Je kan in VCDS het motor toerental stationair wel wat verhogen dan rijd die wel wat soepeler weg op de koppeling.
Volgens mij is het standaard rond de 700 toeren stationair en je kan hem verhogen naar circa 950.
En anders moet je even kijken misschien is je roetfilter of egr klep wel verstopt wat is de km-stand van je polo? @Catunambu
Hoe?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
@Franklin Polo6R dat is nou juist net het probleem, als ik met ingetrapte koppeling gas geef, reageert de motor daar niet op... en ja, ik geef dan ook echt VOL gas!

@Remon446 ik vraag mij af of hoger stationair hierbij helpt. dit aangezien ik onder normale omstandigheden gewoon weg kan rijden zonder enkel probleem. het probleem doet zich ook echt niet altijd voor, heel af en toe heeft ie t op zn heupen en kan ik in de 1 (met een snelheid van 10/15km/h) niet fatsoenlijk verder optrekken. als ik dan volgas geef, duurt het 3/4 seconden en dan heb ik ineens AL mn vermogen beschikbaar...
Overigens heb ik geen last van meldingen over mn roe(s)tfilter, EGR is voorgoed met pensioen gegaan begin dit jaar. deze is afgedopt en uitgeschreven.
kilometerstand is 171xxx (bijna rijp voor de sloop zeg maar)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
dan blijf ik het heel raar vinden dat ik vanaf stilstand er GEEN last van heb, alleen als de auto al rolt (10-15km/h) ik hier WEL last van heb. Dan maakt het ook niet uit of de motor koud of warm is. beide gevallen doet ie het.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Laat een ervaren monteur van de Volkswagen Dealer er eens een rondje mee rijden. Hij rijd meerdere Polo 1.2 TDI's per dag. Als er echt een probleem voordoet, wat je aangeeft, dan merkt hij het meteen!

Soms ga je juist op die kleine dingen letten, die eigenlijk al altijd al zo geweest zijn.
Niet vervelend bedoelt, maar soms zitten zulke dingen tussen je oren.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
En soms zit er niets tussen de oren Stick Out Tongue

Toch herken ik heel erg het probleem. Wie hebben de 6R nu net een paar weken en hebben allebei ervaren dat er soms, geen peil op te trekken, een gigantische dip in het vermogen zit. Je komt bij een rotonde aanrijden, je kunt erop rijden voordat het andere verkeer je nadert en ineens kakt de motor gewoon in. En dat terwijl je net 4 rotondes hebt gehad zonder problemen. Of je wilt in een file weer optrekken en na de 20ste keer ineens een dip.

We blijven de 6R sowieso een heel eigenaardige auto vinden, na 10 jaar een 6N gereden te hebben en weet ik hoeveel vw's versleten te hebben.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
@Tarabass je legt precies zout op de zere wond! Het feit dat ik, mn vriendin en een vriend van mij het allemaal gemerkt hebben en ZEER eigenaardig vinden, duid wel op het feit dat dit niet tussen onze oren zit.

Zelf heb ik ook al eens een aantal keer in een andere SlowMotion gereden (die van @Pjedro en een witte SlowMotion die ik ooit eens gefixed heb (niet forumgenoot)) deze auto's hadden dit probleem niet...

Veel mensen denken dat ik bedoel dat de auto futloos is onderin, Nee, dat bedoel ik niet! na het chippen heeft de auto juist meer fut gekregen onderin, maar zoals @Tarabass ook uit gelegd heeft, soms heeft de auto totaal GEEN vermogen onderin, dit terwijl mijn EGR uitgeschakeld is..
Overigens laat ik liever geen wild vreemden meer in mn auto rijden (Net nieuwe 18" wielen dr onder gezet, deze zijn al meermaals beschadigd geweest in de korte tijd dat ze er onder zitten) maar ik zal eens langs rijden..
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Tarabass
@Tarabass je legt precies zout op de zere wond! Het feit dat ik, mn vriendin en een vriend van mij het allemaal gemerkt hebben en ZEER eigenaardig vinden, duid wel op het feit dat dit niet tussen onze oren zit.

Zelf heb ik ook al eens een aantal keer in een andere SlowMotion gereden (die van @Pjedro en een witte SlowMotion die ik ooit eens gefixed heb (niet forumgenoot)) deze auto's hadden dit probleem niet...

Veel mensen denken dat ik bedoel dat de auto futloos is onderin, Nee, dat bedoel ik niet! na het chippen heeft de auto juist meer fut gekregen onderin, maar zoals @Tarabass ook uit gelegd heeft, soms heeft de auto totaal GEEN vermogen onderin, dit terwijl mijn EGR uitgeschakeld is..
Overigens laat ik liever geen wild vreemden meer in mn auto rijden (Net nieuwe 18" wielen dr onder gezet, deze zijn al meermaals beschadigd geweest in de korte tijd dat ze er onder zitten) maar ik zal eens langs rijden..
Wat belangrijk is te weten is dat wij geen tdi hebben. Wij hebben een 1.4i benzine, maar herkennen dit gedrag dus ook. Het ene moment kunnen we prima laag in de toeren een rotonde over, het volgende moment kakt de auto helemaal in en moet je vliegensvlug reageren om niet stil te vallen. Wat dus best gevaarlijke situaties op kan leveren als je er niet op beducht bent.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
@Pjedro ik laat geen vreemde mensen meer in mn auto rijden.. :tearsofjoy: :tearsofjoy: Maar voor jou maak ik een uitzonderingetje hoor! als je naast mn voorruit, ook mn wielen heel wilt laten, blijf ik een blije jongen!

@Tarabass precies zoals jij t omschrijft, niet alleen enorm vervelend, ook nog eens gevaarlijk (stil vallen op een rotonde/kruispunt, niet ideaal als je een N weg over steekt waar auto's met 100km/h langs stuiven)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Update!
Vorige week wilde ik met koude motor weg rijden (savonds), en nadat ik het heuveltje op gereden was (mijn auto staat op een helling geparkeerd) ben ik de weg op gereden. All was normal by then. Toen ik een beetje gas gaf om op te trekken naar de gewenste snelheid van 50km/h voelde de auto heel onzeker aan, probeerde meer gas te geven, had geen effect en tergend langzaam kroop de snelheidsnaald omhoog. Nadat ik nog meer gas wilde geven kwam ik er achter dat t gaspedaal al op de bodemplaat lag... Tergend langzaam kroop de naald naar de 30km/h en de auto stokkerde lichtjes en zeer onzeker.
Nadat ik de auto in de 2e versnelling had gezet en weer gas gaf, moest ik weer plankgas geven om enigszins te versnellen. om en nabij de 40/45 (snelheden zijn een indicatie, niet echt op gelet eigenlijk) liet de auto merken dat ie wel sneller WILDE accelereren maar dit niet echt kon en zo ineens SPOOT de auto vooruit en reed de rest van de rit normaal.
Toen ik savonds wat later, uurtje of half 10/10, weer naar wilde rijden en de auto startte nam ik mij voor om te kijken of ik het probleem kon reproduceren. Gues what: Het lukte! wederom pas rond de 40km/h weer turbodruk.
Het moment voordat de auto weer normaal deed, is 1:1 vergelijkbaar met wat ik ervaar bij het doorrijden bij kruispunten, geen vermogen en zo ineens alle vermogen... (en nee, dit is niet het 1.2 is gewoon traag onder de 2000rpm, maar 1.2 is NOG trager dan gewoonlijk onder de 2000rpm, ik ken mn autootje inmiddels wel en heb in meerdere gereden en dit probleem niet tegen gekomen)

Enkele dagen later mn maat langs laten komen om de auto eens uit te lezen met VAGcom, in de dagen tussen het probleem en uitlezen het fenomeen niet weer ervaren. Bij het uitlezen kwam geen enkele foutcode naar boven en alle mogelijke modules zijn uitgelezen zonder resultaat...

Oke Oke Oke, even een timeline:
- leasemaatschappij besteld de Poslow bij VW
- sjoemelsoftware word verwijderd
- Ik koop de auto bij de garage

- Bij aankoop van de auto het probleem, waar dit hele topic al over gaat, ervaren en vermoedde toen dat dit door de EGR kwam.
- Maand na aankoop auto laten chippen en EGR off. Topicissue bleef
- Week later EGR mechanisch afgedopt met een plaatje, issue bleef.
- EGR-koeleraansturing afgedopt, issue bleef
- Enkele maanden later dit topic gestart
- Meerdere malen uitgelezen, gaspedaal opnieuw geadopteerd, N75klep geadopteerd, Turbo test gedaan met VAGcom etc etc etc.
- Enkele weken terug APK-keuring gehad en de opmerking gekregen over olielekkage, bij inspectie bleek dit bij de EGR-slang weg te komen.
- olie gepeild, deze was extreem laag (onderaan de stok, na de beurt (5/6k geleden) niet weer gepeild)
- EGR slang opnieuw gemonteerd en afgedicht met afdichtmiddel, Hierbij viel mij op dat er een enorme hoeveelheid olie uit deze slang kwam zetten.
- Het bovenstaande probleem deed zich 2x op dezelfde dag, hierna niet meer.

Ik begin een beetje ten einde raad te raken...
Geen storingen maar wel steeds het zelfde rare, vage probleem...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
zou kunnen, mag (hoop ik) wel verwachten dat de garage deze vervangen heeft met de beurt, ik vraag dit meteen even na! bedankt voor de tip!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
weet ik , maar als dit al gedaan is met de grote beurt laatst, vind ik t onnodig om daar mn geld aan uit te geven haha. lukraak vervangen kan altijd nog! maar dan vervang ik de hele motor:joycat::joycat::joycat::joycat:
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
bedankt voor de tip! ik ga dit meteen navragen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!