Foto database: Verlaging Polo 6R

Gewoonjan

Voormalig teamlid
3,181
4
94
Hello!

Deze database is opgezet om je te helpen bij je keuze van verlaging, anderen zijn jou al voor gegaan met verlagen en zij hebben jou zo voorzien van foto materiaal over wat dat voor looks geeft aan de auto.
Dit zijn allemaal foto's van leden, dus mocht je het leuk vinden, dan kun je hun om advies vragen over bijvoorbeeld comfort of over hoe laag die ene schroefset nou precies kan.

Heb jij een verlagingsset die hier nog niet tussen staat? Dan wordt je bij deze vriendelijk gevraagd om hier een beetje meer info over te geven qua prijsklasse, verlaging, comfort en verdere dingen die je allicht belangrijk acht.
Je kan gewoon je berichtje hier in het topic achterlaten met alle info, dan zal ik ervoor zorgen dat jouw polo wordt toegevoegd aan de lijst.

Heb jij ook een verlaagde Polo en staat je verlagingsset er al tussen? GEEN PROBLEEM! Dan zijn wij alsnog benieuwd naar jou foto's zodat er meerdere auto's zijn waarop het resultaat te bewonderen is!

Iedereen mag z'n foto's overigens hier uploaden: MyPolo - Openbare afbeeldingen

Door Volkswagen geleverd onderstel:

Standaard onderstel Polo 6R:

img0995sm-1.jpg



Sport onderstel Polo 6R:

imag0134q-1.jpg


Bluemotion onderstel Polo 6R:

Comfort: 9 (heerlijk om mee te rijden, maar te zacht afgeveerd voor waardoor de bultjes niet te hard genomen moeten worden)

DSC00459JPG-1.jpg


GTI onderstel Polo 6R:


Aftermarket onderstel:

Eibach veren:
Verlaging: 25/30mm
Comfort: Goed (zie dit berichtje voor een ervaring)





H&R veren:

verlaging: 25/40mm
Comfort: nog niets opgegeven

onder een BM:

pw.jpg

nw.jpg


onder een Highline

Op 15 inch:


Op 17 inch, 215/40/17 (7J ET40):



AP schroefset:

MAx verlaging voor:
imag0081n-2.jpg


Max laag achter:
imag0083h-1.jpg


Totaalplaatje
imag0299c-1.jpg


KW v2 schroefset:


Weitec schroefset:


Eibach schroefset:


En meer dat nog genoemd en toegevoegd moet worden.

Leden die een van bovenstaande onderstellen hebben, voel je zeker aangesproken om foto's te maken en ze te uploaden voor de database!:twisted:

Verder ben ik nu even zo vrij om een voorbeeld foto te nemen van een van de leden voor de hoek die ongeveer gebruikt moet worden bij zowel voor als achter!
Zij aanzicht lijkt me duidelijk ;)


VB:


btw ik heb dit lid niet om toestemming gevraagd, dus deze geld alleen als voorbeeld en is geen deel van de lijst!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb mijn polo 6R een half jaar geleden verlaagd met een setje Eibach Pro in combinatie met een set 17" velgen.
De looks zijn nu hartstikke goed.
Op zich rijdt het ook redelijk echter bij flinke hobbels, spoorlijnen en sneller genomen vloeiende drempels slaat hij flink door waardoor ik met een "knal" op de begrenzers van de schokbrekers kom en dat is echt waardeloos en kan zeker ook niet goed voor de hele carrosserie zijn.
De schokbrekers kunnen duidelijk niet echt goed overweg met de verkorte veerweg. Nou denk ik ook dat de Eibach veren gewoon TE soepel zijn.

Ik ben al een paar keer terug geweest naar het bedrijf waar de set is ingebouwd maar heb verder weinig resultaat.
Het is de juiste set, mijn schokbrekers zijn in orde maar toch is het gewoon niet zoals het moet zijn.


Edit

Na toch een tijd ontevreden rond te hebben gereden had ik toch het idee dat de voordempers niet goed hun werk deden.
Uiteindelijk besloten om aan de voorkant een setje Bilstein B4 (vervangings dempers) te monteren.
De originele dempers die eronderuit kwamen (70.000km oud) waren gewoon net 2 fietspompen. Ze deden gewoon nagenoeg niets meer.
Geen wonder dus dat de auto zo vaak doorsloeg.

Nu met de B4 dempers ben ik helemaal tevreden. De auto is niet veel stugger geworden maar veert nu weer gewoon lekker in zonder door te slaan.
Eindelijk is de auto goed in balans. Nu staat hij optisch mooi laag (niet te laag) en het rijdt eindelijk gewoon fatsoenlijk !!

Dus een tip voor de mensen die willen verlagen met alleen veren.
Controleer de schokbrekers aan de voorkant even anders kun je beter meteen een kleine € 200,- meer investeren en het meteen goed doen !!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Misschien ook handig om te vermelden of je een sportonderstel vanaf de fabriek hebt aangezien die dempers stijver zijn (waardoor de eibach's misschien niet doorslaan?)

Hoe bedoel je?
Ik zie zo de toevoeging niet voor de fotodatabase als er sportonderstel dempers aanwezig zijn op de wagen;)
Maar je mag me altijd overtuigen!:)
 
VW  6R  1.2TDI 
Denk dat ,,comfort'' ook een persoonlijk iets is. Met mijn GTI op H&R 35/55 inclusief 17' Detroits vond ik het geen pretje meer, dat was echt een stuiterbak. Maar sommige vinden dit juist wel weer meevallen en zeggen dat het nog prima comfort biedt, terwijl het voor de ander een hel is.
 
Denk dat ,,comfort'' ook een persoonlijk iets is. Met mijn GTI op H&R 35/55 inclusief 17' Detroits vond ik het geen pretje meer, dat was echt een stuiterbak. Maar sommige vinden dit juist wel weer meevallen en zeggen dat het nog prima comfort biedt, terwijl het voor de ander een hel is.

Jij doelt erop meerdere mensen hun ervaringen te delen wat betreft comfort?;)

Enneh, je mag ook nog wel een inzending doen van de 35/55 verlaging, als je wilt;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Hoe bedoel je?
Ik zie zo de toevoeging niet voor de fotodatabase als er sportonderstel dempers aanwezig zijn op de wagen;)
Maar je mag me altijd overtuigen!:)

Zoals bij martijn, ik weet niet of hij al een sportonderstel vanaf de fabriek had. Zoja dan zou zijn auto met eibach veren lager staan dan op een polo zonder sportonderstel en zal er verschil zitten in comfort en doorslaan wanneer je vanaf fabriek sportonderstel wel/niet hebt.

Met andere woorden: dezelfde verlagingsveren kunnen heel anders aanvoelen/zien onder een auto met sportonderstel tegenover een "gewone" polo.
 
Zoals bij martijn, ik weet niet of hij al een sportonderstel vanaf de fabriek had. Zoja dan zou zijn auto met eibach veren lager staan dan op een polo zonder sportonderstel en zal er verschil zitten in comfort en doorslaan wanneer je vanaf fabriek sportonderstel wel/niet hebt.

Met andere woorden: dezelfde verlagingsveren kunnen heel anders aanvoelen/zien onder een auto met sportonderstel tegenover een "gewone" polo.

Hmm.. sportonderstel heeft straffere dempers en kortere veren dan standaard, dus dan zullen alle auto's met een dergelijke verlaging op dezelfde hoogte uitkomen;)
Echter verschillen dan de getallen als de auto standaard al een 'verlaging' heeft. Voorbeeldje, mijn BlueMotion heeft aan de voorkant standaard een verlaging van 15 mm, achter gewoon normaal, dus een 25/30 verlaging van eibach zal dan een reëel effect hebben van 10/30 aangezien de veren afgestemd zijn tov de normale veren van het standaard onderstel.

Zo gaat dat eveneens bij de overige verlagings veren. De sportdempers zijn bij mijn weten niet korter, alleen straffer om zo de auto wat minder te laten rollen in de bochten en een sportiever gevoel te geven.
 
VW  6R  1.2TDI 
Nou ik kan weer wat activiteit binnen dit topic gooien! Ik heb zaterdag m'n Polo 6R laten verlagen met Cobra schroefset. Ik laat hem vandaag uitlijnen maar wat zien jullie eigenlijk als ideale rijhoogte? Achter is deze ex-jeep namelijk +/- 7cm verlaagd. Ik heb de auto zoveel mogelijk laten staan ivm met het niet uitgelijnd zijn, maar heb hem aan een vuurdoop onderworpen van drempels en bumpy roads.

Mijn eerst indruk is goed. Prima comfort en zoveel prettiger weggedrag. Ik kom er snel uitgebreid op terug, inclusief foto's etc.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!