Fase 1 VAG en JD

Net als de grote verhalen van de toverbank van JD geloof ik er ook niks van dat je auto zuiniger loopt na chippen
Nou het is toch echt zo. Over grote aantallen tankbeurten berekend via Spritmonitor. Niet echt veel, maar toch duidelijk iets. Overigens iets dat niet alleen door mij, maar ook door vele anderen wordt geconstateerd. Belangrijke voorwaarde is wel dat de rijstijl grosso modo niet verandert.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Thnx gasten...ik weet genoeg. Na het inbouwen van de camera achter, gaat de tuning fase 1 door VAG gebeuren. Stel dat mijn grasmaaier van 95 naar 130pk gaat ipv 140pk....denk ik dat dit al een enorme voorruit gang zal zijn. Overigens vind ik de auto met 95pktjes al vrij vlot voor een 1.0 3 pitter. En ik kom van een bmw 530i en daarvoor een clk230 (ja scheiden is niet goed voor de auto waar je in wilt rijden) :)
Heb je t niet goed gedaan! Je had haar een poot uit moeten draaien ipv zij bij jou.
Voor de liefhebbers. Pb.:mrgreen:;)
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
@Franklin Polo6R hahaha nou op dat moment ging mijn huis voor de auto. BMW er uit.... Polo highline (vorige model) er in. Echter is die begin maart gestolen :( En dat midden in een badkamer verbouwing....dus weer geen dikke bak kunnen kopen. Maar goed...voor nu best tevreden met de nieuwe polo. En het huis heeft nu behoorlijk wat overwaarde. Dus alles op zijn tijd ;)
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
@Franklin Polo6R hahaha nou op dat moment ging mijn huis voor de auto. BMW er uit.... Polo highline (vorige model) er in. Echter is die begin maart gestolen :( En dat midden in een badkamer verbouwing....dus weer geen dikke bak kunnen kopen. Maar goed...voor nu best tevreden met de nieuwe polo. En het huis heeft nu behoorlijk wat overwaarde. Dus alles op zijn tijd ;)
Is wel goed joh. Zijn gewoon KUT situaties.
Kan er over mee praten.
;);)
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Orrie
Gasten, Een fase 1 Tuning door JD of VAG Zal toch wel het zelfde zijn? Bij een fase één gaat de auto niet op de rollerbank. Dus de software is standaard geschreven voor het type auto. Dus niet optimaal maar nagenoeg optimaal lijkt mij. Ik vind dit apart dat VAG een behoorlijke korting blijft geven. JD kan hier met een fase 1 niet mee concurreren. Zet je toch aan het denken. Ik kan eventueel volgende week bij VAG langs. Toch nog even wat info van de experts
Het klopt helaas niet dat stage1 bij JD en VAG techniek hetzelfde zijn.

Bij VAG techniek (volgens hun website) krijg je bij stage 1 een voor ontwikkelde software op je auto (standaard software dus). Stage 1+ is wel op maat en wordt gedaan via een rollenbank.

Bij JD is stage 1 wel op maat (m.u.v. een tuningbox), echter lezen ze je auto uit met een testrist op de weg i.p.v. de rollenbank. Rollenbank kun je er wel bijboeken tegen meerkosten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Antera en Rosinfield
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!