Armo
Lid
Beste mensen,
Ik heb sinds kort 2 lampjes branden op de dashboard van mijn 6R BM.
Het voorgloeien lampje knippert en het motor storing lampje brand continu. Ik heb de auto uitgelezen en het volgende kwam uit:
P0238 - Turbocharger Boost Sensor (A) Circ. High Input
P0671 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit
P0673 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit
Als ik de fouten verwijder dan verdwijnt het motormanagement lampje. Voorgloeien gaat niet weg en als ik een rondje rijd dan komt motor lampje ook terug. De auto loopt voor de rest prima. Geen noodloop of vermogen verlies.
Vandaag heb ik de Turbodruk sensor (G31) vervangen maar de fouten blijven terug komen dus daar ligt het niet aan.
Zojuist nog eens de boel goed bekeken en tot mijn grote verbazing zag ik naast de blok een slangetje met een knikje erin. Wat blijkt, hij is los (of kapot?) geschoten:
Geprobeerd om de slangetje aan te sluiten maar dat lukt me helaas niet. Kan er niet echt goed bij en daarnaast zit er een draadje in waardoor het nog moeilijker is om het terug op zijn plek aan te sluiten...
Is dit misschien de turbodruk slang? En kan het zijn dat ik naast P0238 ook de fouten P0671 & P0673 krijg hierdoor?
Ik heb sinds kort 2 lampjes branden op de dashboard van mijn 6R BM.
Het voorgloeien lampje knippert en het motor storing lampje brand continu. Ik heb de auto uitgelezen en het volgende kwam uit:
P0238 - Turbocharger Boost Sensor (A) Circ. High Input
P0671 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit
P0673 - Cylinder 3 Glow Plug Circuit
Als ik de fouten verwijder dan verdwijnt het motormanagement lampje. Voorgloeien gaat niet weg en als ik een rondje rijd dan komt motor lampje ook terug. De auto loopt voor de rest prima. Geen noodloop of vermogen verlies.
Vandaag heb ik de Turbodruk sensor (G31) vervangen maar de fouten blijven terug komen dus daar ligt het niet aan.
Zojuist nog eens de boel goed bekeken en tot mijn grote verbazing zag ik naast de blok een slangetje met een knikje erin. Wat blijkt, hij is los (of kapot?) geschoten:

Geprobeerd om de slangetje aan te sluiten maar dat lukt me helaas niet. Kan er niet echt goed bij en daarnaast zit er een draadje in waardoor het nog moeilijker is om het terug op zijn plek aan te sluiten...
Is dit misschien de turbodruk slang? En kan het zijn dat ik naast P0238 ook de fouten P0671 & P0673 krijg hierdoor?