Foto database: Verlaging Polo 6R

Hoi Jay,

Heb je de H&R met de originele dempers of vervangingsdempers?

Waarom gekozen voor H&R en niet voor een schroefset?

Ziet er goed uit!
Thanks! Originele dempers, gaat prima tot nu toe! Ik wilde gewoon iets lager zonder teveel comfort te verliezen, en een schroefset wordt snel omschreven als oncomfortabel/hobbelbak. Verder is een (goede) schroefset inc. montage al aardig aan de prijs. Dit rijdt echt nog prima en ben dus zeer tevreden met mijn keuze! :) Mijn set kostte mij 137€ in de aanbieding en bij een vriend van mij voor 100€ laten monteren en uitlijnen. Perfect!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Hoi Jay,

Dank je voor je antwoord.

Goede prijs! Waar heb je dat gevonden en laten doen?

Ik twijfel enorm of ik wel een schroefset zou moeten doen, precies om de reden dat het inderdaad veel geld is. Mij gaat het vooral om de looks en een enigzins betere wegligging.
 
Volkswagen  6c  1.4 TDI 
Hoi Jay,

Dank je voor je antwoord.

Goede prijs! Waar heb je dat gevonden en laten doen?

Ik twijfel enorm of ik wel een schroefset zou moeten doen, precies om de reden dat het inderdaad veel geld is. Mij gaat het vooral om de looks en een enigzins betere wegligging.
H&R veren zijn perfect. Zeker genoeg looks en wegligging! Online m'n set gekocht, en bij een maatje van mij gedaan die bij een autobedrijf werkt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Dit vind ik ook echt heel goed staan. Hoe bevalt de set nu? Ik wil namelijk geen zwabber hok met originele dempers, maar ook geen schroefset stuiterbak. Hij moet iets (3/4cm) omlaag om wat netter te staan. Maar twijfel heel erg hoe/wat!
Beste mod ooit. Even stug als een Polo op sportonderstel, maar nog beter in de bochten en algemen wegligging. Ik vind het zelf heerlijk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Iemand ervaring met de H&R Verlagingsveren 28974-2 Volkswagen Polo 6R 35 tot 55mm?
Kan dit op originele dempers? Had op mijn 9N namelijk een Weitec schroefset maar wil op de 6R (voorlopig) niet meer zo laag gaan :cool:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
55mm verlaging wordt lastig op originele dempers, al rijden er wel een aantal zo. Maar eigenlijk zou je een korte demper moeten monteren. Hoe oud zijn je dempers?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Zoiets dacht ik namelijk, geloof dat 'normaal' tot 40mm op originele demper kon.
Ben wel benieuwd naar de ervaringen van diegene wat met 55mm achter rijden op originele dempers + foto's.
Hoe oud ze zijn weet ik niet, ik vermoed dat dit nog de originele dempers zullen zijn dus 10 jaar. Al zien ze er nog goed uit :sweatsmile:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
De polo dempers zijn niet zo gemaakt voor meer dan 30mm verlaging. De dempers zijn namelijk te kort en daardoor gaan ze vaak snel kapot. Je slaat elke keer op het einde. Daarom is het advies om dan aangepaste dempers te plaatsen of een schroefset. Dit laatste adviseer dan aan me klanten.
 
Eibach Prokit. 25/30 mm verlaging. 16" wielen met 205/45-16 banden.
Plus:
-we zijn het er allemaal wel over eens: de Polo ziet er origineel uit alsof hij verhoogd is, vooral achter. Dat is met een Prokit niet meer het geval.
-de auto ligt mooier en strakker op de weg; helt veel minder over in bochten.
-door de niet zo extreme verlaging is de vering wel wat straffer, maar de auto wordt zeker geen stuiterbak.
-door diezelfde milde verlaging zijn niet perse nieuwe/andere schokbrekers nodig (uiteraard afhankelijk van leeftijd/gebruik van de auto).
Min:
-Voor de Polo 6R/6C is dit de minst extreme verlaging (geloof ik). Het grote voordeel is dat het grote gat tussen de wielkast achter en het wiel niet meer zo opvallend is
en krijg je geen vragen meer of je de Dakar gaat rijden...
Maar als je je auto verlaagt, wil je dat je auto zich onderscheidt van de rest. En dat effect heeft de Prokit niet, vind ik. Alleen als je direct kan vergelijken met
een andere Polo, valt het verschil pas op (zie de 2e foto). Maar...misschien dat bv een set 17" wielen icm Prokit een heel ander gezicht is...

Voor wat betreft de kosten; ik heb mijn Prokit set via internet besteld voor 165 euro. Kosten voor monteren (zonder uitlijnen) waren 125 euro.
 

Bijlagen

  • 20201124_225310_001.jpg
    20201124_225310_001.jpg
    2.2 MB · Weergaven: 52
  • 20201206_142954 (1).jpg
    20201206_142954 (1).jpg
    1.1 MB · Weergaven: 52
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Zijn de veren van een Fabia 5J en Ibiza 6J van Eibach Pro kit gelijk aan die van een Polo 6R?
Volgens dit plaatje wat ik vond namelijk wel maar twijfel...
 

Bijlagen

  • 2C87AC09-721C-4C34-BA79-7E3F602C0829.png
    2C87AC09-721C-4C34-BA79-7E3F602C0829.png
    31 KB · Weergaven: 6
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Zijn de veren van een Fabia 5J en Ibiza 6J van Eibach Pro kit gelijk aan die van een Polo 6R?
Volgens dit plaatje wat ik vond namelijk wel maar twijfel...

Die zijn gelijk inderdaad maar je zal nog moeten letten op aslasten
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!