Front Assist sensor stopt met werken bij zware regenval...

Hi AW eigenaren, maar wellicht ook andere Polo modellen met de Front Assist sensor,

Hebben jullie ook wel eens dat bij zware regenval oftewel echt slecht weer, de Front Assist sensor stopt met werken?
Heb al 2 keer gehad dat met zware regenval, hij dan de melding geeft 'Front Assist impaired!' en dan werkt Adaptive Cruise Control niet meer.
Daarnaast ook geen Emergency City Breaking, maar eigenlijk alle functies waar hij die sensor voor nodig heeft werken dan niet meer.
Hij gaat volgens mij pas weer werken als de auto uit geweest is.
Had het vandaag dus weer...
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Hi AW eigenaren, maar wellicht ook andere Polo modellen met de Front Assist sensor,

Hebben jullie ook wel eens dat bij zware regenval oftewel echt slecht weer, de Front Assist sensor stopt met werken?
Heb al 2 keer gehad dat met zware regenval, hij dan de melding geeft 'Front Assist impaired!' en dan werkt Adaptive Cruise Control niet meer.
Daarnaast ook geen Emergency City Breaking, maar eigenlijk alle functies waar hij die sensor voor nodig heeft werken dan niet meer.
Hij gaat volgens mij pas weer werken als de auto uit geweest is.
Had het vandaag dus weer...
In het boekje staan tevens ook andere gevallen gemeld waarin het systeem niet bruikbaar (cq onbetrouwbaar) is, waaronder bijvoorbeeld in een tunnel en mist.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk Comfortline Business + Active Info Display 
Ik heb het systeem ook in mijn polo 6c.
Ik vind het geen betrouwbaar iets . Op de snelweg doet ie het soms wel of niet. File rijden komt front assist met een melding. Sneeuw en bladeren belemmeren ook de radar signal.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140PK Oryx Weiss Pearl 
Het is een hulpsysteem, geen vervanger van de automobilist, je moet nog steeds zelf blijven opletten en waar nodig ingrijpen.
In de bebouwde kom reageert het soms te snel of gaat hij te laat ingrijpen en dan bijvoorbeeld erg hard remmen, terwijl je zelf eerder zou stoppen met gas geven en de auto laat uitrollen.
Op de snelweg werkt het prima en kan je lekker op de adaptive cruise control door het verkeer cruisen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Jammer dat mensen al snel denken dat het systeem volledig autonoom is en dit altijd werkt. Dit is nog niet en zal nog wel even duren. Zelfs bij Tesla gaat het nog wel eens mis en doet het niet altijd wat het "moet" doen. Het is zoals eerder gezegd een hulpsysteem en daarnaast kan het voor je zelf "veiliger" zijn maar diegene achter je zonder al die hulp systeem kan je auto dan alsnog een stukje korter maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz en Juno Leloup
Heb bij een vorige auto ook eens een waarschuwing gehad dat het systeem niet werkte; bleek er een boomblad op de radar te zitten
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Vaker met zware regen doet die niks, uit het niets dan weer wel.

wat veel erger is, dat ik in een straat rij, waar je 30 mag en aan links en rechterkant van die perkjes zijn met een boom zegmaar, zodat je moet zigzagen,kent vast iedereen.
Ik dus link zo iets heb en er rechts gewoon rustig langs wil rijden en dan 2m ervoor de assist ingrijpt en alle remmen dicht gooit en een auto achter me ook een noodstop moet maken.. iemand hier ook ervaring mee?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
Vaker met zware regen doet die niks, uit het niets dan weer wel.

wat veel erger is, dat ik in een straat rij, waar je 30 mag en aan links en rechterkant van die perkjes zijn met een boom zegmaar, zodat je moet zigzagen,kent vast iedereen.
Ik dus link zo iets heb en er rechts gewoon rustig langs wil rijden en dan 2m ervoor de assist ingrijpt en alle remmen dicht gooit en een auto achter me ook een noodstop moet maken.. iemand hier ook ervaring mee?
Nog niet, maar heb denk ik nog niet die straat bereden waar jij dat ervaren hebt.
Ik heb alleen soms dat hij wat raar ingrijpt met het gebruik van Adaptive Cruise Control, verder geen gekke situaties gehad.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Ga je wel op tijd naar links of rechts of rijdt je misschien alsof je de 24 uur van Le Mans racet door die straat? Stick Out Tongue
Lijkt mij verder geen bijzonder krappe straat waarin FA zou gaan ingrijpen voor aankomend gevaar...
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!