Front Assist sensor stopt met werken bij zware regenval...

Als je te hard en te dicht op het groene perkje aan komt rijden, zonder FA, hoek je de auto er om heen, maar nu grijpt de FA in. Rijstijl aanpassen dus.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik moet zeggen, ik heb deze melding véél vaker bij de polo aw dan dat ik met mijn vorige polo had. De front assist bij de oude polo heeft slechts 1 x melding gegeven. Bij de AW heb ik deze melding zeker 2 x per maand, vooral tijdens autosnelweg/file en regen.
 
Volkswagen  Polo AW  1.6 TDI 59KW 
Als je echt zulke problemen ervaar, geld ook voor andere mensen.
Dan moet je dit aan de VW dealer laten weten.
Als er veel mensen zijn met de klacht(en je heb een serieuze dealer) dan spelen hun dit door naar de importeur, zodoende als er veel mensen zijn gaan ze er iets aan doen.
Wie weet is er al een software aanpassing voor of staat die misschien te scherp afgesteld.
 
mensen oordelen wel heel graag op dit forum, keer op keer.
zoals ik al zei, reed 30 in 30km zone, remde zelfs af, ik reed op rechterkant van de weg.
Nooit gehad nee, en rij toch al een paar jaar met VW's met ACC / Front assist. De enige keren dat het systeem heeft ingegrepen was dit helemaal terecht en voorkwam dit een ongeluk.
 
Als jouw front assist reageert op stilstaande objecten is er sowieso iets niet goed. In het boekje van de Polo AW staat namelijk gewoon dat het alleen hoort te reageren op bewegende auto's.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Als jouw front assist reageert op stilstaande objecten is er sowieso iets niet goed. In het boekje van de Polo AW staat namelijk gewoon dat het alleen hoort te reageren op bewegende auto's.

Ook stilstaande auto's of een file waar ze stilstaan ziet die zeker.

Wat ander noemen met betrekking tot het wel of niet signaleren van bijvoorbeeld de boompjes. Dat kan ik bij mijn in het menu aanpassen. Dus hoever van tevoren die een melding geeft.
 
Volkswagen  Polo Aw1  1.0 tsi 
mensen oordelen wel heel graag op dit forum, keer op keer.

zoals ik al zei, reed 30 in 30km zone, remde zelfs af, ik reed op rechterkant van de weg.
Geintje joh.
Is alleen lastig te bepalen zo, wellicht is jouw FA overgevoelig of er is een andere externe factor die het veroorzaakt.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Ook stilstaande auto's of een file waar ze stilstaan ziet die zeker.

Wat ander noemen met betrekking tot het wel of niet signaleren van bijvoorbeeld de boompjes. Dat kan ik bij mijn in het menu aanpassen. Dus hoever van tevoren die een melding geeft.

Ik zou het boekje maar even lezen dan, toen ik nog een Polo AW TGI had (met front assist en ACC) heb ik het boekje doorgelezen en daar stond expliciet in vermeld dat stilstaande objecten en voertuigen niet gezien worden. Dat merk je ook tijdens het rijden want de boordcomputer heeft bij geparkeerde auto's niet de opmerking "herkend" in de display.

Een auto met ACC maar zonde file assistentie (dus meestal handgeschakelde auto's) kan dus gewoon op een stilstaande file knallen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Ik zou het boekje maar even lezen dan, toen ik nog een Polo AW TGI had (met front assist en ACC) heb ik het boekje doorgelezen en daar stond expliciet in vermeld dat stilstaande objecten en voertuigen niet gezien worden. Dat merk je ook tijdens het rijden want de boordcomputer heeft bij geparkeerde auto's niet de opmerking "herkend" in de display.

Een auto met ACC maar zonde file assistentie (dus meestal handgeschakelde auto's) kan dus gewoon op een stilstaande file knallen.

Zal is nalezen hoe het er precies in staat. Wat ik alleen wel weet is dat wanneer ik naar een stilstaande auto rij die bij het stoplicht al een heel tijd stil staat hij gewoon remt. Maar ik heb dan inderdaad wel de automaat...

Wat betreft geparkeerde auto's herkend hij ze niet, maar zal dat niet te maken hebben met je lage snelheid?
 
Volkswagen  Polo Aw1  1.0 tsi 
Zal is nalezen hoe het er precies in staat. Wat ik alleen wel weet is dat wanneer ik naar een stilstaande auto rij die bij het stoplicht al een heel tijd stil staat hij gewoon remt. Maar ik heb dan inderdaad wel de automaat...

Wat betreft geparkeerde auto's herkend hij ze niet, maar zal dat niet te maken hebben met je lage snelheid?

Als jij een automaat hebt, dan kan je ACC waarschijnlijk ook tijdens file rijden gebruiken en dan reageert hij inderdaad wel op stilstaande auto's omdat je anders op een file zou knallen :).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Ik heb dit probleem ook gehad ben toen naar de dealer terug gegaan bleek er een nieuwe versie te zijn hebben ze hem meteen vervangen en nu geen last meer van werkt top bij zwaar regenbui
 
Volkswagen  Polo AW GTI,  2.0 200PK 
Afgelopen dagen 2x gehad dat de Front sensor uitviel vanwege de hevige hagel/sneeuwval.. Jullie ook? Ik heb wel het oude front logo vervangen voor het nieuwe.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ik heb dit probleem ook gehad ben toen naar de dealer terug gegaan bleek er een nieuwe versie te zijn hebben ze hem meteen vervangen en nu geen last meer van werkt top bij zwaar regenbui
Maar bij jou dus je bestaande FS vervangen? Mijn dealer doet altijd moeilijk, zeker dat ik nu ook nieuw embleem heb gemonteerd. Zullen we zeggen ja dan valt het niet onder de garantie... :confused:
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Maar bij jou dus je bestaande FS vervangen? Mijn dealer doet altijd moeilijk, zeker dat ik nu ook nieuw embleem heb gemonteerd. Zullen we zeggen ja dan valt het niet onder de garantie... :confused:
ja als jezelf gaat zitten hannesen dan snap ik ook nog dat ze dat zeggen ja! logisch, als jij iets verkoopt en een klant komt terug met een heel verbouwd iets en gaat vragen om garantie zou je dat ook niet doen.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Haha
Waarderingen: Sal en Frank Cross Polo
Ik had het ook gisteren. Bij een vorige auto ook eens gehad toen er een blaadje op zat. No big deal
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
ja als jezelf gaat zitten hannesen dan snap ik ook nog dat ze dat zeggen ja! logisch, als jij iets verkoopt en een klant komt terug met een heel verbouwd iets en gaat vragen om garantie zou je dat ook niet doen.
Ik heb er geen koeienvanger er opgezet maar een OEM onderdeel wat geschikt is voor mijn auto volgens hun systeem, en door de VW dealer ook aan mij is verkocht.

Ik ben al laatst in gelijk gesteld door PON Nederland voor mijn achteruitrijcamera omdat ik daar het embleem had vervangen voor een OEM, alles valt gewoon onder de fabrieksgarantie.
Als je andere velgen onder je auto laat plaatsen die niet OEM zijn dan kan ik het wel voorstellen dat ze moeilijk doen.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!