onderstel komt. Dan gaat het over drempels, hobbelende wegen en met het draaien van de stuur hoor je de geluid ook. Ik denk zelf dat de oorzaak de stabilisatorstang rubbers zijn maar wou het toch nog even hier vragen misschien dat een van jullie nog een ander iedee heeft?
 
Volkswagen  Polo AW GTI 2018  2.0 tsi 200pk 
Dat kunnen inderdaad de stabalisatorstang rubbers zijn. Ik had hetzelfde probleem, maar dit is mede dankzij een ander MyPolo lid verholpen door de rubbers te vervangen.
Ik weet niet of dit het probleem helemaal zal verhelpen, omdat het echt iets is wat bij heel veel Polo's voorkomt.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: onder98
Ja ik ben vandaag dus bij de dealer geweest om stabilisatorstang rubbers te bestellen maar er werd gezegt dat de stabilisatorstang alleen compleet te verkrijgen is. Heb zelf een beetje gezocht naar alleen de rubbers maar heb niet echt wat kunnen vinden. Draagarmen wil ik niet vanuit gaan want het is een auto uit 2018 met een kmstand van 68000km. Weten jullie waar ik alleen de rubbers kan vinden, heb zelf een beetje gezocht maar niet echt wat kunnen vinden?
 
Volkswagen  Polo AW GTI 2018  2.0 tsi 200pk 
Thomas jij hebt een 6c, die heeft losse rubbers. De nieuwere polos hebben inderdaad rubbers die vastzitten aan een stabilisatorstang wat ontzettend irritant is, dan moet je dus de hele stang vervangen. Helaas is dat bij heel veel volkswagens het geval
Oh dat wist ik niet. Is wel bizar dat dit zo moet dan...
Ook ik leer elke dag, haha
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: onder98
Heb opzich eerder wel vaker een subframe gedemonteerd, maar niet van een polo dus zal even moeten kijken hoe dat gaat. Heb alleen van 9:00 tot 13:00 uur de tijd op werk dus ben benieuwd of dat gaat lukken in die tijd
Moet lukken, subframe hoeft maar een stukkie omlaag
 
  • Leuk
Waarderingen: onder98
Ik heb echt zoveel in gedachte wat ik allemaal wil doen aan me polo, alleen kan niet alles tegelijk helaas hahah.

- Trekhaak demonteren (vorige eigenaar heeft deze laten inbouwen)

- Achteruitrijcamera inbouwen orgineel (deze wil ik zelf doen)

- Virtual display laten inbouwen (volgens cartronic moet ik mijn mediasysteem ook vervangen omdat de mijne geen glaskabel heeft)

- Stabilisatorstang vervangen dus

- Achterremmen maken geluid met achteruit rijden. Heb al geprobeerd om de remblokken op te schuren maar geluid is er nog steeds, wel minder dan ervoor.

- Ik heb de gti sleutelkapjes al binnen, zie foto.

En dan heb ik nog een vraagje... Ik heb momenteel alleen 1 usb ingang voorin. Is het mogelijk om deze te vervangen door zo een met 2 usb ingangen?
 

Bijlagen

  • 20231015_123237.jpg
    20231015_123237.jpg
    1.2 MB · Weergaven: 18
Volkswagen  Polo AW GTI 2018  2.0 tsi 200pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!