Foto database: Verlaging Polo 6R

@Jossa80 ik ga mijn R-line binnekort verlagen met een set van KW, maar ik merk nu vaak al dat de voorbumper schraapt bijv. Bij het uitrijden van een ondergrondae garage omdat hij ook vrij laag hangt vergeleken met een gewone 6R. Kun jij nog gewoon over drempels en in parkeergarages ?

Gr. Noel
 
@Jossa80 ik ga mijn R-line binnekort verlagen met een set van KW, maar ik merk nu vaak al dat de voorbumper schraapt bijv. Bij het uitrijden van een ondergrondae garage omdat hij ook vrij laag hangt vergeleken met een gewone 6R. Kun jij nog gewoon over drempels en in parkeergarages ?

Gr. Noel

Ik kom overal nog gewoon overheen maar je moet wel rustig aan doen, als je iets te enthousiast bent schuurt ie nogal :)
 
rij je nu met 18 of 17 inch ? dat scheelt nogal kwa rijhoogte. hij ziet er trouwens echt strak uit !
met 17 zal je iets meer schrapen dan met 18 maar dat gaat eerder aanlopen natuurlijk

Verschil tussen 17 en 18 is verwaarloosbaar bij mij, mijn 18 inchers hebben plattere banden dan mijn 17'ers, per saldo is de totale wieldiameter ongeveer gelijk.

Ik rijd momenteel trouwens op 15 inch winterstaal :grin:
winterset.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het hangt ook veel af van de breedte en et van de velg. Met mijn 18" schuur ik redelijk makelijk tegen de plastieken modderkuip (8j et 35 met 215/35/18), nu met mijn winterbanden kan ik nog zakken als ik zou willen zonder problemen. (7j et 38 215/35/17)

Qua rijhoogte +- gelijk met 17 als 18.

Klopt helemaal IbifaHo, (18 inch zijn 7,5j et 39,5 met 225/35 rubber en 17 inch zijn 7j et 46 met 215/40 rubber) breedte verschil tussen mijn 17 en 18 inchers is dus maar 0,5 inch dus dat valt wel mee, maar mijn 18 inchers hebben een lagere ET dus die staan inderdaad verder naar buiten en tikken met 225/35 rubber nog wel eens de binnenkant van de wielkuip aan aan de voorzijde. Verder moet ik zeggen dat het allemaal heerlijk rijdt, 15 inch winter of 18 inch zomer, ik rol er heerlijk mee rond :) (Eventueel zou ik natuurlijk nog kunnen kiezen voor een iets getrokken band op de 18 inchers, iets richting 205/35 ipv 225/35, daar zit ik nog over te twijfelen)
 
Kon niet echt een antwoord vinden op mijn vraag. Ik wil gaan verlagen en zat te denken aan een KW V1 set. Nu heb ik wat rondgekeken en viel mijn oog ook op de AP schroefset. Nu blijkt de demper iets korter te zijn en wellicht gaat de ap iets minder laag. Is er verder nog een verschil en zou iemand mij wat meer info kunnen geven over de 2. Ik weet dat de KW van inox is dat niet roest echter ziet de AP er precies hetzelfde uit. Qua prijs scheelt het heel wat tussen deze twee sets, mocht ik op de KW nog lagere veren willen monteren ooit dan is het misschien aantrekkelijker om een AP set te nemen.

 
Ik heb enkel maar ervaring met ap en kan dus niet vgl met kw maar ik ben zeer te spreken van ap. Op mijn vorige polo 3jaar en half door weer en wind, winter en zomer, schroefkit heeft nooit vast gezeten. Nu ook sinds paar maand een ap onder mijn 6r en weer tevreden van.

Echt laag gaat een ap wel niet, zeker achteraan niet. Dus als je echt laag wil gaan zou ik eerder naar een h&r ultra low kijken.
 
kw en ap zijn vergelijkbaar met elkaar als je kijkt hoeveel ze kunnen zakken ;)
het enige jammere wat ik dan weer vindt,je betaalt behoorlijk veel voor z'n kw setje en dan zitten daar plastieke stelringen op.
(wat bij mij al voor problemen heeft gezorgd) deze zijn dus nooit zo sterk als inox of van wat het materiaal ook mag zijn bij ap.
kost mij weer eens een 25euro voor z'n nieuwe te plaatste en weer een hele hoop werk, beetje jammer maar voor de rest zeer tevreden over kw ;)
 
wil mij gti ook heel graag verlagen maar ben bang dat hij gaat aanlopen met mijn abt wielen et 33,5 waren et30 maar dat liep aan op mn boutje van spadscherm.
wat ik trouwens heel raar vind want er zit een tuv keuring op en zou niet mogen maar liep wel aan.

ik wil graag een eibach of bilstein set maar durf het niet aan.
 
kw en ap zijn vergelijkbaar met elkaar als je kijkt hoeveel ze kunnen zakken ;)
het enige jammere wat ik dan weer vindt,je betaalt behoorlijk veel voor z'n kw setje en dan zitten daar plastieke stelringen op.
(wat bij mij al voor problemen heeft gezorgd) deze zijn dus nooit zo sterk als inox of van wat het materiaal ook mag zijn bij ap.
kost mij weer eens een 25euro voor z'n nieuwe te plaatste en weer een hele hoop werk, beetje jammer maar voor de rest zeer tevreden over kw ;)
Ik denk dat wel beter is dat ze minder snel vastzitten maar je trekt ze wel snel kapot met een schroefsettang natuurlijk. Ik dacht eerlijk gezegd eerst ik ga voor KW want dat kost wat meer maar is ook meer kwaliteit. Nu ik AP en KW zo naast elkaar zie scheelt t echt heel weinig tussen die twee.
 
wil mij gti ook heel graag verlagen maar ben bang dat hij gaat aanlopen met mijn abt wielen et 33,5 waren et30 maar dat liep aan op mn boutje van spadscherm.
wat ik trouwens heel raar vind want er zit een tuv keuring op en zou niet mogen maar liep wel aan.

ik wil graag een eibach of bilstein set maar durf het niet aan.
et 33,5 waren et30 ?? wat bedoel je rammie ? Over dat boutje waar ze op aanlopen dat gebeurt bijna altijd miss met plattere banden niet, volgens mij kan dat niet heel veel kwaad en slijten ze vanzelf af of breken af geloof ik. Sid rijdt ook met et30 en verlaagd hij kan je er wel meer over vertellen.
 
mijn abt wielen waren et30 maar heb er 3 mm af laten draaien wielen kwamen buiten wielkast en liepen aan konstant voor orgineel abt vind ik raar.
dat schroefje breekt niet zomaar hoor rij je eerder je band op verrot of deuk in je plaatwerk.
 
ja wat wat uitlijnen betreft kan dat zo goed als gratis laten doen kost maar iets van 10euro ofzo bij hem omdat hij ook in de tuning wereld zit en voor z'n klanten en zo een dingen hij veel korting geeft. ik lig inderdaag zo goed als op de grond op't laagste en ik raak niet vanvoor met gewoon rijden bochten nemen is natuurlijk weer een andere zaak ;)
rammie het enige wat ik heb laten doen is mijn kassen een beetje laten rollen vanvoor wat nu een 5mm ongeveer scheelt. daarnaast dat probleem wat jij hebt heb ik ook 'gehad' die schroef wat je bumpers bij elkaarhouden raakte bij mij ook constant, zelfs soms zo hard dat ik dacht nu is de bumper naar de k*t. maar dat breekt op den duur gewoon af aan beide kanten bij mij gebeurt en nu heb ik er geen last meer van die hoek is net afgebroken achter de schroef dus het zit gewoon nog vast. heel veel heeft ook te maken met je banden. je moet getrokken banden eronder leggen zodat je band schuin afloopt naar je velg dat heeft bij mij het meeste geholpen met 205/40 banden kan ik nooit zo laag gaan als dat ik nu op 185/35's lig. ik weet niet als dat kan, maar je zou ook mogelijk heel lichte camber erop zetten, maar zo dat je het bijna niet ziet, dit helpt ook, omdat bij het inveren je wiel dan ietsje meer naar binnen beweegt en die paar mm's kunnen het wel degelijk maken.
 
Ben ook wel benieuwd naar wat zo een setje h&r ultra low kost, maar ik denk niet dat het tussen die 2 inzit.. meen ooit eens ergens gelezen te hebben dat zo een h&r setje 1200 of meer kostte voor de Polo. Bovendien heb je dan ook het probleem hier in België dat je er niet gekeurd mee geraakt omdat de niet hoog genoeg gaat of er geen attesten voor te verkrijgen zijn...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!